• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری؛

ملت ایران بر سر حفظ اصول نظام اسلامی متحد هستند

  • کد خبر : 57409
  • 22 بهمن 1401 - 15:53
ملت ایران بر سر حفظ اصول نظام اسلامی متحد هستند
عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه امروز ملت ایران با حضور در راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن نشان داد که علی‌رغم اختلاف سلیقه‌ها، در اصول و حفظ نظام اسلامی و دفاع از ایران متحد و همدل هستند، شرکت آحاد مختلف مردم در این رویداد را دارای پیام‌های مختلفی برای جهانیان دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در جمع راهپیمان ٢٢ بهمن ۱۴۰۱ در شیراز، با گرامیداشت آغاز چهل و پنجمین سال استقرار نظام اسلامی ایران، بیان کرد: علیرغم آنکه دشمنان این روزها دائم تهدید و تحریک کردند که مردم ما به صحنه نیایند، اما همه آمدند و می‌بینیم که سومین حرم اهل بیت(ع) همانند دیگر نقاط ایران اسلامی، بار دیگر افتخار آفرید.

او با بیان اینکه راهپیمایی امروز مردم ایران حاوی پیام‌های هشتگانه برای جهانیان است، افزود: پیام اول این مردم و زبان حال امروز این جمعیت این است که ما نظام اسلامی را می‌خواهیم و به نظام دینی‌مان عشق می‌ورزیم و آمده‌ایم بگوییم تا پای جان پای پرچم الله اکبر ایستاده‌ایم.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه ما ملت ایران همگی یکدل و متحد با هم هستیم، گفت: اختلاف سلیقه بسیار طبیعی است اما برای ملت ایران وحدت در اصول یک اصل است. راهپیمایان امروز با آمدنشان نشان دادند در اینکه خواهان ایران سربلند عزیز و مقتدر هستند، تردیدی ندارند.

خاتمی ادامه داد: پیام همدلی از این جمعیت قابل فهم است و نشان از این دارد که علی‌رغم اختلاف سلیقه‌ها اما در اصول و حفظ نظام اسلامی و دفاع از ایران با هم هستیم.

او؛ وفاداری را از دیگر پیام‌های امروز راهپیمایان اعلام و ضمن اشاره به آیه‌ای از کلام‌الله مجید، خاطرنشان کرد: مومنان پیمان شکن نیستند و پای عهد و پیمان خود ایستاده‌اند و از پرچم عزت و افتخار دفاع می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران به وفای به عهد جوانان با شهدا اشاره و بیان کرد: بسیاری از شهدا در اوج نشاط جوانی رفتند و جان خود را فدا کردند تا ما عزتمندانه زندگی کنیم. وفای به عهد با شهدا این است که امانت آنها یعنی جمهوری اسلامی را با جان و دل پاسداری خواهیم کرد.

خاتمی همچنین پیام دیگر این اجتماع را ولایتمداری ذکر و اضافه کرد: ولی فقیه ما، جانشین امام زمان(عج) است. ولایتمداران بدانند که ولی‌فقیه ما تنها یک رهبر سیاسی نیست، اگرچه در اوج محبوبیت رهبر سیاسی هم هست اما بالاتر از آن جانشین امام زمان(عج) است.

او اضافه کرد: ١۴ قرن است که ما اهل کوفه‌ی آن روز را نفرین می‌کنیم و هم اکنون هم این شعار را می‌دهیم که “ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند”. نفرین ما به دلیل این است که سیدالشهدا جانشین خود را به کوفه اعزام کرد اما به او بی وفایی کردند اما ما از سومین حرم اهل بیت(ع) به رهبری می‌گوییم که این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین پیام دیگر شرکت کنندگان این راهپیمایی را نفرت از استکبار و در راس آنها آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی، نوچه‌های آمریکا و …عنوان کرد و افزود: استکبار طی این چهار دهه از هیچ جنایتی علیه ایرانیان فروگذاری نکرده است؛ داعش را آنها پرورش دادند.

خاتمی ادامه داد: روزی با انرژی هسته‌ای مخالفت کردند، چند سال ایران را گرفتار برجام کردند و الان هم حرفشان این است که ایران موشک بالستیک نداشته باشد و معلوم است که آنها با ملت ایران مخالفند و با وهم باطل خود می‌خواهند ریشه این ملت را بخشکانند.

او تصریح کرد: طی ١٢٠ روز ناآرامی، اغتشاشگران به امر ارباب‌های خود عمل کردند، من امروز با صراحت می‌گویم که اتاق فکر آنها را آمریکا، اسرائیل، سلطنت طلبان جلاد و منافقین آدم کش تشکیل می‌دادند و امروز هم با افتخار می‌گوییم که تیرشان به سنگ خورد و در اهدافشان ناکام ماندند و خواهند ماند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نفرت مردم ایران از آمریکا و نوچه‌های آنها ریشه دار است، گفت: این ملت مثل سرو قامت کشیده در برابر آنها ایستاده و ذره‌ای عقب نشینی نخواهند کرد.

خاتمی همچنین پیام دیگر این جمعیت را حمایت تمام قد از نیروهای مسلح، ارتش قهرمان، سپاه پاسداران، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و بسیجیان ذکر و خاطرنشان کرد: می‌گویند سپاه، سازمان تروریستی است، در حالی که آمریکا که داعش را ساخت، تروریستی است. آنها خودشان می‌گویند که آمریکا داعش را ایجاد کرد؛ این ملت بزرگ ایران همواره ثابت کرده که مدافع نیروهای مسلح به ویژه سپاه بوده، هست و خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران آخرین پیام راهپیمایان را اعلام برائت از خط دشمن، به عنوان خط تخریب خدمت گزاران ذکر و عنوان کرد: مسئولان ما ساعت اداری ندارند و شبانه روز در حال تلاش هستند، لذا بی انصافی است که خدمات آنها زیر سئوال برود البته نمی‌گوییم نقد نباشد اما منصفانه باشد. ما مسئولان خدمت گزار را دوست داریم و به آنها خسته نباشید می‌گوییم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=57409

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.