• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس؛

اعلام جشن‌های نیمه شعبان در بقاع متبرکه فارس

  • کد خبر : 59152
  • 16 اسفند 1401 - 15:15
اعلام جشن‌های نیمه شعبان در بقاع متبرکه فارس
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری ویژه برنامه‌های نیمه شعبان و جشن‌های میلاد مسعود حضرت مهدی(عج) در ۱۵۰ بقعه متبرکه این استان تحت عنوان "نسیم انتظار" با هدف ترویج و تبیین اندیشه مهدویت و انتظار حقیقی خبر داد.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی سه‌شنبه ۱۶ اسفند به خبرنگاران گفت: ویژه برنامه نسیم انتظار با هدف ترویج و تبیین اندیشه مهدویت و انتظار حقیقی و منتظران راستین، گسترش یاد و نام اهل بیت(ع) و تعمیق ارتباط با ایشان، ایجاد جو نشاط معنوی، امیدبخشی و طراوت در شرایط کنونی جامعه در ۱۵۰ بقعه متبرکه شاخص فارس برگزار می‌شود.

او زمان برگزاری این برنامه‌ها را از امروز، ۱۶ اسفند تا ۱۹ اسفند اعلام و اضافه کرد: مکان اجرای این برنامه‌ها، آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، محلات، شهرک‌های مسکونی و میادین مهم شهرها و روستاهای استان فارس است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای اجرای طرح، برنامه‌های ادعیه و مناجات خوانی، ویژه برنامه احیای شب نیمه شعبان، پخش دعا و مناجات در اوقات مناسب از بلندگوها و ماذنه‌های بقاع متبرکه، برگزاری ویژه برنامه‌های جشن میلاد حضرت ولیعصر(ع) در حرم‌های مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه، راه‌اندازی کاروان شادی با عنوان نسیم انتظار و اجرای برنامه‌های سرود کودکان و نوجوانان و مولودی خوانی و قرائت ذکر اهل‌بیت(ع) در سطح شهر است.

موسوی همچنین برگزاری برنامه نورافشانی در حرم‌های مطهر شاخص در شب ولادت حضرت مهدی(عج)، مشارکت در پویش‌های مردمی از جمله پویش “دست به دست هم؛ امید بسازیم”، اجرای راهپیمایی از مبدا یا به مقصد یک امامزاده شاخص، برگزاری مراسم گلریزان برای رفع احتیاجات ضروری نیازمندان، اجرایرپویش صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج)، طراحی و برگزاری مسابقه‌های پیامکی با موضوع آشنایی با زندگانی و سیره حضرت مهدی(ع) و انتشار در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت کانال‌های مراکز افق بقاع متبرکه در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده عنوان کرد.

او، اجرای طرح قرار دوازدهم را از دیگر برنامه‌ها ذکر و عنوان کرد: در شهر شیراز ۳۵ بقعه متبرکه میزبان این جشن‌ها و برنامه‌های نسیم انتظار خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اضافه کرد: برنامه احیاء شب نیمه شعبان نیز در شیراز از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در حرم‌های مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) و علی بن حمزه(ع) برگزار می‌شود و تا هنگام سحر همراه با مناجات خوانی و نیایش تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=59152

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.