• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
8
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛

برگزاری کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در بیضا

  • کد خبر : 57981
  • 30 بهمن 1401 - 23:45
برگزاری کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در بیضا
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز بکار دومین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در کشور به صورت سراسری در شهرستان های این استان از سی ام بهمن تا سوم اسفند ماه خبر داد و گفت: اولین روز از فعالیت این کاروان با حضور محققان کشوری و استانی، کارشناسان، مروجان و کشاورزان برگزار گردید.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی با اشاره به ظرفیت های بی نظیر شهرستان بیضا به عنوان یکی از مهمترین قطب های تولید محصولات کشاورزی استان اظهار داشت: اولین کاروان ترویج الگوی کشت آنلاین استان از این شهرستان شروع شد.

به گفته وی این کاروان با پخش زنده از شبکه برکت با موضوع بهره وری آب در محل مزرعه گندم به روش کشت بر روی پشته با آبیاری نواری بر پا شد.

مویدی اضافه کرد: همزمان کلاس های آموزشی اصول تغذیه، مبارزه با علف های هرز و آفات در مزارع غلات و اصول صحیح هرس درختان میوه به صورت آفلاین برگزار گردید.

این مقام مسئول تصریح کرد: امنیت و اقتدار غذایی، افزایش عملکرد در واحد سطح، توسعه کشت های جایگزین، افزایش بهره وری آب و خاک، بیمه، مدیریت ریسک و تاب آوری، جهش تولید در دیم زارها از رویکردهای مهم این کاروان است.

مویدی یادآور شد: یکی از مأموریت‌های کاروان احصای مسائل و مشکلات کشاورزی در عرصه و ارائه راه‌ حل‌های علمی برای رفع آن است.

او بیان کرد: این برنامه ترویجی با نشست صمیمی بهره برداران و محققان و بررسی مشکلات بخش کشاورزی منطقه و بازدید از مراکز جهاد کشاورزی بخش بانش و حومه به پایان رسید.

 

 

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=57981

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.