• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

اختتامیه جشنواره جهادگران صنعت و معدن فارس

  • کد خبر : 59242
  • 17 اسفند 1401 - 15:25
اختتامیه جشنواره جهادگران صنعت و معدن فارس
مراسم اختتامیه جشنواره جهادگران صنعت و معدن استان فارس با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس در مراسم افتتاحیه جشنواره جهادگران صنعت و معدن گفت: در  یک مقطع زمانی خاصی هستیم و اگر به یک درک صحیح برسیم، نوع تصمیم و اقدام ما متاثر از آن خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از بسیج فارس، قاسم علیپور با بیان اینکه واقعیت اقتصادی را نمیتوان انکار کرد ، تصریح کرد: در کشوری مانند ترکیه که همه فکر میکنند گردشگری صنعت اول آن است اما صنعت قطعه سازی ارز آوری بیشتری برای کشورشان دارد.
وی با اشاره به اینکه خیلی از موضوعات محصول تصمیمات ماست، عنوان کرد: شرایط سخت است و برای رفع موانع تولید باید بسیار بیشتر کار می کردیم .
این مقام مسئول از تلاش های دشمن برای قرار دادن انگاره های ذهنی غیرواقعی در میان مردم گفت و متذکر شد: دشمن تلاش دارد تا همه مسئولان را ناکارآمد نشان دهد درحالیکه ما در کشور ۳۷۰ هزار پست مدیریتی داریم که سه هزار پرونده وجود داشته که هیچکدام حاد نیست.
وی در سخنانی به موضوع روحیه امید و محرومیت نسبی پرداخت و درخصوص شبکه های اجتماعی بیان کرد: میزان استفاده از برخی شبکه های اجتماعی در کشور ما بسیار بیش از حد معمول است، برای مثال میزان استفاده از شبکه های اجتماعی ژاپن با جمعیت ۱۲۰ میلیونی، نصف ما می باشد.

احیای ۱۱۰ واحد کوچک صنعتی راکد و نیمه راکد
جانشین فرمانده سپاه فجر در ستاد تخصصی اقشار بسیج در آیین اختتامیه جشنواره جهادگران صنعت و معدن استان فارس اظهار داشت: کارهای بزرگی را با تلاش و همراهی مجموعه های مختلف در استان می توان انجام داد که ماندگار و موثر باشد.
وی با اشاره به شعار سال گفت: نامگذاری های رهبری طی سال های اخیر بر محور تولید و تاکید بر اشتغال بوده که نشان دهنده این است که هدف گذاری درستی شده و باید دست به دست هم داده تا چرخ صنعت چرخیده و اشتغال بیشتری داشته تا در نهایت اقتصاد مولدی و پویا داشته باشیم.
امیر جاهدی با اشاره به وضعیت فعلی کشور متذکر شد: بی تدبیری ها و سیاست ها گاها غلط  در کنار دشمنی های معاندین در وضع موجود تاثیر داشته  اما  سیاست های کلی ما درست بوده است.
وی با بیان اینکه تا اسم کار جهادی می آید ذهن اغلب به سمت خانه سازی می رود اما تفکر جهادی باید به سمت های مختلف برود، اذعان داشت: ۲۸ گروه جهادی در عرصه صنعت و معدن تلاش دارند و تاکنون دو رزمایش تخصص جهادگران صنعت و معدن را برگزار کرده که خروجی های مناسبی  را نیز داشته ایم.
این مقام مسئول ادامه داد: با پایش و عارضه یابی های انجام شده درکنار اعطای وام های اشتغالزایی کم بهره توانستیم ۱۱۰ واحد کوچک صنعتی راکد و نیمه راکد را به چرخه تولید باز گردانیم.
وی با اشاره به ایجاد ۷۰۰ اشتغال مستقیم عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته  تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد واحدهای احیا شده را به ۴۰۰ واحد برسانیم.
جانشین فرمانده سپاه فجر در ستاد تخصصی اقشار بسیج  با ذکر اینکه با پشت میز نشستن کار پیش نمی‌رود و کار جهادی را می طلبد تا گره های کوچک و بزرگ باز شود ، اذعان داشت: همراهی و همگامی مجموعه های مختلف استانی در کنار صنعت می تواند موثر واقع شود که باید بیش از پیش صورت پذیرد.

رونمایی از سه اختراع کاربردی حوزه صنعت

حسین پناهی، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره جهادگران صنعت و معدن فارس که در منطقه ویژه اقتصادی شیراز برگزار شد، اظهار کرد: در این مراسم از سه اختراع کاربردی در صنعت شامل جک هیدرولیک پتروشیمی، حسگرهای شیب سنج هوشمند و ربات هوشمند حمل کامیون رونمایی شد.
وی در توضیح بیشتر گفت: جک هیدرولیک صنعت پتروشیمی که توسط جوانان نخبه شیرازی اختراع شده، در جابجایی های سنگین در صنعت نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد که پیش از این از کشورهای آمریکا، آلمان و چین وارد می شده است.
به گفته پناهی، حسگرهای شیب سنج هوشمند از دیگر اختراعات رونمایی شده در مراسم اختتامیه جشنواره جهادگران صنعت و معدن استان فارس بود که از طریق تلفن همراه کنترل شده و در صنایع نفت و گاز بکار گرفته می شود.
وی با اشاره به سامانه هوشمند حمل کامیون عنوان کرد: این سامانه برای اولین بار در ایران است که بطور اتوماتیک و پیوسته و بدون نیاز به توان کارگران و بدون باطری کار جابجایی کامیون را انجام می دهد که این سامانه تمام داخلی در مجموعه شایان دیزل به انجام رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین هفت خانواده از شهدای مهندسین ، ۹ کانون و گروه جهادی برتر مهندسین ، تعدادی از مسئولین قرارگاه صنعتی بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس و جمعی از منتخبین مهندس و هیئت اندیشه ورز مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=59242

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.