• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در جمع بانوان شاغل در اداره کل تأکید کرد :

نقش مؤثر بانوان در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مختلف در آموزش‌وپرورش فارس

  • کد خبر : 5806
  • 13 مرداد 1399 - 18:35
نقش مؤثر بانوان در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مختلف در آموزش‌وپرورش فارس
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: یکی از ویژگی‌های شاخص بانوان شاغل درآموزش‌وپرورش استان ،مسئولیت‌پذیری و حضور مؤثر آن‌ها در متن فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت است که موجب شده تا نقش آن‌ها در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مختلف پررنگ باشد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس، دکتر فرهاد اسماعیلی در جمع بانوان شاغل در اداره کل، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و همچنین دهه ولایت، گفت: بریدن از بندگی غیر خدا بسیار دشوار است و عید قربان مصداقی برای همین امر است که انسان در همه مراحل زندگی ،به‌ویژه در تعاملات اجتماعی خود تن به بندگی غیر خدا همچون ثروت و مقام ندهد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس اهمیت غدیر خم را نیز در نتایج آن دانست و گفت: به‌واسطه مستندات مهمی که درزمینه غدیر خم وجود دارد، در سندیت این واقعه مهم تاریخی شکی وجود نخواهد داشت و باید بامطالعه کتاب‌هایی همچون الغدیر مرحوم علامه طباطبایی ، علی از زبان علی نوشته جعفر شهیدی  و به‌ویژه نهج‌البلاغه ،امام علی (ع) را بیشتر شناخت و از الگوهای عملی ایشان در زندگی فردی و اجتماعی بهره برد.

وی تقوا و پرهیزکاری را مهم‌ترین موضوع در اندیشه امام علی (ع) معرفی کرد و گفت: اینکه هر فردی با هر دین و مذهبی شیفته این مقام شامخ می‌شود، ناشی از تقوای امام اول شیعیان در تلاش برای سوق دادن انسان‌ها به‌سوی خداوند است.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه بانوان در آموزش‌وپرورش استان، گفت: یکی از ویژگی‌های شاخص بانوان شاغل در آموزش‌وپرورش استان ،مسئولیت‌پذیری و  حضور مؤثر آن‌ها در متن فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت است که موجب شده تا نقش آن‌ها در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مختلف پررنگ باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به تلاش‌های مشاور امور بانوان در دفاع از حقوق بانوان شاغل در استان ، گفت: حضور سرکار خانم بی‌نیاز در حلقه مشاوران اداره کل، نشان از پی گیری مجدانه وی درزمینه مسائل و مشکلات بانوان است.

وی به مشکلات مطرح‌شده توسط زنان شاغل در اداره کل نیز اشاره کرد، گفت: با توجه به کمبود منابع مالی به دنبال آن هستیم تا با بهره‌گیری از امکانات موجود و ظرفیت‌های برون‌سازمانی ، نسبت به تأمین منابع مالی برای برون‌رفت از مشکلات کنونی اقدام کنیم که برخی از مشکلات مربوط به حوزه فعالیت بانوان نیز ناشی ازاین‌دست کمبودها است.

طاهره بی‌نیاز،کارشناس مسئول و مشاور مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در امور بانوان نیز در ابتدای این جلسه ، گفت: امید است با ایجاد فضای مطلوب ،زمینه حضور فعال‌تر بانوان در اجرای امور مختلف و اعتلای آن‌ها در آموزش‌وپرورش استان فراهم شود .

در بخشی از این جلسه حاضرین به‌عنوان نماینده بانوان شاغل در آموزش‌وپرورش فارس ،به بیان مسائل و مشکلات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند. 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5806

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.