• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس خبر داد:

راه اندازی نمایشگاه مجازی نهمین جشنواره استانی “جابربن حیان ” در فارس به زودی

  • کد خبر : 5809
  • 13 مرداد 1399 - 18:37
راه اندازی نمایشگاه مجازی نهمین جشنواره استانی “جابربن حیان ” در فارس به زودی
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: نمایشگاه آثار راه یافته به مرحله استانی نهمین دوره "جشنواره جابر بن حیان و فرصتهای متنوع یادگیری" با هدف شناسایی استعدادهای فردی و افزیش توان پژوهشی دانش آموزان از 14 لغایت 30مرداد ماه به صورت مجازی در فارس برگزار می گردد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و  روابط عمومی آموزش وپرورش فارس، محمد فیاض پور با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره جابر بن حیان و فرصتهای متنوع یادگیری در فارس، گفت:به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری نمایشگاه به صورت فیزیکی ،این جشنواره به صورت مجازی و از تاریخ  14 لغایت ۳۰ مرداد ماه در سایت اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی ابتدایی اداره کل  به آدرس : http://ebtedaei.farssch.ir/portal/home.php    برگزار می گردد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از اهداف این جشنواره تقویت مهارت های کلامی و گفتاری دانش آموزان است، بر همین اساس قالب خاصی برای ارائه دانش آموزان مشخص نشده است تا دانش آموزان بتوانند با خلاقیت و توانمندی های مربوط به خود دلایل، فواید و نتایج کار خود را بیان کنند.

وی اضافه کرد: تلاش کرده­ایم تا اجرای این برنامه در مراحل مدرسه، منطقه و استان  در فضایی مشارکت جویانه و دور از جو رقابت و مسابقه اجرا شود، چرا که رقابت و انتخاب نفرات برگزیده با اهداف اصلی و نهایی این برنامه در تضاد است.

فیاض پور اجرای مناسب طرح جابر بن حیان را سنگ بنای پژوهش در دوره ابتدایی بیان کرد و گفت : برگزاری این برنامه باعث غنای فرایند یاددهی یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش آموزان و افزایش توانمندی آنان خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس اعلام کرد :در سال تحصیلی جاری ۱۵۱ هزار دانش آموز در این برنامه شرکت نمودند که ۹۵۰ نفراز آن ها به مرحله استان راه یافتند که نمونه هایی از آثار دانش آموزان راه یافته به استان برای تشویق این دانش آموزان و همچنین ارائه الگویی از عملکرد پژوهشی دانش آموزان، به صورت مجازی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5809

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.