• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه شیراز؛

تدارک فارس برای نمره قبولی در آزمون برگزاری کنکور

  • کد خبر : 5917
  • 13 مرداد 1399 - 20:40
تدارک فارس برای نمره قبولی در آزمون برگزاری کنکور
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه شیراز با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در آزمون دکتری از روند برگزاری آن در فارس رضایت داشتند، گفت: برگزاری کنکور، خود، آزمونی است که اجرای موفق آن با رعایت شیوه‌نامه‌ها و بهره‌گیری از تجربه دکتری ممکن است.

علیرضا افشاری‌فر از روند برگزاری کنکور دکتری که در تاریخ نهم مردادماه جاری در چهار شهر فارس برگزار شد،‌ ابراز رضایت کرد و بیان داشت: آزمون کنکور دکتری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور در استان فارس برگزار شد و یکی از ویژگی‌های آن حضور ناظران بهداشتی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه‌ها بود که بر اعمال و رعایت شیوه‌نامه‌ها نظارت می‌کردند.

وی درباره نحوه آزمون‌ متقاضیان مبتلا به کرونا گفت: در استان فارس تنها دو نفر مبتلا به کرونا در آزمون دکتری حضور داشتند که با هماهنگی علوم پزشکی شیراز در یکی بیمارستان‌ها آزمون دادند؛ همچنین تعدادی از داوطلبان در روز آزمون اعلام کردند دارای علائم مشکوک هستند که از آن‌ها نیز باوجود عدم اعلام قبلی، در محیط‌های جداگانه آزمون گرفتیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز افزود: در آزمون دکتری برخی داوطلبان زنان بارداری بودند که علائم کرونا نداشتند؛ اما نگران سلامت خود و فرزندشان بودند که آن‌ها را نیز بنا بر درخواستشان در محیط‌های جداگانه مستقر کردیم و امتحان به‌خوبی برگزار شد.

افشاری‌فر با بیان اینکه عدم تجمع داوطلبان هنگام ورود به حوزه‌ها و در زمان خروج یکی از مسائلی است که داوطلبان باید درباره آن همکاری کنند، اظهار کرد: مهم است که داوطلبان در ورود و خروج حداقل فاصله‌های فیزیکی را رعایت کنند که بنا بر اعلام کارشناسان دستکم باید یک متر باشد.

وی از داوطلبان کنکورهای پیش رو درخواست کرد در رفت و آمدها عجله نکنند و بیان داشت: بدین‌منظور در حوزه‌ها از ساعت ۶ و نیم صبح باز است و افراد می‌توانند به‌تدریج وارد حوزه امتحانی شوند؛ بنابراین ضروری است  داوطلب حضور خود را به دقایق آخر موکول نکند تا شاهد تجمع نباشیم.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس عنوان کرد: استفاده از ماسک در ورود و خروج به حوزه و حین امتحان ضروری است، ماسک باید سه‌لایه معمولی باشد و هریک از داوطلبان موظف است باعنوان وسیله شخصی ماسک و لوازم بهداشتی همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه امکانات بهداشتی در اختیار مراقبان قرار می‌گیرد، گفت: افزون بر ماسک و دستکش، محافظ صورت موسوم به شیلد نیز در اختیار منشی‌های سالن‌های آزمون معلولان قرار می‌گیرد.

افشاری‌فر از داوطلبان درخواست کرد فرم خوداظهاری را به‌درستی تکمیل کنند تا تعداد مبتلایان مشخص شود و برای فراهم‌کردن امکانات در بیمارستان مشخص و در محیطی بهداشتی ویژه مبتلایان اقدامات به‌درستی صورت گیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز  افزود: همچنین درصورتی که داوطلبی دچار علائم بیماری باشد و در فرم خوداظهاری اعلام نکرده باشد، با اطلاع به مسئول سالن، از وی در محیطی جداگانه آزمون گرفته می‌شود.

وی تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد را در استان فارس ۳۶هزار نفر و داوطلبان آزمون کارشناسی را ۹۲هزار نفر اعلام کرد و گفت: آزمون کارشناسی ارشد در ۱۵حوزه در فارس برگزار می‌شود و افزون بر شیراز شهرستان‌های لار، لامرد، جهرم، فسا و اقلید نیز دارای حوزه امتحانی هستند.

افشاری‌فر بیان کرد: آزمون کارشناسی در ۳۶ شهرستان فارس برگزار می‌شود و با توجه به گستردگی جغرافیایی آزمون و تعداد بیشتر متقاضیان نظارت‌هایمان را افزایش خواهیم داد، هماهنگی‌ها را بیشتر می‌کنیم و با استفاده از تجربه آزمون دکتری، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به کار می‌گیریم.

آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ در نوبت صبح روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مردادماه جاری و براساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد؛ همچنین زمان برگزاری آزمون رشته‌های شناور (رشته انتخابی دوم) صبح روز شنبه ۱۸ مردادماه است.

فرایند خوداظهاری همه داوطلبان ثبت نام کننده در کنکور کارشناسی ارشد سه شنبه ۱۴ مردادماه در سایت salamat.gov.ir آغاز می شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5917

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.