• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۱۱ مردادماه ۱۳۹۹

  • کد خبر : 5712
  • 11 مرداد 1399 - 20:11
اخبار پلیس فارس – ۱۱ مردادماه ۱۳۹۹

توقیف پژو و کشف ۲۳۷ کیلو حشیش فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران پلیس داراب در بازرسی از سواری پژو، ۲۳۷ کیلو حشیش کشف کردند. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس داراب با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک قاچاقچی حرفه‌ای قصد انتقال حشیش به این شهرستان […]

توقیف پژو و کشف ۲۳۷ کیلو حشیش

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران پلیس داراب در بازرسی از سواری پژو، ۲۳۷ کیلو حشیش کشف کردند.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس داراب با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک قاچاقچی حرفه‌ای قصد انتقال حشیش به این شهرستان دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران سریعا پس از هماهنگی قضائی به محور “قلاتویه-داراب” اعزام و یک خودرو پژو ۴۰۵ حامل بار را مشاهده و دستور ایست صادر کردند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۳۷ کیلو حشیش کشف شد، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان فارس تاکید کرد: پلیس در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی امان با این پدیده شوم، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دپو ۲۵ میلیارد کالای قاچاق  در”شیراز” لو رفت

فرمانده انتظامی استان از کشف یک هزار و ۱۷۸ عدد سنگ روشویی قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در شهرستان “شیراز” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و اطلاعاتی، از دپو تعداد زیادی سنگ روشویی قاچاق در دو انبار در شیراز مطلع شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبارها، موفق شدند یک هزار و ۱۷۸ عدد سنگ روشویی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری یک متهم در این خصوص، اظهار کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را، ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سردار “حبیبی” عنوان داشت: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری متهمان در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

دستگیری سارق وکشف خودرو سرقتی در”قیروکارزین”

فرمانده انتظامی شهرستان “قیروکارزین” از کشف سواری پراید مسروقه و دستگیری سارق خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فرد”، در تشریح این خبر گفت: با دریافت خبری مبنی بر نگهداری یک دستگاه خودرو پراید مسروقه در یکی از تعمیر‌گاه‌های سطح شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران سریعا به محل مورد نظر اعزام و در بررسی اولیه مطلع شدند خودرو مورد نظر در ششم مرداد ماه سال جاری توسط سارقان از شهر شیراز به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” با بیان اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت، متهم شناسایی و دستگیر شد، گفت:

حضور فیزیکی پلیس و گشت‌زنی هدفمند تیم‌های انتظامی در پیشگیری و همچنین کشف جرائم نقش موثری دارد که در این رابطه شهروندان نیز می‌توانند با تجهیز وسایل نقلیه به ابزارهای ضد سرقت، هرگونه موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

پایان کار رمال دعانویس درداراب

فرمانده انتظامی “داراب” از دستگیری فردی که اقدام به ایجاد مرکز رمالی، دعا نویسی و طبابت غیر مجاز در این شهرستان کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علیرضا نوشاد” با اعلام جزئیات این خبر، گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در زمینه رمالی در سطح شهرستان مشغول به فعالیت می باشد که بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی محل اختفاء این فرد را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: پس از هماهنگی قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ “نوشاد” با بیان اینکه در بازدید از منزل متهم، تعدادی ادعیه و اوراق شناسایی و انواع دعاهای نوشته شده کشف شد، گفت: وی برای سیر مراحل قانوین تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی “داراب” خاطر نشان کرد: متاسفانه رمالی و دعا نویسی از جمله کارهایی است که افراد سود جو با استفاده از عدم آگاهی برخی از مردم، اقدام به اغفال شهروندان می‌کنند که در بسیاری از موارد نتایج و اثرات جبران ناپذیری را بر روی افراد و سلامت جسمی و روانی آنان می‌گذارد.

