• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

هم‌اندیشی اساتید در زمینه قوانین پوشش و اخلاق حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز

  • کد خبر : 56519
  • 16 بهمن 1401 - 20:23
هم‌اندیشی اساتید در زمینه قوانین پوشش و اخلاق حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز
نشست هم‌اندیشی در زمینه قوانین اجرای پوشش و اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه، با حضور مسئولان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست هم‌اندیشی با اساتید در زمینه قوانین اجرای پوشش و اخلاق حرفه‌ای، بر اهمیت آسیب شناسی مسائل جامعه در دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، دکتر سید وحید حسینی با اشاره به اهمیت آگاهی از نقاط ضعف برای رفع آنها، گفت: با توجه به توانمندی‌های دانشگاه به عنوان یک محیط فرهنگی موثر، می‌توانیم مسائل موجود در جامعه را بررسی کرده و پس از آسیب شناسی، راهکارهای مفید ارایه کنیم.

او با اشاره به نقش محیط دانشگاهی در توسعه فرهنگ و آینده، نقش جامعه علمی را در این زمینه تاثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم به اصولی که به آنها اعتقاد داریم، عمل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: دشمنان کشور با تمام توانمندی برای تضعیف کشور برنامه ریزی دارند و ضعف‌ها و مشکلات را بزرگنمایی می‌کنند، اما مردم ما در ۴۴ سال گذشته نشان داده‌اند که همراه با نظام و انقلاب هستند و اصل نظام و حاکمیت، ماندگار است.

حسینی با بیان اهمیت توجه به پوشش و رفتار درست بین دانشجویان دانشگاه، اضافه کرد: مجموعه دانشگاه در کنار دانشجویان هستند و لازم است این همراهی و همگامی، در عمل نمود یافته و دانشجویان، این موضوع را احساس کنند.

او بیان اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها را از ویژگی های محیط های دانشگاهی برشمرد و گفت: اما بی اخلاقی و بی عفتی در هیچ جامعه ای پذیرفته شده نیست؛ به ویژه در محیط علمی که مکانی دارای آداب، احترام و تقدس به شمار می رود و تمام دنیا به این موضوع باور دارند.

حسینی شأن و جایگاه استاد و دانشجو را بسیار بالا عنوان و با تاکید بر لزوم حفظ این جایگاه اظهار کرد: نباید اجازه دهیم دانشجو دچار یأس و ناامیدی شده و هویت خود را از دست بدهد؛ باید هویت و باورهای دانشجویان تقویت شود و این موضوع با همراهی اساتید با دانشجویان قابل انجام است؛ به نحوی که دانشجو اساتید را مانند پدر، مادر و بزرگتر خود بداند.

رئیس علوم پزشکی شیراز بیان کرد: عرف و اخلاق ایجاب می کند که همه با ظاهری موجه در محیط علمی و آموزشی حاضر شوند.

اهمیت پوشش در اصول هویتی و فرهنگی جامعه ایرانی

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست، مبحث پوشش مناسب را یکی از مولفه های مهمی برشمرد که از حدود ۲۰ سال پیش در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز مورد توجه بوده است.

دکتر محمود نجابت پوشش و رفتار را از مواردی دانست که باید قانون داشته باشد و وجهه دانشجو با رعایت این قوانین حفظ می شود.

او تاکید کرد: پوشش علاوه بر این که قانون است، از اصول هویتی و فرهنگی جامعه ایرانی محسوب می شود و در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به عنوان بخشی از این جامعه، همواره تلاش شده تا با احترام و دوستی و حفظ شان و شخصیت دانشجو و کلاس درس و اساتید، به این موضوع توجه شود.

معاونان آموزشی و فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، روسای دانشکده ها و تعدادی از اساتید گروه های آموزشی داشگاه نیز در این نشست ضمن بررسی مفاد آیین نامه پوشش و رفتار حرفه‌ای در دانشگاه، پیشنهادات خود در راستای اجرای درست این آیین‌نامه را ارائه دادند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=56519

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.