• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های فارس؛

سازمان همیاری شهرداری‌ها مکلف به توانمندسازی نخبگان است

  • کد خبر : 58934
  • 13 اسفند 1401 - 19:36
سازمان همیاری شهرداری‌ها مکلف به توانمندسازی نخبگان است
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های فارس با بیان اینکه این سازمان را پایلوت پرورش جوانان نخبه در تمام زمینه‌های علمی خواهیم کرد، گفت: مکلف به حمایت و توانمند سازی نخبگان برای توسعه استان هستیم.

سید علی سیدنصیری شنبه ۱۳ اسفند در مراسم اختتامیه رویداد گردشگری، فناوری و آینده با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مدیران و برنامه ریزان شهری دستیابی به توسعه پایدار شهری است، افزود: توسعه پایدار شهری به دست نمی‌آید مگر با ایجاد درآمد پایدار، که یکی از راههای دستیابی به این امر خطیر توجه به توسعه گردشگری شهر است.

او با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه‌های سازمان همیاری شهرداری‌های فارس بنا بر تاکید استاندار برای توانمند سازی نخبگان در هر زمینه‌ای، رشد و توانمندسازی آنهاست، گفت: تحریم‌های ظالمانه فعلی موقعیت مناسبی برای مسلح شدن به دانش روز و توجه به نخبگان و همچنین پرورش و شتاب دهی به ایده‌های خلاقانه آنان و ارتباط با سرمایه گذاران در آن حوزه است.

سیدنصیری اظهار کرد: متاسفانه شاهد معطل ماندن خیل عظیمی از نخبگان پشت در اتاق مسئولان هستیم و یا در حال خروج از استان و کشور هستند و به همین منظور مقرر شد این سازمان پایلوت جذب و توانمند سازی نخبگان در زمینه‌های علمی و حوزه‌های مختلف شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های فارس ادامه داد: همچنین به کمک اساتید فن و متخصصین ۱۶ ایده در بین ۴۸ ایده انتخاب شد، که برای افراد جای تعجب داشت طی چند روز این ایده‌ها چگونه به پختگی لازم رسیده  و هم اکنون ما شاهد ایده‌هایی هستیم که خودش را شناخته و می‌داند چه کار و هدفی را پیش رو دارد.

سیدنصیری با اشاره به اینکه ۴۵ تیم در ۱۱ محور با پراکندگی استانی، شهرستانی در این رویداد شرکت کردند، عنوان کرد: جای خرسندی است که با پوشش خبری مناسب از روستاهای توابع فارس و خوزستان نیز ایده‌های ارزشمندی به دبیرخانه ارسال شد.

او از برگزاری کارگاه‌های پیش از رویداد با حضور اساتید و متخصصین فن از سراسر کشور و خارج از کشور به صورت حضوری و آنلاین خبر داد و گفت: به عنوان نمونه کلاسی را داشتیم که  بیش از ۱۰۰ نفر حضور داشتند که مایه خوشحالی است و در روز آخر پلن تخصصی روش تجربه نگاری و به سبک تد برگزار شد که مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های فارس اظهار کرد: به جهت کمک به ایده‌های خلاقانه در تیم منتورها از ترکیب متخصصین در امر گردشگری و متخصصی در حوزه علم و فناوری استفاده شد که خود کمک شایانی در واقعیت گرایی توام با علم و دانش روز به نخبگان دانش محور خواهد کرد.

سیدنصیری با قدردانی از تمام کسانی که در مسیر تحقق این رویداد کمک کردند، خاطر نشان کرد: با حمایت دو هلدینگ اقتصادی بزرگ، کارت طلایی به شرکت کنندگان برای کمک و حمایت به صاحبان ایده پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول از حمایت وزیر میراث فرهنگی از رویداد قدردانی و اضافه کرد: دکتر خورشیدی سوار نماینده وزارت میراث فرهنگی و گردشگری قول مساعد همکاری برای اخذ مجوز و حمایت مالی برای صاحبان ایده را مطرح کردند که موجب خرسندی شرکت کنندگان شد.

به گزارش سحاب پرس، رویداد استارتاپی گردشگری، فناوری و آینده توسط شرکت همیارنت با محوریت گردشگری بر پایه فناوری‌های نوین طی روزهای ۱۰ تا ۱۲ اسفندماه در شیراز برگزار شد.

برنامه ریزی‌ها در این ارتباط شامل برگزاری پیش‌رویداد این استارتاپ‌ویکند در روز های یکم تا هفتم اسفندماه متشکل از ۱۳ کارگاه و سپس تهیه مستندی از انتقال تجربیات افراد برجسته حوزه گردشگری و بعد از آن برگزاری پنل تخصصی به سبک تد توسط فعالان موفق این حوزه برای آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان با حضور اساتید برجسته تهران و شیراز به‌صورت حضوری و رایگان برای عموم انجام شد.

همچنین تمام برنامه‌های برگزار شده برای استفاده علاقه مندان در سایت رویدادهای همیارنت بارگذاری شده است.

در آیین اختتامیه این رویداد مدیرعامل شرکت همیارنت نیز گفت: این استارتاپ‌ویکند با هدف کمک به صنعت گردشگری بر پایه دانش و فناوری، ایجاد فرصت مناسب برای تعامل بیشتر با نخبگان حوزه استارتاپی به مدت سه روز در مجتمع فرهنگی- رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

بنان ماه ادامه داد: محورهای این رویداد بر اساس تلفیقی از فناوری و گردشگری در تمام زیر شاخه‌های آن در نظر گرفته شد تا نگاهی جامع از تاثیر دانش بر صنعت گردشگری به نمایش گذاشته شود.

او همچنین افزود: در این رویداد ۱۳۴ نفر برای ارائه توانمندی‌های خود ثبت‌نام کرده و با ارائه ایده‌های نوآورانه در مرحله پیش داوری از میان ۴۵ ایده، تعداد ۱۶ ایده برای شرکت در رقابت اصلی انتخاب و در نهایت با نظر هیات داوران به نفرات برتر جوایزی اهداء شد.

مدیرعامل شرکت همیارنت با قدردانی از تمام عوامل برگزاری رویداد به ویژه حمایت سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس، خاطرنشان کرد: استارتاپ‌ویکند در ایران به علاقه‌مندان کمک خواهد کرد که ایده‌های نوآورانه و واجد شرایط با حمایت‌های مالی توسط سرمایه‌گذاران و نهادهای مربوطه بتوانند نقش موثری در بهبود کیفیت خدمات شهروندی و بالا بردن سطح کیفی فعالیت‌ها، ایفا کرده و در کمترین زمان ممکن ایده خود را به مرحله اجرا در آورند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58934

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.