دیدار نماینده مردم فسا در مجلس با فرمانده انتظامی

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتظامی، با فرمانده آن شهرستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این نشست صمیمی که جمعی از مسئولین انتظامی نیز حضور داشتند، دکتر “فیروزی” با تقدیر از زحمات مجموعه انتظامی این شهرستان، گفت: نیروی انتظامی، نیرویی ولایی و خدمتگزار است که تقویت و اقتدار پلیس در جامعه مورد تاکید است.

دکتر “فیروزی” ضمن تاکید بر استمرار و تداوم تعاملات، از تلاش و کوشش شبانه روزی پلیس این شهرستان در برقراری نظم و امنیت و اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تقدیر کرد.

وی عنوان داشت: تاسیس کلانتری جدید در این شهرستان در راستای پاسخگویی مطلوب و شایسته به مطالبات انتظامی شهروندان ضرورت دارد و این موضوع پیگیری خواهد شد.

در ادامه این دیدار سرهنگ “فرج رستمی” با ارائه گزارشی از وضعیت انتظامی شهرستان، به اقدامات انجام شده در راستای جلب مشارکت و همراهی مردم به عنوان سرمایه اجتماعی پلیس نیز اشاره کرد.

کشف ۴۳ راس گوسفند قاچاق در”فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، ۴۳ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز کشف شد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در ادامه طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل محورهای مواصلاتی، یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام را شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، ۴۳ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر و معرفی آن به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌های خطرناک بین انسان و دام مشترک است، جا به جایی و نقل و انتقال اینگونه احشام بدون مجوز بهداشتی به دلیل اینکه می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیندازد، ممنوع می‌باشد.

خدمات دهی پلیس، حوزه‌های مختلف انتظامی-اجتماعی را در بر می‌گیرد

فرمانده انتظامی “مرودشت” با اشاره به برقراری نظم و امنیت مطلوب در این شهرستان، گفت: خدمات دهی پلیس، صرفا انتظامی نیست و حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و سایر را نیز شامل می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرشید زینلی” در حاشیه برگزاری کمیسیون شورای پزشکی معاونت وظیفه عمومی، افزود: خدمات دهی به مشمولان از جمله اقداماتی است که پلیس خارج از اقدامات انتظامی و امنیتی، در بعد اجتماعی به شهروندان ارائه می‌دهد.

وی ارائه خدمات به شهروندان را از جمله ماموریت‌ها و وظایفی برشمرد که پلیس بدون منت و با شور و شعف در راستای رضایتمندی مردم و خشنودی خداوند با جان و دل و بدون هیچ گونه چشم داشتی ارائه می‌دهد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت ادامه داد: خدمت در نیروی انتظامی موهبتی است که شامل حال کارکنان پرتلاش و خستگی ناپذیر ناجا شده است و آنها با خدا معامله می‌کنند و قطعاً مزد و پاداش این سختی‌ها و مشقت‌ها را خواهند گرفت.

سرهنگ “زینلی” خدمات پلیس را شبانه روزی عنوان کرد و گفت: مقرهای انتظامی به صورت شبانه روزی به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند و مکان و زمان نمی شناسند.

فرمانده انتظامی مرودشت همراهی و مشارکت همه آحاد جامعه را در برقراری نظم و امنیت خواستار شد و تصریح کرد: مشارکت مردم باعث ایجاد انگیزه مضاعف در کارکنان و افزایش راندمان کار و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان می‌شود.

دختر ۶ ساله دراستخرآب کشاورزی غرق شد

فرمانده انتظامی “اقلید” از غرق شدن دختری ۶ساله در استخر آب کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی تماس تلفنی از بیمارستان مبنی بر یک مورد مرگ مشکوک دختر بچه ۶ساله، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی اقلید، اظهار کرد: با بررسی‌های به عمل آمده  مشخص شد دختر بچه ۶ساله  که به همراه پدرش به یکی از باغات در یکی از روستاهای این شهرستان رفته بودند، حین بازی کردن در اطراف  استخر  به داخل آب سقوط  و به دلیل عدم مهارت در شنا، غرق شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، افزود: با توجه به گرم شدن هوا و حضور در باغ‌ها و تفرجگاه‌ها، خانواده‌ها از فرزندان خود بیشتر مراقبت کنند تا شاهد چنین حوادث ناگوار نباشیم .

