• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری؛

استان فارس یکی از قطب‌های توسعه کشور در حوزه فناوری است

  • کد خبر : 57488
  • 23 بهمن 1401 - 19:30
استان فارس یکی از قطب‌های توسعه کشور در حوزه فناوری است
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در سفر یک روزه خود به استان فارس ضمن بازدید از پیشرفت برج فناوری و نمایشگاه محصولات فناورانه در جمع فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان به تغییر دیدگاهی که در میان مسئولان و دانشگاهیان استان شکل گرفته است، اشاره و تاکید کرد: استان فارس یکی از قطب‌های توسعه کشور در حوزه فناوری است.

به گزارش سحاب پرس، روح الله دهقانی فیروزآبادی در سفر به استان فارس در جمع فناوران پارک علم و فناوری این استان، گفت: استان فارس از جهت داشتن نیروی انسانی، استادان، صنعتگران و فناوران ارزشمند کنار جامعه خیرین و تأمین مالی خیلی خوبی که دارد، انصافا یکی از قطب‌های توسعه کشور در حوزه فناوری، حوزه پزشکی و سلامت، کشاورزی، انرژی و مهندسی است.

وی ضمن بازدید از پارک علم و فناوری، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان فارس را ویژه دانست و افزود: محصولات خوبی با نگرش ملی و کلان که قابل عرضه در سطح ملی هستند، در این استان موجود است و قطعا در معاونت علمی با همکاری استانداری که تسلط خوبی به حوزه علم و فناوری داشته و باورمند هستند، کمک خواهد شد تا این شرکت‌ها در توسعه زیر ساخت‌های فیزیکی، تأمین مالی و توسعه بازار بالنده‌تر شوند.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به برنامه حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: برنامه حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان همان برنامه کلان کشور است که بزرگترین برنامه حمایتی در گام اول توسعه بازار است. ما اولین و مهمترین برنامه‌ای که در معاونت علمی و فناوری داریم، این است که کمک کنیم تا این شرکت‌ها بازارشان توسعه پیدا کند و آن شرکت‌هایی که بازار خوب دارند، بتوانند به بازار صادراتی دست پیدا کنند.

وی همچنین تأمین مالی با توجه به ابعاد و اندازه فعالیت شرکت‌ها و کمک کردن به توسعه زیرساخت‌هایی که باید از آن استفاده کنند، از گام‌های دیگر حمایتی معاونت علمی و فناوری دانست.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، دهقانی فیروزآبادی، میزان تأمین مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان را بسته به اندازه و نوع فعالیت شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: شرکت‌هایی که ۵ نفره هستند و چرخش مالی یک میلیاردی دارند، با شرکت‌هایی که ۲۰۰ نفر هستند و گردش مالی ۵۰ میلیارد تومانی دارند، با همدیگر متفاوتند و بسته به اندازه و وزن شرکت و اهمیت موضوعی که روی آن کار می‌کنند، تأمین مالی متفاوتی خواهند داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=57488

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.