• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

آیین اختتامیه یازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه در شیراز برگزار شد

  • کد خبر : 58167
  • 03 اسفند 1401 - 14:35
آیین اختتامیه یازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه در شیراز برگزار شد
آئین اختتامیه یازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه تحت عنوان "مامن خونین" و با رویکرد "شعر انقلابی رسالت‌محور، تجلی‌گاه معنویت "در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چهارشنبه سوم اسفند در این مراسم که با حضور مسئولین کشوری و استانی، خانواده‌های معظم شهدا، و شاعران داخلی وجبهه مقاومت برگزار شد، بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با برخورداری از قریب به ۱۰۰۰ شاعر پایور، ۱۰۰ سرباز شاعر و تعداد قابل توجهی شاعر از اعضای خانواده‌ها و منتسبین، افتخار دارد که اشعار پرمحتوا و اثرگذاری را تولید کرده است.

سردار حسین محبی با بیان اینکه همه ساله با توجه به مقتضیات جامعه و منطقه، محورهای کنگره‌ شعر فرهنگیاران سپاه تعیین می‌شود، عنوان کرد: با وقوع حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع)، محور ویژه‌ای به یازدهمین کنگره افزوده شد که مورد استقبال شاعران قرار گرفت و یکی از اساسی‌ترین محورهای کنگره شد.

او با یادآوری اینکه این کنگره به میزبانی سپاه فجر فارس برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ۴٢۶ شاعر آثار خود را در قالب ١١٩٣ قطعه شعر به دبیرخانه ارسال کردند که در محور خورشید ولایت ۲۶۶ اثر، در محور امر به معروف و نهی از منکر ۵۷ اثر، در محور عفاف و حجاب ۱۸۷ اثر، در محور طنز ۸۱ اثر،  در موضوع جهاد تبیین ۴۷۶ اثر، در موضوع شهدای شاهچراغ(ع) ۱۲۶ اثر و در موضوع طنز اجتماعی ۸۶ اثر را شامل می‌شد.

محبی با بیان اینکه پس از داوری اولیه آثار ۳۳۲ اثر به مرحله نهایی راه یافت، ۲۳نفر در رتبه‌های اول تا سوم و شایسته قدردانی معرفی شده‌اند، گفت: از ویژگی‌های خاص این کنگره که در واقع آن را به یک کنگره بین‌المللی تبدیل کرده، دعوت از شاعران جبهه مقاومت است که شاعرانی از عراق، لبنان، سوریه، افغانستان، پاکستان و یمن در این کنگره حضور دارند.

به گفته او؛ از ویژگی‌های دیگر این‌ کنگره، برداشتن یک گام عملی در مسیر تحقق اوامر مقام معظم رهبری برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع)، همانند واقعه عاشورا و با استفاده از هنر شعر، بوده است.

محبی با بیان اینکه پوشش ادبی و هنری شهر شیراز، از دیگر ویژگی‌های یازدهمین دوره کنگره است، گفت: شب گذشته محافل شعر در مساجد مرکزی شیراز با حضور شاعران ملی و بین‌المللی برگزار شد.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام اعیاد شعبانیه و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) بیان کرد: وجه تمایز این کنگره با دوره‌های قبل این است که در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی و در شهر شیراز، شهر شاعرانی که اشعارشان ریشه در قرآن دارد، برگزار می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58167

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.