یک کشته و ۲ مجروح حاصل برخورد پراید با سمند

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد پراید با نیسان در محور مواصلاتی “دارنگون-شیراز”، یک نفر کشته و ۲ نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی “دارنگون-شیراز، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سواری پراید با ۲ سرنشین با یک سمند برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه سرنشین پراید در دم فوت و رانندگان هر دو خودرو مجروح و راهی بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را توجه نکردن راننده پراید به جلو اعلام کردند.

توقیف پراید و کشف ۳۱ کیلو تریاک در “جهرم”

فرمانده انتظامی “جهرم” از کشف ۳۱ کیلو تریاک در بازرسی از سواری پراید خبر داد.

سرهنگ “افشین حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواری پراید مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی “جهرم” با بیان اینکه با توجه به کوهستانی بودن منطقه، قاچاقچی با به جا گذاشتن خودرو متواری شد، گفت: در بازرسی از سواری پراید توقیفی، ۳۱ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ “حیدری” خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد.

۲ کشته و ۲ مجروح حاصل برخورد پژو با موتورسیکلت

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” گفت: بر اثر برخورد سواری ۴۰۵ با یک دستگاه موتورسیکلت در محور “دولت آباد-آباده طشک”، ۲ نفر کشته و ۲ نفر نیر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور “دولت آباد-آباده طشک”، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری ۴۰۵ با یک دستگاه موتورسیکلت با ۴ سرنشین برخورد کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این حادثه ۲ نفر از سرنشینان در دم فوت و راکب و دیگر سرنشین نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان علت وقوع این حادثه را توجه نکردن به جلو از جانب راننده سواری پژو اعلام کردند.

سرهنگ “یوسفی” عنوان داشت: استفاده از کلاه ایمنی نقشی گسترده در پیشگیری از تلفات جانی در هنگام تصادف دارد و می‌بایست همواره راکبان انواع وسایل نقلیه موتوری از کلاه ایمنی استاندارد در هنگام رانندگی استفاده کنند.

جانبازان نماد بزرگی از ایثار و فداکاری هستند

فرمانده انتظامی “شیراز” در دیدار با خانواده جانباز سر افراز “محمد حسین صفری”، گفت: جانبازان نماد بزرگی از ایثار و فداکاری هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرج شجاعی” در این دیدار اظهارداشت: ما جانبازی و جانفشانی در راه حفظ امنیت مردم را افتخار خود می‌دانیم و بر این افتخار می بالیم و آن را ذخیره آخرت خود قرار می دهیم.

وی افزود: اگر امروزه به شکرانه الهی شاهد امنیت و آرامش در جامعه هستیم، این امنیت به سبب فداکاری و از خود گذشتگی‌های شهدا و جانبازان است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه همه ما در برابر عظمت خانواده شهدا و جانبازان احساس کوچکی می‌کنیم، یادآور شد: این خانواده‌ها میراثی گرانبها به شمار می روند و دیدار با آنان، موجب عزت و پالایش روح انسان می شود.

سرهنگ “شجاعی” جانبازان را نماد بزرگی از ایثار و فداکاری دانست و تصریح کرد: جانبازان مصداق پاکی و صداقت هستند و دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران برای ما روحیه بخش و باعث امیدواری است.

این مقام انتظامی در خاتمه، از درگاه خداوند متعال برای این جانباز گرامی سلامتی و طول عمر با عزت را خواستار شد و با اهداء لوح تقدیر از مجاهدت‌های این عزیز قدردانی کرد.

هشدارهای پلیس فارس در خصوص سرقت از پارکینگ ها و وسایل سالن ورودی آپارتمان ها

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی استان از شهروندان خواست به هشدارهای پلیس در پیشگیری سرقت از پارکینگ‌ها و وسایل لابی آپارتمان‌ها توجه داشته باشند.

