• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

اختتامیه جشنواره “سرود نغمه‌ها” در شیراز برگزار شد

  • کد خبر : 58562
  • 08 اسفند 1401 - 14:49
اختتامیه جشنواره “سرود نغمه‌ها” در شیراز برگزار شد
آیین اختتامیه جشنواره «سرود نغمه‌ها»، از مجموعه برنامه‌های دومین جشنواره فرهنگی علمی هنری امامت و مهدویت، توسط معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فارس برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس شامگاه یکشنبه ۷ اسفند در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: امید آن داریم که هر یک از ما بتوانیم خادمی برای امام زمان باشیم و این راهی را که با نیت خیر شروع کرده‌ایم با همین نیت ادامه دهیم.

محمدرضا قائدی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای پررنگ کردن فرهنگ مهدویت در واحدهای دانشگاهی و مدارس سما قدم‌های موثر و مفیدی را برداشته و امیدواریم که این مسیر با جدیت و همت همه دست انرکاران تداوم داشته باشد

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به برگزاری دومین جشنواره سراسری امامت و مهدویت در این دانشگاه بیان کرد: سال گذشته این جشنواره با همکاری ۱۰ واحد دانشگاهی آغاز شد و امسال با گسترش موضوعات و توسعه بخش‌های مختلف جشنواره توانستیم جشنواره مهدویت را با ۳۸ برنامه مختلف در استان‌ها و واحدهای دانشگاهی برگزار کنیم.

معصومه طباطبایی از برگزاری اختتامیه جشنواره امامت و مهدویت همزمان با میلاد امام زمان(عج) و در دانشگاه آزاد اسلامی قم خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از مردم و برای مردم است، بنابراین باید مردم بتوانند از محصولات ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده بهینه داشته باشند و یکی از راهکارهای این استفاده، امکان ترویج فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه در سطح شهر و استان است

او به وجود بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو در این دانشگاه اشاره و عنوان کرد: این سرمایه انسانی بزرگ توسط دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم جامعه را به خود وابسته کرده و بر همین اساس در خور این هست که با این ظرفیت بزرگ  کاری بزرگ در خصوص مهدویت اجرا کند.

طباطبایی افزود: بر اساس نظر مدیریت دانشگاه اجرای این جشنواره سراسری به صورت علمی و پژوهشی نیز باید ادامه پیدا کند و به همین منظور دبیرخانه دائمی امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده که هدف آن ترویج فرهنگ مهدویت با استفاده از تمام پتانسیل‌های دانشگاه و قرار گرفتن دانشگاه به عنوان منشاء تحولات تعلیم و تربیت جامعه است.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه تاکید کرد: در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از راهبردهای مهم و اصلی توجه به معنویت است که برگزاری این جشنواره بزرگ در راستای همین راهبرد و برای استفاده از هنر و ادبیات در توسعه معنویت در سطح دانشگاه و نیز در سطح جامعه است.

طباطبایی هنر را به عنوان یک ابزار در ترویج مسائل فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: اگر به هنر به عنوان یک ابزار در ترویج مسائل فرهنگی تکیه کنیم قطعاً می‌تواند برای جوانان سنین مختلف به ویژه دانشجویان مثمر ثمر قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز بیان کرد: شرکت قریب به سه هزار نفر در این جشنواره یعنی سه هزار خانواده به نوعی درگیر موضوع امامت و مهدویت شده‌اند و این یعنی مردمی کردن حاکمیت دینی و بردن دین در قالب فرهنگ بین مردم و خانواده‌ها.

اسماعیل محبی‌پور ادامه داد: اهمیت این موضوع بیشتر از آن است که بخواهیم در یک جلسه محدود بنشینیم و صحبت کنیم و وصف امامت، ولایت و مهدویت را بگوییم بلکه این نکته فرصت و موقعیت بسیار مهمی است که نصیب دانشگاه آزاد اسلامی شده است که بتواند در سطحی چنین گسترده به موضوعی چنین مهم بپردازد.

محبی‌پور انتظار ظهور امام عصر(عج) را شیرین توصیف و تاکید کرد: انتظاری که ما در ظهور امام زمان (عج) می‌کشیم یک انتظار شیرین و قطعی است لذا انتظار تلخی و سختی نیستزیرا ما به ظهور آقا امام زمان عجل الله اعتقاد قلبی داریم و شکی در این ظهور نیست و یک امید صد درصدی در دل منتظرین است.

معاون فرهنگی و دانشجوئی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره گفت: براساس قابلیت و گستردگی تعداد واحدهای فارس، برگزاری دو جشنواره از مجموع ۳۸ جشنواره امامت و مهدویت به این استان محول شده بود که با همکاری همه واحدها و تلاش دست اندرکاران، جشنواره‌های “پوستر هدی” با محوریت زندگی امام حسین(ع) و “سرود نغمه‌ها” با محوریت امامت و مهدویت با موفقیت به انجام رسید.

علیرضا بیابان‌نورد شرکت بیش از ۳۰۰۰ نفر در جشنواره سرود نغمه ها و بالغ بر ۱۱۰۰ نفر در جشنواره پوستر هدی را از نقاط برجسته و چشمگیر این دو جشنواره برشمرد و بیان کرد: گسترش فرهنگ مهدویت و امامت و ایجاد موجی از علاقه مندی نسل جوان به موضوعات ولایی و مهدوی از دیگر نقاط قوت برگزاری این جشنواره درسطح کشور است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58562

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.