• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛

کشف سم و کود غیر مجاز از دو فروشگاه در بیضا

  • کد خبر : 56777
  • 19 بهمن 1401 - 1:26
کشف سم و کود غیر مجاز از دو فروشگاه در بیضا
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر با برگزاری رزمایش نظارت بر فروشگاههای فروش سم و کود از دو فروشگاه متخلف در این شهرستان قریب به 104 لیتر سم و کود تقلبی و تاریخ گذشته جهت انتقال به انبار حفظ نباتات استان جمع آوری شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین وظایف ما در قبال مردم است افزود: این رزمایش جهادی یک روزه مقابله با واحدهای عرضه آفت کش های تقلبی و غیر مجاز در دهستان کوشک هزار از توابع بیضا در تاریخ هفدهم بهمن ماه با نظارت اکیپ بازرسی متشکل از مسئول حفظ نباتات، مسئول روابط عمومی، “بازرسی وتنظیم بازار” مدیریت جهادکشاورزی انجام شد.
او با اشاره به دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت حفظ نباتات و تاکید بر ضرورت رصد و پایش فروشگاه های عرضه ی نهاده های کشاورزی تصریح کرد: دو مورد تذکر کتبی نظیر اصالت کود و خرید از شرکت های معتبر و جمع آوری سموم تاریخ گذشته به فروشندگان داده شد.
به گفته وی نهاده های مذکور شامل سموم آکسیال، فوکوس، کونفیدور، تاپیک و انواع کود مایع می شود که کارشناسان ارزش ریالی اقلام مکشوفه را ۲۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برآورد می کنند.
مویدی اظهار کرد: در این شهرستان ۱۸ فروشگاه عرضه سموم نباتی وجود دارد و از ابتدای سال تاکنون ۳۰ مورد بازدید از فروشگاه سموم نباتی در این شهرستان انجام گردیده که بیشتر این بازرسی ها با حضور مشترک نمایندگان این مدیریت و اداره صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.
این مقام مسئول با اذعان به اینکه هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است ادامه داد: در این رزمایش علاوه بر نظارت بر قیمتها، وضعیت حضور مسئول فنی در فروشگاه، ثبت اطلاعات کامل فروش سموم، خرید سموم از شرکتهای پخش مجاز، عدم وجود سموم تاریخ منقضی در فروشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=56777

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.