• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

لزوم توجه به قابلیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه اشتغال و کارآفرینی

  • کد خبر : 59606
  • 21 اسفند 1401 - 21:22
لزوم توجه به قابلیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه اشتغال و کارآفرینی
رئیس جهاددانشگاهی استان فارس، با بیان اینکه این نهاد در حوزه اشتغال و کارآفرینی ظرفیت‌های زیادی دارد، لزوم استفاده سازمان‌های مختلف به ویژه مراکز دانشگاهی از پتانسیل‌های جهاددانشگاهی را یک ضرورت دانست.

امیرحسین استقلال شنبه ۲۰ اسفند در دیدار با سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس، ضمن معرفی بخش‌ها و خدمات مختلف جهاددانشگاهی، این نهاد انقلابی را یکی از همکاران دانشگاه جامع علمی کاربردی در مباحث آموزشی دانست.

استقلال با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۱ مرکز علمی کاربردی ذیل جهاددانشگاهی در نقاط مختلف کشور فعال است، گفت: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی فارس از قدیمی‌ترین مراکز این دانشگاه به شمار می‌رود و طی سالیان گذشته جزو مراکز دانشگاهی برتر استان فارس بوده است.

او با بیان اینکه در جهاددانشگاهی مسائل فرهنگی و اشتغالزایی، مهم و مورد توجه بوده است، گفت: به‌حمدالله، مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی فارس خروجی‌های بسیار خوبی داشته‌ است، به طوریکه برخی فارغ‌التحصیلان آن اکنون در مناصب مختلف مشغول به ارائه خدمت هستند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس بر ضرورت استفاده مطلوب از قابلیت‌های مختلف این نهاد تأکید و اضافه کرد:‌ جهاددانشگاهی نهادی تک بعدی نیست بلکه در ابعاد مختلف اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و… همواره خدمات شایان توجهی را به جامعه ارائه داده است.

وی با یادآوری اینکه هم‌اکنون نیز قریب به ۵۰۰ دانشجو در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی فارس، مشغول تحصیل هستند، خواستار توجه به دو بعد ارتقا کیفیت آموزشی و سودآوری مراکز علمی کاربردی شد و گفت: جهاددانشگاهی طی سال فعالیت‌های فرهنگی متنوعی را برای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف فارس برگزار می‌کند، مراکز علمی کاربردی این استان می‌توانند در این فعالیت‌ها حضور پررنگی داشته باشند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین با اشاره به فعالیت‌های اشتغالزایی و کارآفرینی این نهاد گفت: جهاددانشگاهی فارس با حمایت دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند در زمینه اشتغال و کارآفرینی دانشجویان مراکز مختلف این دانشگاه، هم فعال‌تر شده، هم راهبر سایر مراکز باشد.

وی به اجرای طرح مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی فارس در قالب این طرح طی سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ موفق به ایجاد ۳۱۷۳ شغل خانگی در استان و اتصال این مشاغل به بازار و کسب مجوزهای لازم برای آنها شده است.

استقلال با بیان اینکه موضوع اشتغال طی سه دهه گذشته توسط جهاددانشگاهی به جد دنبال شده است، به فعالیت سازمان ستفا اشاره و اضافه کرد: در حوزه اشتغال و کارآفرینی جهاددانشگاهی حرف زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند اقدامات فاخری را با همکاری دانشگاه‌ها انجام دهد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه این نهاد انقلابی انجام کار جهادی متناسب با نیازهای روز را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است، برای گسترش همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی این استان در ابعاد مختلف اعلام آمادگی کرد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس نیز گفت: در دوره جدید بحث اشتغالزایی و تشکیل تیم‌های دانش‌بنیان را در این دانشگاه سرلوحه کارهای خود قرار داده‌ایم.

محمدحسین شفیعی، با تأکید بر اینکه حفظ کیفیت آموزشی در این دانشگاه خط قرمز است،‌ گفت: برای ارتقاء کیفی ورودی دانشگاه، دو راهکار برندسازی و تبلیغ را می‌توانیم دنبال کنیم.

شفیعی با اشاره به اهمیت اشتغالزایی برای جوانان، گفت: یکی از دغدغه‌های دانشجویان تمام دانشگاه‌ها بحث اشتغال بعد از فارغ‌التحصیلی است، لذا اگر اشتغال دانشجویان در دانشگاه جامع علمی کاربردی تضمین شده باشد، قطعاً باعث جذب بیشتر افراد به این دانشگاه خواهد شد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس اضافه کرد: تنها راه ما برای جذب بیشتر دانشجویان و ارتقاء فعالیت‌ها، تضمین اشتغال فارغ‌التحصیلان در حوزه‌های کارآفرینی، صنعتی و … است.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردها در فارس حمایت از مراکز علمی کاربردی به خصوص در مباحث ارتقاء کیفی است، گفت:‌ جهاددانشگاهی یک نهاد بسیار توانمند است و به خوبی می‌تواند ما را در دستیابی به هدف اشتغال دانشجویان که هدف مشترک دو نهاد است، یاری دهد.

شفیعی با بیان اینکه در دانشگاه علمی کاربردی مراکز کارنو برای گروه‌های دانش‌بنیان وجود دارد و مشاوره کارآفرینی هم به دانشجویان ارائه می‌شود، خواستار همکاری جهاددانشگاهی فارس برای معرفی و تبلیغ بیشتر این مرکز، به گروه‌های دانش‌بنیانی که به دنبال طرح و ایده‌های نوآورانه هستند، شد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس یکی از اهداف خود را راه‌اندازی تیم‌های پژوهشی ذکر و اضافه کرد: جهاددانشگاهی در این زمینه به خوبی می‌تواند به دانشگاه علمی کاربردی کمک کند؛ باید کاری کنیم که دانشجو احساس کند این دانشگاه توانایی تضمین اشتغال آنان را دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=59606

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.