• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور؛

هنرمندان بینش خود را افزایش دهند

  • کد خبر : 57808
  • 28 بهمن 1401 - 20:36
هنرمندان بینش خود را افزایش دهند
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هنرمندان و اصحاب هنر را به ارتقای مستمر دانش و بینش خود نسبت به تحولات جهانی و مسائل اجتماعی و فرهنگی فرا خواند و گفت: اگر فعالیت‌های هنری با شناخت و معرفت همراه باشد تاثیر گذار و ماندگار خواهد بود.

به گزارش سحاب پرس، سید محمد حسینی در آیین اختتامیه پنجمین دوسالانه سراسری عکس نور در شیراز با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام با تاکید بر اینکه انسان باید در همه فعالیت های خود جهت گیری و هدف داشته باشد به روایتی از امام موسی کاظم علیه السلام اشاره کرد و گفت: امام خطاب به یکی از یارانش می فرماید کارهایت زیبا و پسندیده است اما یک کار تو ایراد دارد که باید به آن توجه کرده و اصلاح کنید و در پاسخ به اینکه آن چه کاری است، فرمودند شترهای خود را به هارون اجاره داده ای و اگرچه برای رفتن به موسم حج از آن استفاده می کند اما همین که با چنین شخصی وارد معامله شده ای، دچار اشتباه و خطا شده ای.

 حسینی تاکید کرد: کمترین همکاری و همراهی با فرد ستمگر و ظالم در پیشگاه خداوند متعال نکوهیده و مذموم است لذا انسان باید خط فکری مشخصی داشته باشد و مراقب باشد که تحت تاثیر تبلیغات و شگرد های روانی، خدای ناکرده با عناصر ضدانقلاب و سلطنت طلب ها و کسانی که به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی هستند همنوایی و همراهی نداشته باشد.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه با گرامیداشت مبعث پیامبر اسلام ضرورت استفاده از ابزار هنر برای معرفی ابعاد مختلف شخصیت نبی مکرم اسلام را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر یک موضوعی به طور عادی به مخاطب عرضه شود چه بسا چندان جذابیت کافی نداشته باشد اما با استفاده از ابزار های هنری می توان مخاطب را شیفته آن مطالب کرد، همچنان که قرآن کریم خیلی هنرمندانه بیان شده و یک اثر هنری است به نحوی که حتی مشرکین مکه که به صورت پنهانی به آن گوش می دادند، مجذوب و شیفته قرآن شدند، خطبه های حضرت علی علیه السلام هم یک اثر هنری است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه هنرمندان از نقش مهمی در ارتباط با افکار عمومی برخوردار هستند اظهار داشت: پس از دوران انقلاب اسلامی در برخی از عرصه های هنری از جمله عکاسی شاهد تحول هستیم و لحظه‌های ماندگار و با ارزشی از آن دوران و نیز دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است که از آن جمله می‌توان به تصویر حضور همافران در دیدار با امام راحل اشاره کرد.

وی با اشاره به عنوان جشنواره، مبنی بر خانواده باشکوه ایرانی اظهار داشت: در این زمینه می‌توان به تصویر سردار سرافراز اسلام شهید سلیمانی در کنار پدر و مادر شان و احترام و خضوع در مقابل آنان اشاره کرد این تصویر به زیبایی شکوه خانواده ایرانی را نشان می دهد.
معاون رئیس‌جمهور گفت: غربی ها تلاش می کنند فرهنگ و سبک زندگی خود را به سایر ملت ها تسری دهند و این کار را با ایجاد استحاله و آسیب زدن به کانون خانواده ایرانی دنبال می‌کنند که در مقابل آن باید کانون ایمان، صمیمیت، ایثار و نیز احسان و نیکوکاری به والدین را در جامعه نهادینه کرد و در این مسیر هنرمندان از نقش بی‌بدیلی برخوردار هستند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امروز کاهش جمعیت به معضل و چالش جدی در برخی از کشورها تبدیل شده است اظهار داشت : جمعیت باعث عزت و اقتدار یک ملت است و کشورهایی که دچار کاهش جمعیت شدند با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

حسینی با بیان اینکه اصحاب هنر باید اهل مطالعه بوده و نسبت به مسائل و تحولات جهانی از دانش و بینش کافی برخوردار باشند، خاطرنشان کرد : امام علی علیه السلام می فرمایند که هر حرکتی نیاز به شناخت و معرفت دارد لذا باید به طور مستمر دانش و آگاهی خود را افزایش دهیم در چنین صورتی اگر یک اثر هنری خلق شود ماندگار و تاثیرگذار خواهد بود.

حسینی گفت: شهید سلیمانی در کنار شجاعت، شهامت و پایمردی اهل فکر و اندیشه و مطالعه بود، برخورداری از این رویه را می‌توان یکی از عوامل تعالی روحی و فکری شهید دانست.

وی تاکید کرد: از آفت هایی که برخی هنرمندان با آن مواجه هستند این است که پس از این که آثارشان با اقبال عمومی مواجه شد احساس استغنا کرده و تحقیق و مطالعه را کنار می‌گذارند لذا به مرور دچار افت می شوند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: آثار ماندگار باید از پشتوانه عمیق فکری برخوردار باشند و اگر چنین شد حتی یک عکس می تواند تحول ایجاد کند.

در این مراسم با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس از  برگزیدگان جشنواره با اهدای لوح افتخار و تندیس زرین تقدیر شد.
حسینی در ادامه مراسم به همراه دکتر ایمانیه استاندار فارس و دکتر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره بازید کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=57808

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.