• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۱۳مردادماه ۱۳۹۹

  • کد خبر : 5823
  • 13 مرداد 1399 - 18:51
اخبار پلیس فارس – ۱۳مردادماه ۱۳۹۹

نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی قانون را اجرا می کند / وجود ناجا آثار و برکات زیادی در جامعه دارد عضو خبرگان رهبری گفت : موضوع حجاب در جامعه یک امر چند بعدی است و نیروی انتظامی در برخورد با این ناهنجاری قانون را اجرا می کند. آیت الله “سید شرف الدین ملک حسینی” […]

نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی قانون را اجرا می کند / وجود ناجا آثار و برکات زیادی در جامعه دارد

عضو خبرگان رهبری گفت : موضوع حجاب در جامعه یک امر چند بعدی است و نیروی انتظامی در برخورد با این ناهنجاری قانون را اجرا می کند.

آیت الله “سید شرف الدین ملک حسینی” در حاشیه مراسم دهه ولایت در ستاد انتظامی استان فارس و در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ضمن تبریک دهه ولایت، اظهار داشت: تعریف و اساس “نظام و انتظام” و “نیروی نظامی و انتظامی” به شجاعت و اقتدار آن است.

وی با بیان اینکه اقتدار زمانی رخ می دهد که نیروهای شجاع در خدمت یک مدیریت واحد و شعورمند قرار گیرند، افزود: پیام ولایت این است که انسان ها ظرفیت های خودشان را در دست یک حقیقت عاقل قرار دهند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ولایت امیر المومنین (ع) یعنی اینکه بشر همه ظرفیت های خود را در دست برترین انسان ها قرار دهد، گفت: اگر قرار است اقتداری رخ دهد بر این پایه رخ می دهد و نتیجه آن وجود امنیت در شهرها و مرزها و جلوگیری از بروز بحران های اجتماعی در جامعه می شود.

حجاب یک موضوع چند وجهی است

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: مساله بدحجابی در جامعه مانند خیلی از مساله های دیگر یک رفتار هنجارشکنانه و نابهنجاری اجتماعی و در عین حال چند وجهی است.

وی افزود: در رابطه با موضوع حجاب موارد زیادی دخیل است از جمله آگاه سازی و احساس ورزی در وجود انسان ها مانند غیرت و همت که این موضوع ها به نیروی انتظامی مربوط نمی شود.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: باید هر کس رسالت خود را در راستای موضوع حجاب انجام دهد تا اینکه نوبت به نیروی انتظامی برسد و در برابر رفتارهای زشت کسانی که در جامعه هنجارشکنی می کنند، بایستد.

آیت الله ملک حسینی خاطر نشان کرد: موضوع حجاب در جامعه یک امر چند بعدی است و نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی قانون را اجرا می کند تا باعث کاهش این ناهنجاری شود.

وی گفت: نیروی انتظامی باید نهادها و سازمان های مربوطه در حوزه حجاب را خطاب قرار دهد که نسبت به هدایت و آموزش افراد اقدام کنند تا کارکنان ناجا بتوانند به کارها و اقدامات دیگر خود در جامعه رسیدگی کنند.

امنیت استان فارس مطلوب است

عضو خبرگان رهبری وضعیت امنیت در استان فارس را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: اگر کسی بخواهد به امنیت استان فارس نمره دهد، باید موارد زیادی از جمله منافذ ورودی و نقطه تمرکز فتنه گران و فاسدان را در این استان مد نظر قرار دهد .

آیت الله ملک حسینی گفت: نیروی انتظامی استان فارس در برابر این این هجمه ها به خوبی ایستادگی کرده و اقدامات خود را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه وجود ناجا آثار و برکات زیادی در جامعه دارد، افزود: نیروی انتظامی در کل کشور گاهی مورد انتقاد قرار می گیرد که امری طبیعی است ولی اگر تنها یک روز نیروی انتظامی در جامعه حضور نداشته باشد، در آن زمان ارزش امنیت بیشتر مشخص خواهد شد.

