• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛

نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در شیراز برپا می‌شود

  • کد خبر : 58111
  • 02 اسفند 1401 - 19:05
نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در شیراز برپا می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برپایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی به مدت سه روز از ۶ تا ۸ اسفند در شیراز خبر داد.

حمیدرضا قانعی سه‌شنبه دوم اسفند در نشست خبری رویداد و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در شیراز بیان کرد: این رویداد به همت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاری موسسه شهر راز، استانداری فارس، شهرداری شیراز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می‌شود.

او عنوان کرد: با توجه با برگزاری این رویداد به شکل تخصصی شاید کمتر این فرصت پیش آید که این تعداد برند در حوزه پوشاک گرد هم بیایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه علاوه بر ایجاد فضای محیط فروشگاهی، شرایط فروش نیز در این رویداد فراهم شده است، افزود: در حوزه پوشاک با توجه به تنوع اقوام مختلفی که وجود دارد در کمتر جامعه‌ای یکسان سازی مدل پوشش در دوران مختلف به نتیجه‌ای رسیده است.

قانعی اضافه کرد: در این رویداد بنا داریم تا به شعار شورای فرهنگ عمومی کشور در باب ارائه پوشاک ارزان، عفیفانه و در دسترس تحقق ببخشیم و زمینه آشنایی مردم شهر شیراز و فارس با برندهای مطرح حوزه مد و لباس فراهم کنیم.

او خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم تا افراد حاضر در برگزاری این رویداد بتوانند با جامعه صنفی پوشاک شهر شیراز ارتباط گرفته و زمینه حضور آنها و رگال‌های ثابت آنها را در شهر شیراز و فارس فراهم کنیم.

شاکری‌زاده، مدیر موسسه فرهنگی و هنری شهر راز و مجری و مسئول برگزاری نمایشگله مد و لباس ایرانی اسلامی نیز در ادامه این نشست بیان کرد: این نمایشگاه به مدت سه روز از ۶ تا ۸ اسفند در محل هتل همای شیراز-سالن وصال برگزار می‌شود.

او ادامه داد: ۱۲۰ غرفه دار در این نمایشگاه حضور دارند که از این تعداد ۴۰ برند مربوط به شهر شیراز و شهرستان‌های اطراف است.

شاکری‌زاده همچنین از حضور چشمگیر طراحان شیرازی در فراخوان این نمایشگاه خبر داد و گفت: سالها بود که شاهد برگزاری چنین رویدادهایی نبودیم اما امسال میزبان این نمایشگاه هستیم که با مجوز رسمی از  زیرمجموعه کارگروه مد و لباس وزارت خانه برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه برنامه‌های گوناگونی در این سه روز در نظر گرفته شده و اهداف مختلفی از برگزاری این رویداد دنبال می‌شود، گفت: اصلاح فرهنگ صحیح پوشش مطابق با عرف و معیار جامعه، حمایت از طراحان لباس، حمایت از تولید ایرانی و باکیفیت از دیگر اهداف این نمایشگاه به شمار می‌رود.

شاکری‌زاده عنوان کرد: در این نمایشگاه تنها از طراحان لباس بهره گرفته شده که این طراحان مستقیما لباس را طراحی و عرضه می‌کنند؛ در واقع در این نمایشگاه شرایطی فراهم شده که طراحان لباس بتوانند نمونه کارهای خود را عرضه کنند و بفروشند.

او جایگزین کردن طرحپها و الگوهای اصیل ایرانی را از دیگر اهداف این نمایشگاه دانست و گفت: در طول این سالها الگوهای وارداتی بسیاری داشتیم؛ این نمایشگاه زمینه‌ای را برای آشنایی با طرح‌ها و الگوهای ایرانی فراهم کرده است.

شاکری‌زاده با بیان اینکه در این رویداد کارگاه‌هایی جانبی و کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است، گفت: کارگاه‌های مشاوره با هدف ایجاد ارتباط دو سویه بین تولید کنندگان و طراحان برگزار می‌شود؛ متأسفانه تاکنون بستری ایجاد نشده تا طراحان بتوانند با تولیدکنندگان در ارتباط باشند اما این نمایشگاه با هدف ایجاد شرایطی برای ارتباط هرچه بیشتر و بهتر بین تولیدکنندگان و طراحان برگزار شده است‌.

او بیان کرد: جلسات مشاوره‌ای و کارگاه‌هایی آموزشی مختلفی در نظر گرفته شده که امیدواریم با حمایت استانداری فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد و شهرداری شیراز بتوانیم این رویداد را به نحو احسن برگزار کنیم که با استقبال مردم و اقشار مختلف جامعه روبه رو شود.

شاکری‌زاده با اشاره به اینکه قسمت اعظمی از این رویداد را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: طراحی لباس‌ها برای مخاطبان مختلفی انجام شده و این لباس‌ها ویژه یک قشر خاص نیست؛ امیدواریم شاهد جشن حضور طراحان لباس باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58111

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.