• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
3
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز:

اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح برزمین‌مانده و رفع گره‌های ترافیکی در رینگ‌های شریانی شیراز در کوتاه‌ترین زمان

  • کد خبر : 56776
  • 18 بهمن 1401 - 16:47
اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح برزمین‌مانده و رفع گره‌های ترافیکی در رینگ‌های شریانی شیراز در کوتاه‌ترین زمان
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بعضاً در شورا و شهرداری‌ها قبل پروژه‌های جدید تعریف شده و به مرحله اجرا نرسیده یا رها شده است، گفت: تعیین تکلیف پروژه‌های بر زمین مانده و تعریف و اجرا پروژه‌ها براساس رفع گره‌های ترافیکی و نیازهای شهروندان و شهر و طرح‌های بالادستی مانند طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، به مناسبت دهه فجر در سومین مرحله از برنامه های افتتاح و کلنگ‌زنی شهرداری شیراز، ١٨ پروژه در محدوده مناطق ٢و ۴ همچون تقاطع غیرهمسطح سفیر – رحمت، مجموعه ورزشی قلعه شاهزاده بیگم و … با اعتبار ٣۵۴.٨ میلیارد تومان با حضور شهردار شیراز، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری افتتاح یا عملیات عمرانی آن‌ها آغاز شد.

 رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در آیین کلنگ زنی تقاطع سفیر -رحمت در سطح منطقه ۴با اعتبار ۲۵۰میلیارد تومان، گفت : تحول در پروژه‌های عمرانی با جشنواره جهش عمرانی ر سال ۱۴۰۱با همت مجموعه شورا و شهرداری با چند ویژگی خاص در حال رخ دادن است. تعیین تکلیف پروژه‌های بر زمین مانده یکی از ویژگی‌هاست.

علی اکبر سلطانی با بیان اینکه بعضاً در شورا و شهرداری‌ها قبل پروژه‌های جدید تعریف شده و به مرحله اجرا نرسیده یا رها شده است، گفت: تعیین تکلیف پروژه‌های بر زمین مانده و تعریف و اجرا پروژه‌ها براساس رفع گره‌های ترافیکی و نیازهای شهروندان و شهر و طرح‌های بالادستی مانند طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک است.

او خاطرنشان کرد: اجرای سریع پروژه‌ها ،مهندسی ارزش و اصلاح نقشه‌ها برای اجرایی شدن آنها، طراحی بر اساس طرح تفضیلی و اسناد بالادستی و پرداختن به اولویت‌ها بر اساس طرح جامع و اعتماد به جوانان  از ویژگی‌های این طرح‌هاست.

به گفته رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر؛ اجرای پروژه‌ها با تمام ظرفیت‌های ترافیکی دومین ویژگی جشنواره جهش عمرانی است.

سلطانی ادامه داد: در این دوره عملکرد همه جانبه و مهندسی ارزشی و با وجود تملک در مسیر اجرا قرار می‌گیرند تا شاهد رها شدن پروژه‌هایی مانند؛ تقاطع غیر همسطح سفیر-رحمت با وجود اهمیت در محور پر تردد بلوار رحمت و رینگ‌های ترافیکی نباشیم.

سرعت در اجرای پروژه مانند کاهش مدت زمان پنج ماهه در اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح نیایش سومین ویژگی بود که سلطانی به آن پرداخت و گفت: افتتاح زود هنگام در کنار تلاش و کار شبانه روزی سازمان عمران بعنوان بازویی اجرایی در پروژه نیایش را شاهد هستیم.

این عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: آخرین ویژگی ارتباط‌های جنوبی_ شمالی و عرضی شهر شیراز است و باتوجه به اینکه شیراز شهری طولی است و در ارتباط های عرضی با مشکلاتی مواجه است، در این راستا برای رفع این مشکل باید به سمت عرضی کردن آن برویم تا مشکلات ترافیکی برای تسهیل تردد مردم حل شوند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در پایان گفت: امید است دهه فجر سرآغازی برای جهش عمرانی در شهر شیراز و تحول خدمت به مردم باشد تا بتوانیم فاصله طبقاتی خدماتی ایجاد شده را جبران کنیم.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=56776

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.