• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
نماینده ولی‌فقیه در سپاه؛

هنر یکی از شیوه‌های اثرگذار جهادتبیین است

  • کد خبر : 58165
  • 03 اسفند 1401 - 14:14
هنر یکی از شیوه‌های اثرگذار جهادتبیین است
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه فضائل و دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی باید با شیوه‌های مختلف تبیین شود، یکی از شیوه‌های اثرگذار جهاد تبیین را استفاده از زبان هنر، دانست.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی چهارشنبه سوم اسفند در آئین اختتامیه یازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شیراز برگزار شد، بیان کرد: انقلاب اسلامی، ارزش‌های اسلامی را احیاء کرد و جوان ما به جای لذت‌های دنیایی، به ارزش‌های الهی سوق پیدا کرده و فهمیدند که همه چیز با خدا زیباست.

او با یادآوری اینکه مردم ما با سختی و مشکلات زیادی مواجه شده‌اند، افزود: این دستاورد بزرگی است که از حیات حیوانی به حیات انسانی جاودان رسیدیم و شهدا، پیشتازان این حیات هستند که حیاتی از جنس حیات طیبه است که پایان و فنا ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران همچنین با بیان اینکه شهید، احیاء کنندگان و زنده‌هایی هستند که زندگانی می‌بخشند، گفت: مشاهده کردیم که شهدای حرم چگونه به جامعه حیات بخشیدند و امسال در راهپیمایی ۲۲بهمن، مردم چگونه مشت محکم بر دهان یاوه‌گویان زدند.

حاجی صادقی با تاکید بر اینکه باید این فضایل را با شیوه‌های مختلف هنری تبیین کرد، افزود: امروز، یکی از شیوه‌های جهاد تبیین، هنر است، چرا که هنر اثرگذاری بیشتری دارد.

او گفت: امروز ما نیاز داریم که دستاوردهای این انقلاب عظیم را با شیوه‌های مختلف هنری، ‌به ویژه با زبان شیوای شعر به دنیا معرفی کنیم تا بگوییم که این انقلاب با این ادبیات، ارزش‌ها، و فرهنگ آمده است تا دنیا را آماده ظهور کند و آمده است تا وثیقه دولت ظهور را تامین کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران اضافه کرد: این انقلاب توانسته کاری کند که جبهه استکبار اعتراف کند که این انقلاب فراز و نشیب داشته، فتنه‌های مختلف را دفع کرده، اما توقف نداشته و همچنان در حال حرکت است؛ و شما شاعران باید این جهاد بزرگ را انجام دهید.

حاجی‌صادقی گفت: فرهنگیاران در پاسداری از جبهه هنر وارد می‌شوند، چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از این انقلاب و نظام اسلامی و ولایی حضور دارد و اگر لازم باشد اسلحه به دست بگیرد، جهاد در قتال می‌کند و اگر هم لازم باشد، نوکری مردم میکند و آن را افتخار می‌داند.

او با بیان اینکه برخلاف غرب که می‌گوید “خدا یا مردم”، ما می‌گوییم “خدا با مردم”، تاکید کرد: امروز اقتضای پاسداری، جهاد تبیین است، چرا که رهبر عزیز ما دستور دادند که مهمترین تلاش شما در برابر حمله گسترده دشمن باید با زبان شعر، هنر، خطابه و هر زبانی که لازم باشد، انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با یادآوری اینکه پاسداران ما در ناآرامی‌های اخیر بدون اسلحه از انقلاب پاسداری کردند، افزود: دشمن به دنبال این بود که ایران را به سوریه دوم بدل کند و یک طرف نیروهای نظامی و یک طرف مردم را در مقابل هم قرار دهد و ما این فتنه را دور زدیم.

حاجی صادقی خطاب به شهدای حرم گفت: جرم شما دینداری و وفاداری به انقلاب بود و ما آمده‌ایم تا نورافشانی این نور را روز به روز  گسترده‌تر کنیم و وفادار به شما بوده و خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما همه حمله‌ها و فتنه‌ها را همچون گذشته به فرصت تبدیل می‌کنیم و پای این انقلاب عزیز می‌ایستیم و فرهنگ دینی را با زبان هنر به دنیا معرفی می‌کنیم، چرا که دنیا آماده دریافت پیام انقلاب است.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58165

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.