• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

سرمایه‌گذاری‌های حاصل از موقوفات لارستان، برای این شهرستان هزینه می‌شود

  • کد خبر : 5731
  • 12 مرداد 1399 - 18:51
سرمایه‌گذاری‌های حاصل از موقوفات لارستان، برای این شهرستان هزینه می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: سرمایه‌گذاری‌های حاصل از موقوفات و پروژه‌های موقوفه‌ای از جمله بازار بزرگ لارستان برای رفع مشکلات و توسعه این شهرستان هزینه خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی اظهار داشت: ارزش افزوده و میزان سرمایه‌گذاری‌های پیش‌بینی شده در طرح‌های موقوفه‌ای از جمله مال‌الاجاره‌های دریافتی از بازار بزرگ لارستان رقمی افزون بر ۱۰ میلیارد ریال در سال است.
وی، با اشاره به نقش بازار بزرگ لارستان در رونق کسب و کار و جهش تولید، افزود: این بازار در زمینی به مساحت حدود ۳۰ هزار مترمربع با ۱۹۹ باب مغازه در بخش‌ها و صنوف مختلف راه‌اندازی شده است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس اضافه کرد: برای این بازار بزرگ که با مشارکت بخش خصوصی و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لارستان احداث شده، اعتباری افزون بر ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
موسوی ادامه داد: شهرستان لارستان همچنان یکی از کانون‌های اصلی در اجرای طرح‌های مشارکتی و موقوفه‌ای در استان فارس است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لارستان نیز در این آیین بیان داشت: پروژه مشارکتی بازار بزرگ لارستان که از رقبات موقوفه نظر علی بیگ است، با هزینه‌ای بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال و با بهترین مصالح و تجهیزات روز احداث شده است.
محمد قاسم‌پور افزود: زیربنای مفید برای ساخت ۱۹۹ باب مغازه در این بازار شامل ۱۹ هزار مترمربع است که سهم موقوفه نظر علی بیگ در این سرمایه‌گذاری، تعداد ۶۱ واحد عرصه و اعیان وقف است که ارزش سرمایه‌ای آن هم اینک افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لارستان بیان کرد: موقوفه نظر علی بیگ از موقوفات متصرفی بزرگ لارستان و با نیت اطعام و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام محرم و صفر وقف شده است.
قاسم‌پور، با اشاره به اینکه از اولویت‌های اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه، پرداختن و توجه به پروژه‌های سرمایه‌گذاری بر روی اراضی وقفی با رویکرد بهره‌وری هر چه بهتر از اینگونه اراضی است، گفت: این سومین تجربه موفق در لارستان پس از پروژه‌های بازار روز، قدمگاه و پروژه حمام انصاری است و تا پایان سال ۹۹ نیز ۲ پروژه سرمایه‌گذاری دیگر پس از نهایی شدن مقدمات فنی لازم و جذب سرمایه‌گذار، در این شهرستان عملیاتی خواهد شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5731

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.