• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

شاهد جهش فعالیت‌های قرآنی در جمهوری اسلامی هستیم

  • کد خبر : 58246
  • 04 اسفند 1401 - 16:47
شاهد جهش فعالیت‌های قرآنی در جمهوری اسلامی هستیم
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شاهد جهش غیر قابل قباسی در مباحث محتوایی، تفسیری، ترتیل و ...قرآن نسبت به دوران قبل از انقلاب هستیم.

سید محمد هاشمی پنجشنبه ۴ اسفند در بیستمین جشنواره حافظان قرآن “جبرئیل امین” که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: از جمله رویش‌های پر وقار قرآنی کشور که از یک محل کوچک و روستا توسط یک حافظ قران شروع شده، موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بوده که مصداق شجره طیبه است.

او ادامه داد: این موسسه با همت دوستان استهباناتی شروع شد و تا امروز برکاتش در جای جای کشور نمودار شده و در واقع از جمله مواردی است که موجب مباهات جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حدود ١٢ سال است که با این موسسه آشنایی دارم؛ گفت: هر حافظ این موسسه در نقاط مختلف کشور، پرچم قرآنی برپا کرده است. بنابراین به نوبه خود شاکر درگاه الهی هستم و دست همه عزیزان و حافظان و مسئولان این موسسه را به گرمی می‌فشارم.

او همچنین با بیان اینکه برای استان فارسی‌ها وجود این موسسه یک افتخار است، تاکید کرد: ترغیب و تشویق حافظان و دست اندرکاران این موسسه با برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب تداوم فعالیت‌هایشان خواهد شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه با بیان اینکه رونق فعالیت‌های قرآنی به عنوان یکی از وظایف جمهوری اسلامی تبدیل به یکی از خروجی‌ها و برکات و کارنامه این نظام شده است، تصریح کرد: شاهد جهش غیر قابل قباسی در مباحث محتوایی، تفسیری، ترتیل و …قرآن نسبت به دوران قبل از انقلاب هستیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به تجلیل از ۱۷۲ حافظ کل قرآن در این جشنواره که طی یک سال گذشته موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند، از آمادگی برای حمایت از این حافظان خبر داد.

میکائیل باقری افزود: از این حافظان قرآن برای تربیت دانش‌آموزان حافظ قرآن حمایت می‌کنیم تا بتوانند ظرف مدت یک سال هر کدام ۱۰ حافظ قرآن تربیت کنند تا پس از یکسال یک هزار و ۱۲۰ حافظ قرآن توسط این حافظان قرآن تربیت شوند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش فارس با تأکید بر حمایت از موسساتی نظیر بیت‌الاحزان، عنوان کرد: باید تلاش شود تا تعداد بیشتری برای حفظ قرآن جذب کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58246

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.