• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

سرمایه گذاری ۱۵۰میلیارد ریالی دولت برای تامین برق پایدار در جزیره خارگ

  • کد خبر : 5637
  • 11 مرداد 1399 - 9:35
سرمایه گذاری ۱۵۰میلیارد ریالی دولت برای تامین برق پایدار در جزیره خارگ

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر از سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی این شرکت برای تامین برق مطمئن و پایدار در جزیره خارگ استان بوشهر خبر داد و بیان داشت : اقدامات اساسی و فنی از جمله تعمیرات اساسی توربین گازی ، تغییر سامانه حفاظت ژنراتور ، سرویس دوره ای مولد […]

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر از سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی این شرکت برای تامین برق مطمئن و پایدار در جزیره خارگ استان بوشهر خبر داد و بیان داشت : اقدامات اساسی و فنی از جمله تعمیرات اساسی توربین گازی ، تغییر سامانه حفاظت ژنراتور ، سرویس دوره ای مولد های دیزلی و رله های حفاظتی در این راستا انجام شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای ، مهندس حمزه روغنیان با بیان اینکه بهینه سازی نیروگاه خارک و تأمین برق پایدار در آن جزیره مورد تاکید مقامات وزارت نیرو ، وزارت نفت و مسوولان استان بوشهر می باشد گفت: تعمیرات اساسی توربین گازی طبق استانداردهای موجود به نحوی انجام شده که اکثر تجهیزات مکانیکی ، الکتریکی و ابزار دقیق آن تعویض شده اند . انجام تعمیرات با این گستردگی از زمان انتقال توربین به جزیره خارگ بی سابقه بوده است.
وی با یاد آوری اینکه تغییر سیستم حفاظت ژنراتور و کنترل مربوط به توربین گازی از اهمیت بسزایی برخوردار است افزود: سرویس های دوره ای کلیه مولدهای دیزلی و انجام تعمیرات اساسی مولد ها و رله های حفاظتی در جزیره خارک با استفاده از توان متخصصین داخلی و بدون نیاز به خدمات خارجی با موفقیت انجام شده و شرایط را برای تامین برق مطمئن و پایدار دراین جزیره فراهم کرده است.
روغنیان همچنین از سرویس دوره ای کلیه تابلوها و تنظیم رله های حفاظتی در مولدهای تولید برق در جزیره خارک خبر داد و گفت: بررسی وضعیت ترانسفورماتورهای قدرت و سرویس آنها در این جزیره نیز زیر نظر متخصصین به صورت دوره ای انجام می‌گیرد و شرایط برای تولید و تامین برق مطمئن فراهم شده است.
وی با بیان اینکه برخی از این اقدامات در زمان بیماری کرونا و با سختی فراوان از نظر تردد افراد و ارسال تجهیزات به جزیره خارک انجام شده است افزود: انجام به موقع این اقدامات و قبل از بالا رفتن اوج بار مصرف برق با موفقیت به اتمام رسید و شرایط برای عبور از تابستان گرم و پر مصرف برق در جزیره خارک فراهم گردید ضمن آنکه همچنان توصیه و تاکید کارشناسان بر رعایت الگوی مصرف ، صرفه جویی و موکول کردن مصارف غیر ضروری به ساعت های غیر از ساعت اوج مصرف است .
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر همچنین گفت: با توجه به اهمیت تامین برق مطمئن جزیره خارگ و ظرفیت‌های مهمی که در منطقه وجود دارد، ایجاد و توسعه زیر ساخت های تامین برق یکی از نیازهای مهم واساسی این جزیره است از این این موضوع همیشه با حساسیت و اهمیت از سوی مسوولان و کارشناسان و متخصصان برق منطقه ای دنبال می شود .
مهندس روغنیان همچنین بر لزوم توسعه فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه برق در بین ساکنان نیز تاکید کرد و گفت: تامین و تولید و توزیع برق در این جزیره با محدودیت‌هایی مواجه است ، از این رو ساکنان و شهروندان این جزیره باید بیش از پیش الگوهای مصرف بهینه را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند ، مسوولان و دستگاههای فرهنگی محلی نیز باید با تعامل و هم اندیشی برنامه های فرهنگی مصرف بهینه برق را بیشتر و بهتر مورد آموزش و تاکید قرار دهند.
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر اضافه کرد: تامین و توزیع برق در جزیره خارگ به عنوان مهمترین پایانه صدور نفت کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و تلاش می شود تا سامانه های تأمین برق دراین جزیره دارای ضریب اطمینان بالاتر از استانداردهای معمولی باشد و احتمال قطع برق در جزیره به حداقل ممکن برسد

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5637

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.