به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری شیراز، هادی شه دوست شیرازی ر دومین کنفرانس بینالمللی معماری و شهرسازی با عنوان «طراحی پایدار و فراگیر برای همگان» اظهار کرد: حوزههای شهرسازی و حملونقل و ترافیک از بهمپیوستگی مدونی برخوردار هستند و باید به موازات هم پیش رفته تا فرآیند زیستپذیری کلانشهرها تقویت شود.
او با آسیب شناسی یکی از مسائلی که در حوزه حملونقل وجود دارد، بیان کرد: در موارد عدیدهای شاهد بودهایم که پروژههای عمرانی و تعریض معابر نتوانستهاند، گرههای ترافیکی را حل کنند و این امر به دلایلی نظیر تعریف کاربریهای ترافیکزا، احداث ساختمانهای بلندمرتبه و ایجاد مسیرهای دسترسی متعدد بوده است.
معاون شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنانش پیرامون این کنفرانس بینالمللی گفت: در نشستهای تخصصی صاحبنظران حوزههای حملونقل و ترافیک به همراه کارشناسان شهرسازی مطالب تخصصی خود را ارائه میکنند و بیشترین تاکید بر مباحث ۲۳ مقررات ملی و الزامات ترافیکی ساختمانها است.
شه دوست با اشاره به این موضوع که عدم رعایت الزامات ترافیکی در طرحها گریبانگیر کلانشهر شیراز شده است، بیان کرد: توسعه و توازن شهری با رویکرد مثبت دانشگاه امکانپذیر است و شهردار کلانشهر شیراز از سرمایهگذاری و حمایت مالی از طرحهای فاخر عملیاتی دریغ نمیکند.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز با تأکید بر رویکرد مثبت مدیریت شهری در راستای بهرهمندی از نظرات دانشگاهیان گفت: از مراجع علمی برای همکاری و ارائه مقالات تخصصی استقبال میکنیم و انتظار میرود با گردآوری دادههای کاربردی به راهحلهایی برای چالشهای شهری دست یابیم.
او گفت: در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و حل مسائل شهری از ظرفیتهای مجامع دانشگاهی بهره میبریم.
معاون شهردار شیراز در بخش پایانی سخنانش گفت: یکی از معضلاتی که محافل علمی و آموزش عالی با آن روبرو هستند، به خلاء پایاننامههای کاربردی باز میگردد، به همین دلیل باید فاصله میان بخشهای دانشگاهی و اجرایی از میان برداشته شود.
محمدمحسن مشکسار رئیس این کنفرانس نیز با تقدیر از عوامل و مدعوین این کنفرانس اظهار کرد: ۲۳۰ مقاله به این کنفرانس ارسال شده که ۱۷۳ مقاله توسط هیئت داوران پذیرفته شده است.