کارمند رتبه ۱۵ “مهدی نعمایی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در خصوص پیشگیری از سرقت، بیان داشت : در بسیاری از جوامع انسانی، سرقت یکی از اصلی‌ترین پایه‌های وقوع حوادث را به خود اختصاص داده و هرکس ممکن است قربانی یک سرقت شود و به همین دلیل در هر شرایطی می‌بایست در حفظ و نگهداری اموال خود کوشا باشیم؛ چرا که در صورت بروز هرگونه سرقتی از شما، آرامش خاطرتان تا مدت‌ها از بین می رود.

وی ادامه داد: ‌باور کنیم که رعایت نکاتی بسیار ساده و بدیهی می‌تواند در پیشگیری از سرقت اموالمان به ما کمک کرده و تبهکاران را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشت.

این مقام انتظامی گفت: به دلیل اینکه اغلب شهروندان این روزهای کرونایی در خانه حضور دارند سرقت از داخل منازل چندان اتفاق نمی‌افتد، اما گاهی شاهد وقوع سرقت از انبار آپارتمان‌ها، دستبرد به خودروها در پارکینگ، وسایل سالن ورودی ساختمان و سرقت از طبقات هستیم.

“نعمایی” با بیان اینکه این نوع سرقت‌ها بیشتر در زمانی رخ می‌دهد که یکی از ساکنان ساختمان از خانه خارج می شود و درب ورودی باز می‌ماند، افزود: سارقان از این فرصت استفاده کرده و وارد ساختمان می شوند یا اینکه خودشان را مهمان یا مستاجر جدید معرفی می‌کنند.

وی اظهار داشت: حتی دیده شده بسیاری از سارقان هنگامی که صاحب خانه‌ها سوار بر ماشین از درب پارکینگ خارج می شوند، در فرصتی که درب در حال بسته شدن است وارد آن می شوند.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس برای پیشگیری سرقت از منزل و انباری ساختمان‌ها، گفت: لازم است شهروندان هنگام تردد، چه از پارکینگ و چه از درب ورودی ساختمان، از بسته شدن آن مطمئن شوند؛ همچنین از ورود افراد غریبه جلوگیری کنند و در نهایت در مشاعات ساختمان از دوربین های مداربسته استفاده شود تا در صورت وقوع سرقت، ردیابی سارقان ساده تر باشد.

واژگونی ساینا با ۳ مجروح در شیراز

رئیس پلیس راهور استان گفت: راننده سواری ساینا به همراه دو خواهرش پس از واژگون شدن با درب بانک سپه برخورد و منجر به مجروحیت همه آنان شد.

سرهنگ “مصطفی عباسی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: بامداد روز گذشته خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در بلوار “مطهری شمالی” شیراز به مأموران اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران پلیس راهور برای بررسی حادثه به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند سواری ساینا با ۳ سرنشین که اعضای یک خانواده بودند در مسیر مذکور در حرکت بوده که واژگون و پس از برخورد با درب بانک سپه، هر ۳ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

رئیس پلیس راهور استان بیان کرد: کارشناسان ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

کشف موتورسیکلت قاچاق  میلیاردی در”خرامه”

فرمانده انتظامی “خرامه” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۴۵۰ سی سی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تردد یک دستگاه موتورسیکلت غیرمجاز در سطح شهرستان و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان، بلافاصله پیگیری های پلیس در این رابطه آغاز شد.

وی افزود: در همین راستا ماموران انتظامی با انجام یکسری کار اطلاعاتی و فنی، موفق شدند محل اختفاء این موتورسیکلت سنگین غیرمجاز را در منزل مسکونی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شوند.

سرهنگ “کریمی” با بیان اینکه در بازرسی از آن محل، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف و مالک نیز دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش امول مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اشاره به جدیت پلیس در برخورد با قانون گریزان و مخلان امنیت و آرامش مردم، یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجرمانه و یا خرابکارانه، از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ آن را اطلاع رسانی کنند.

دیدار فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با مردم

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در دفتر کار خود با شهروندان دیدار و گفت‌وگو کرد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “اسماعیل زراعتیان”  در این دیدار مردمی،  از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات شهروندان قرار گرفت و دستورات لازم را برای حل آنان صادر کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5712

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.