• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
معاون سازمان صمت فارس؛

اجرای طرح بازرسی نوروز و رمضان در فارس/آشی‌های گرانفروش شیراز جریمه شدند

  • کد خبر : 58681
  • 09 اسفند 1401 - 20:51
اجرای طرح بازرسی نوروز و رمضان در فارس/آشی‌های گرانفروش شیراز جریمه شدند
معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از اجرایی شدن طرح تشدید بازرسی از صنوف مختلف، ویژه ایام نوروز و تداوم آن در ماه مبارک رمضان با مشارکت همه دستگاه‌های نظارتی در این استان خبر داد.

مهدی حسنی سه‌شنبه ۹ اسفند به خبرنگاران گفت: بازرسی‌ و نظارت در ایام پایانی سال، نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان با همراهی سازمان جهادکشاورزی، بسیج اصناف، اداره کل تعزیرات و دیگر دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی، تشدید خواهد شد.

حسنی افزود: متصدیان واحدهای صنفی مکلف به درج قیمت کالا، نصب نرخ نامه و همچنین نگهداری فاکتور کالاهای موجود در واحد برای ارائه به بازرسین هستند.

او خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت قوانین صنفی، بازرسان دستگاه‌های نظارتی برابر قانون با متخلفین برخورد کرده و متصدیان واحدهای متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

حسنی یادآور شد: عدم ارائه فاکتور خرید به بازرسان، عدم صدور فاکتور و صورتحساب برای مشتری و عدم درج قیمت و عدم نصب نرخنامه از عمده تخلفات در سطح عرضه است.

جریمه برای ۳۸ آشی در شیراز

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس همچنین از تشکیل پرونده گرانفروشی برای ٣٨ واحد صنفی آش سبزی فروشی در شیرازبه ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال خبر داد.

حسنی گفت: با توجه به افزایش قیمت آش سبزی، بازرسان سازمان صمت فارس اقدام به برگزاری طرح ویژه بازرسی و نظارت از واحدهای تولیدی و صنفی آش فروشان سطح شهر شیراز در خصوص بررسی کیفیت محصولات تولیدی و مورد عرضه واحدهای مذکور کردند.

او افزود : از ۲۸ دیماه امسال تا ۲۶ بهمن ماه از حدود ۱۱۰ واحد آش فروشی بازرسی و نمونه برداری شد که پس از رویت نمونه‌ها توسط کارشناس اتحادیه و بررسی کیفیت همه جانبه محصول، برای ۳۸ واحد صنفی پرونده گرانفروشی تشکیل شد که از این تعداد ۲۱ فقره به ارزش ۴ میلیارد و ۳۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون سازمان صمت فارس با بیان اینکه تعدادی از پرونده‌ها به دلیل تکمیل نشدن اظهارات متصدیان در حال تکمیل است، گفت: براساس مشاهدات و کارشناسی‌های انجام شده، کیفیت آش سبزی به طرز چشم گیری افزایش یافته چنانچه در روزهای اخیر نمونه‌های گرفته شده از واحدهای صنفی فعال در شیراز، موارد منجر به تشکیل پرونده نسبت به روزهای گذشته کاهش داشته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58681

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.