تقدیر و تشکر امام جمعه بخش “سیدان” از مجموعه انتظامی

روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین “حمیدرضا رستگار” امام جمعه بخش سیدان و مهندس “جلیل اسکندری” بخشدار، با حضور در مجموعه انتظامی آن بخش ، با اهداء شاخه گل از زحمات و تلاش‌های کارکنان تقدیر و تشکر کردند.

کشف ۵۵ راس گوسفند قاچاق  در”ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از کشف ۵۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان حین اجرای ایست بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ”قسام” با بیان اینکه ماموران در بازرسی از آن خودرو، موفق به کشف ۵۵ راس گوسفند قاچاق شدند، افزود: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” با اشاره به اینکه متهم قصد انتقال احشام به خارج از کشور داشته است، تصریح کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

بی احتباطی در کوهنوردی منجر به فوت شد

فرمانده انتظامی  “سپیدان” گفت: فردی بر اثر سقوط  از کوه‌های اطراف روستای “هرایجان” این شهرستان، جان خود را از دست داد.

سرهنگ “احمد فداکار ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط از کوه‌های اطراف روستای “هرایجان” شهرستان سپیدان، بلافاصله یک تیم از عوامل انتظامی به همراه دیگر نیروهای امدادی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ “فداکار ” عنوان داشت: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند ۲ نفر برای تفریح و چیدن داروهای‌های گیاهی به کوه رفته‌اند که یکی از آنها به دلیل نامعلوم به پائین سقوط و فوت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان خواست حتی الامکان از سفر به مناطق کوهستانی صعب العبور بپرهیزند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

افزایش ۱۹۱درصدی کشفیات مواد مخدر در”خرامه”

فرمانده انتظامی “خرامه” از افزایش ۱۹۱ درصدی کشفیات مواد مخدر طی ۴ ماهه اول سال جاری خبر داد

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در راستای تداوم اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، ماموران این فرماندهی موفق به کشف ۴۷ کیلو و ۵۰۰ گرم  انواع مواد مخدر طی چهار ماهه اول سال جاری شده‌اند.

سرهنگ “کریمی” با اشاره به اینکه به همت کارکنان سخت‌کوش این فرماندهی ما شاهد افزایش ۱۹۱ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم، گفت: برقراری آرامش و ارتقاء احساس امنیت، مهمترین خواسته شهروندان از پلیس است؛ پس ما با مشارکت و همکاری مردم در این زمینه قدم برمی‌داریم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد خوب کارکنان این مجموعه، تصریح کرد: پلیس در راه مبارزه با جرایم به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.

کشف ۲۶ رأس احشام مسروقه  در “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” از کشف ۲۶ رأس احشام مسروقه به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی از وقوع سرقت احشام در یکی از روستاهای این شهرستان مطلع و کنترل محورهای مواصلاتی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با کنترل محورهای مواصلاتی این شهرستان، موفق شدند در این خصوص یک دستگاه کامیون حامل احشام را توقیف کنند.

سرهنگ “جوکار” با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودرو،  26 رأس احشام مسروقه کشف شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه تلاش برای دستگیری همدستان سارق ادامه دارد، از دامداران درخواست کرد: نسبت به ایمن سازی محل‌های نگهداری احشام و نصب دوربین مداربسته در اطراف آن اقدام کنند.

موبایل قاپ روانه زندان شد

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای و کشف ۳۰ فقره سرقت از وی در شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی استان مبنی بر اینکه در خیابان حین صحبت کردن با گوشی موبایل بودم که ناگهان راکب یک دستگاه موتورسیکلت تلفن را از دستم قاپید و متواری شد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تقویت کنترل و مراقبت‌های نامحسوس و اقدامات فنی، سارق سابقه‌دار موبایل قاپی را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ “حبیبی” اظهار کرد: پس از انتقال سارق به پلیس آگاهی و در مواجه با ادله و مستندات پلیس، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به ۳۰ فقره موبایل قاپی در شیراز اقرار کرد. 

