• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
استاندار فارس؛

دسترسی به حرم شاهچراغ با رعایت موازین میراث تسهیل شود

  • کد خبر : 58234
  • 04 اسفند 1401 - 12:50
دسترسی به حرم شاهچراغ با رعایت موازین میراث تسهیل شود
استاندار فارس در جلسه با اعضای شورای شهر شیراز، گسترش راه‌های دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) با رعایت موازین میراثی را یادآور شد.

دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای اسلامی شهر شیراز، با تاکید بر اینکه طرح‌ها و پیشنهادات شورا باید زمینه‌ی آرامش و رفاه مردم را ایجاد کند، گفت: طرح‌های موجود برای تغییر و بهسازی راه‌های دسترسی مردم به حرم حضرت شاهچراغ(ع) باید برای کاهش دغدغه مردم باشد؛ باید زائرین و مجاورین دغدغه‌ای برای رسیدن به حرم احمدبن موسی الکاظم(ع) نداشته باشند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از استانداری فارس، ایمانیه بر کاهش زمان و مسافت رسیدن به حرم مطهر تاکید و خاطرنشان کرد: تعریض خیابان حضرتی می‌تواند یکی از راه‌های تسهیل دسترسی به حرم باشد؛ اما با توجه به وجود منازل تاریخی و ثبت شده‌ میراثی در این مسیر این اقدام ممکن نیست.

وی احداث روگذر را یکی دیگر از پیشنهادات مطرح شده عنوان و خاطرنشان کرد: مشرف شدن معابر روگذر به منازل مردم و تغییر در محدوده ی حرم شاهچراغ علیه السلام نیز، این پیشنهاد را از دستور کار خارج می‌کند.

ایمانیه یکی از راه‌های قابل اجرا را احداث پارکینگ‌های طبقاتی در فواصل دورتر از حرم بیان کرد و افزود: در صورت احداث این پارکینگ ها، می توانید دسترسی مردم از این مجموعه به محدوده‌ی حرم را با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومیِ به روز و مجهز تسهیل کنید.

وی یکی دیگر از پیشنهادات شورا را احداث زیر گذر بیان و اضافه کرد: در حال حاضر آلودگی هوای موجود در زیرگذر زند یک دغدغه‌ی جدیست که باید در پروژه‌های مشابه شاهد این آلودگی نباشیم؛ مباحث ایمنی، آلودگی هوا، آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی در زیرگذر به صورت ویژه مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

استاندار فارس تسهیل رفت و آمد در مجموعه‌ پیرامون آستان احمدی و محمدی را کار ارزشمند و ماندگاری دانست و افزود: هر پروژه‌ای که می‌تواند منجر به دسترسی راحت مردم به این محدوده شود باید پس از کار کارشناسی دقیق اجرایی شود؛ علاوه بر آن هیچگونه مزاحمتی هم برای مجاورین آستان شاهچراغ (ع) در پی نداشته باشد.

وی بر اجرای راه‌های میانبر تا اتخاذ تصمیم نهایی از جانب شورا تاکید و اضافه کرد: علاوه بر توجه به پیوست‌های زیست محیطی، پدافند غیرعامل، مباحث فرهنگی و اجتماعی در هر طرح مصوب، باید ضمن تعیین مدت زمان مشخص برای اجرای پروژه، منابع پایدار تامین مالی آن از ابتدا مشخص شود.

استاندار فارس همچنین خواستار تسریع در تدوین نقشه کمربند سبز شیراز شد و گفت: این نقشه به سرعت تدوین شود تا در فصل درختکاری که در پیش رو داریم با کمک منابع طبیعی و دوستداران محیط زیست نسبت به غرس نهال مناسب اقدام شود.

وی بر ضرورت احداث تصفیه خانه‌های محلی به منظور تصفیه فاضلاب و استفاده از پساب آن برای باغ‌های شیراز و مجموعه باغ‌های قصردشت اشاره و اضافه کرد: در بودجه‌های مصوب شورا، اعتبار مناسبی به این حوزه اختصاص دهید تا این تصفیه خانه‌ها نهایتا در مدت دو سال احداث و از پساب آن در زمینه آبیاری باغ‌های استفاده شود.

ایمانیه هشدار داد: افزایش برداشت از آب‌های زیر زمینی و خروج پساب از شیراز باعث افزایش فرونشست زمین خواهد شد لذا منطقی است که این پساب مجددا به ویژه در راستای فضای سبز و باغات مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58234

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.