• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

توصیه‌های رئیس گروه سلامت محیط علوم پزشکی شیراز به مسافران نوروزی

  • کد خبر : 59221
  • 17 اسفند 1401 - 10:16
توصیه‌های رئیس گروه سلامت محیط علوم پزشکی شیراز به مسافران نوروزی
رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تاثیرات مثبت سفر بر سلامتی افراد، توصیه‌هایی را برای ممانعت از بروز مشکلات جسمی حین سفر به مسافران به ویژه در ایام تعطیلات پایان سال و نوروز، مطرح کرد.

دکتر مسعود قنبریان گفت: بهتر است که در حین مسافرت از خوردن غذا و نوشیدنی در رستوران و مراکزی که موازین بهداشتی را رعایت نکرده و کارکنان آنها فاقد کارت بهداشت معتبر هستند، خودداری کنند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از علوم پزشکی شیراز، قنبریان گفت: افراد در مدت زمان سفر، پیش از نوشیدن آب در پارک‌ها، کنار جاده‌ها و تفرجگاه‌ها، به تابلوهای هشدار دهنده دقت کنند؛ از طرفی موادغذایی را در طول مدت سفر در ظروف مناسب و یخدان نگهداری کرده و به یاد داشته باشند که غذاهای پخته شده بیش از دو ساعت در دمای محیط نگهداری نشده و بیشتر از یک بار گرم نشود.

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت استفاده از محصولات غذایی دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت در طول سفر، گفت: خودداری از خرید و مصرف گوشت دام‌هایی که به صورت غیرمجاز کشتار می‌شود، مانند گوشت‌های قطعه شده فاقد مشخصات، گوشت چرخ کرده آماده و لاشه‌های فاقد مهر کشتارگاه، از دیگر اقدامات لازم برای حفظ سلامت افراد در طول سفر است.

قنبریان در مورد استفاده از غذاهای کنسرو شده نیز گفت: کنسروها را پس از اطمینان از تاریخ مصرف آن و دارا بودن مجوز وزارت بهداشت باید قبل از مصرف حداقل به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانیم و از کنسروهای که قوطی آن بادکرده است امتناع کنیم.

پرهیز از مصرف لیوان‌های پلاستیکی یک بار مصرف و شفاف برای نوشیدنی های گرم و استفاده از آب بسته‌بندی به جای یخ فله‌ای، دیگر توصیه‌های رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مسافران نوروزی بود.

قنبریان همچنین از مسافران خواست تا برای حفظ محیط زیست، زباله های تولیدی خود را در کیسه های مخصوص، جمع آوری و در محل های مناسب دفع کنند.

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز با معرفی سامانه تلفنی ۱۹۰، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف از مقررات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی، موضوع را به کارشناسان این سامانه گزارش دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=59221

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.