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: شهروندان باید حتی الامکان از عبور و مرور در مکان‌های خلوت به ویژه در ساعات پایانی شب خودداری و در زمان صحبت با موبایل، مواظب اطراف و افراد مظنون باشند و از قرار دادن آن در جیب پشت شلوار خودداری کنند.

پلمب ۲۲ واحد صنفی متخلف در داراب

فرمانده انتظامی “داراب” از پلمب ۲۲ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در دور دوم شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علیرضا نوشاد” در تشریح این خبر گفت: مأموران دایره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان به همراه نمایندگان اداره بهداشت و درمان، صنعت و معدن و اتاق اصناف در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با توجه به شیوع کرونا ویروس و به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس، از تعدادی واحد صنفی بازدید کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح بیش از ۲۵۰ واحد صنفی در شهر بازدید و در این زمینه تعداد ۲۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و دیگر تخلفات پلمب شدند و ۵۶ واحد نیز به علت نداشتن ضوابط لازم اخطار کتبی و تذکر دریافت کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اعلام تداوم و تشدید اینگونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس با توجه به شیوع ویروس کرونا در این ایام، از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

۵ هکتار از منابع طبیعی در آتش سوخت/ اطفا حریق با کمک نیروی انتظامی

فرمانده انتظامی “جهرم” گفت: ۵ هکتار از مراتع و جنگل‌های واقع در اطراف کوه‌های روستای “همنده” این شهرستان به دلیل نامعلوم در آتش سوخت.

سرهنگ “افشین حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مأموران انتظامی بخش “سیمکان” شهرستان جهرم از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع طبیعی اطراف کوه‌های “همنده” مطلع شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادی در محل حاضر و مشاهده کردند این مراتع بنا به عللی نامعلوم طعمه حریق شده و در حال سوختن است.

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” اظهار کرد: با تلاش کارکنان نیروی انتظامی، اداره منابع طبیعی، آتش نشانی، بسیج و اهالی محل، پس از ساعت‌ها تلاش حریق مهار شد.

سرهنگ “حیدری” با بیان اینکه براساس اعلام کارشناسان مربوطه در این آتش سوزی، ۵ هکتار از منابع و مراتع طبیعی از بین رفته و سوخته است، تصریح کرد: در این خصوص کارکنان نیروی انتظامی در مهار آتش، با تلاش و کوشش فراوان از جان مایه گذاشتند.

توقیف ۱۴۶ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در”کازرون”

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف ۱۴۶ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۱۵ روز گذشته خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: طرح‌های مختلف ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف افزایش احساس امنیت و برخورد با وسایل نقلیه متخلف در شهرستان کازرون اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۱۵ روزه، ماموران موفق شدند ۹۷ دستگاه خودرو و ۴۹ دستگاه موتورسیکلت متخلف که باعث ایجاد بی نظمی و برهم زدن آرامش شهروندان در سطح شهرستان شده بودند توقیف و به پارکینگ انتقال دهند.

سرهنگ “زراعتیان” افزود: حرکات نمایشی و مارپیچ، چند تخلف همزمان، سرعت غیر مجاز و فاقد پلاک بودن بعضی از وسایل نقلیه از دیگر تخلفات رانندگان وسایل نقلیه بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: موتورسیکلت سوارانی که دارای تخلفات حرکت در پیاده رو ها، حرکت خلاف جهت، تولید عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف، حرکات نمایشی و مارپیچ، تک چرخ و دور درجا و نداشتن کلاه ایمنی باشند، برای بار اول یک هفته توقیف و برای بار دوم به مدت یک ماه توقیف خواهند شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه اجرای اینگونه طرح‌ها باعث افزایش رضایتمندی شهروندان شده است، خاطر نشان کرد: طرح برخورد با وسایل نقلیه متخلف و مزاحم یکی از اولویت‌های انتظامی شهرستان کازرون می باشد.

برگزاری مراسم دهه ولایت در ستاد انتظامی استان فارس

مراسم دهه ولایت، بصیرت دینی و اخلاق در سالن غدیر ستاد انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، این مراسم با حضور آیت الله “سید شرف الدین ملک حسینی” عضو خبرگان رهبری، سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس و جمعی از کارکنان انتظامی در سالن غدیر برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله ملک حسینی پیرامون دهه ولایت، موضوع امامت و عید غدیر خم مطالبی را برای حاضران بیان کردند.

آتش سوزی در ارتفاعات جنگل” بناب” ارسنجان، با کمک پلیس مهار شد

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از وقوع آتش سوزی ۵۰ هکتار از مراتع طبیعی و جنگلی در ارتفاعات جنگل “بناب” این شهرستان و مهار آن با کمک پلیس خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی “در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: روز گذشته در پی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ مبنی بر وقوع آتش سوزی مراتع و  ارتفاعات جنگل “بناب”، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: گزارش ماموران انتظامی در محل حادثه حاکی از آن است که بنا به عللی بیش از ۵۰ هکتار از مراتع طبیعی در ارتفاعات مذکور دچار آتش سوزی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه علت آتش سوزی توسط پلیس در دست بررسی است، افزود: این آتش سوزی توسط کارکنان نیروی انتظامی،  نیروهای مردمی، منابع طبیعی، محیط زیست و عوامل آتش نشانی بدون خسارت جانی مهار شد.

سرهنگ “فرهادی” حفاظت از منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی را وظیفه همگان دانست و توصیه کرد: گردشگران و هموطنان عزیز که جهت گردش و تفریح به جنگل‌ها می‌روند با توجه به پوشش گیاهی و خشک بودن علوفه و شاخ و برگ درختان، از روشن کردن آتش در این محل‌ها جدا خودداری کنند.

تلف شدن ۱۸ راس احشام بر اثر مسمومیت با آب شرب

فرمانده انتظامی “فسا” از تلف شدن ۱۸ راس احشام به علت مسمومیت با آب شرب خبر داد.

سرهنگ “فرج رستمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اتلاف گله گوسفند در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی، ماموران بلافاصله برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی انجام شده مشخص شد تعداد ۱۸ راس گوسفند بر اثر استفاده از آب شرب آغشته به کود شیمایی تلف شده‌اند.

سرهنگ “رستمی” خاطر نشان کرد: ارزش ریالی احشام تلف شده برابر نظر کارشناسان، ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سد “رودبال” قربانی گرفت

فرمانده انتظامی “استهبان” گفت: شخصی به هویت معلوم بر اثر بی احتیاطی در سد “رودبال”، غرق شد و جان باخت.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع غرق شدگی در سد “رودبال” این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی های اولیه مشاهده کردند، فردی به هویت معلوم به علت آشنا نبودن با فنون شنا در رودخانه مذکور غرق و فوت کرده است.

سرهنگ “اکبرپور” خاطر نشان کرد: به آب زدن بدون آگاهی از عمق آن و نداشتن مهارت کافی در فنون شنا از مهمترین دلایل غرق شدگی است که می‌طلبد شهروندان به توصیه و هشدارها توجه کافی کنند تا شاهد حادثه تلخ برای خانواده‌ها نباشیم.

معاون اجتماعی شهرستان “جهرم” آسمانی شد

معاون اجتماعی شهرستان جهرم دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم “مهدی ایزدیان” معاون اجتماعی شهرستان جهرم روز گذشته بر اثر سکته قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس با صدور پیامی درگذشت این همکار خدوم و زحمت کش را تسلیت گفت.

همچنین مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس ضمن عرض تسلیت به مناسبت این ضایعه دردناک، غفران و رحمت الهی برای این همکار زحمت کش و صبر جمیل برای خانواده و بازماندگان آن مرحوم را از خداوند متعال مسألت دارد.

روحش شاد و یادش گرامی باد …

گروه استان‌ها- فارس- به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، اقلام بهداشتی و ضدعفونی در میان کارکنان انتظامی شهرستان داراب توزیع شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور ارائه خدمات مطلوب به کارکنان و خانواده‌های آنان، بسته‌های بهداشتی و ضد عفونی، توسط معاونت بهداد شهرستان داراب بین آنان توزیع گردید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5823

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.