• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس؛

تحقق ۶۴ هزار و ۶۰۰ اشتغال جدید در فارس

  • کد خبر : 56231
  • 10 بهمن 1401 - 16:29
تحقق ۶۴ هزار و ۶۰۰ اشتغال جدید در فارس
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه امسال بالغ بر ۶۴ هزار و ۶۰۰ مورد اشتغال در این استان محقق شده است، از نظارت میدانی مستمر بر اجرای طرح‌های اشتغالزا با هدف موثر بودن اقدامات، در سطوح مختلف خبر داد.

وحید خداپرست دوشنبه ۱۰ بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فارس در ابتدای دیماه ۱۴۰۱ از مرز تعهد ۶۰ هزار نفری اشتغال امسال عبور و رتبه نخست کشور در شاخص‌های اشتغال را کسب کرده است، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۶۴ هزار و ۶۰۰ اشتغال در این استان اجرا و در سامانه ملی رصد ثبت شده است که نشان از تحقق ۱۱۰ درصدی تعهد اشتغال در فارس دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ادامه داد: مرکز تماس طرح پایش اشتغال کشور، ضمن نظارت بر طرح‌های اشتغال در سه مرحله پیامکی، تلفنی و میدانی، صحت سنجی اشتغال ایجاد شده را انجام می‌دهد.

خداپرست با بیان اینکه دبیرخانه شورای عالی اشتغال مسئولیت نظارت بر طرح‌های اشتغال کشور را عهده دارد، گفت: مرکز ملی پایش سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال ذیل دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال بوده و وظیفه ایجاد هماهنگی میان سطوح مختلف نظارتی اعم از پیامکی، تلفنی و میدانی را دارد و متولی اصلی نظارت عملیاتی اجرای برنامه زیست‌بوم ملی اشتغال است.

او افزود: نظارت در سه مرحله صحت‌سنجی پیامکی، تلفنی و نظارت میدانی انجام می‌شود و مهمترین بخش نظارت اشتغال، مرحله نظارت میدانی است که در پنج سطح انجام می‌شود.

خداپرست با اشاره به صحت سنجی پیامکی عنوان کرد: پس از ثبت اشتغال متقاضی در سامانه رصد، در قالب پیامک به فرد اطلاع رسانی خواهد شد، فرد پس از دریافت پیامک با ورود به سامانه استعلام وضعیت شغلی مربوط به خود را مشاهده خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ادامه داد: در صورت وجود مغایرت در اطلاعات فرد به صورت خود اظهاری، هرگونه مغایرت را در این سامانه ثبت خواهد کرد و اعتراض به کاربر دستگاه اجرایی و مدیر شهرستان ارسال و پس از اصلاح به مرحله تماس ارسال خواهد شد.

او با بیان اینکه صحت سنجی تلفنی نیز انجام می‌شود، اضافه کرد: به تمام طرح‌های ثبت شده در سامانه رصد اشتغال توسط اپراتور بصورت تلفنی تماس برقرار و نسبت به صحت اطلاعات ثبت شده اطمینان حاصل می‌شود.

خداپرست اضافه کرد: در صورت ثبت اعتراض، اجرا نشدن طرح و یا مغایرت پرونده به کاربر ثبت کننده دستگاه اجرایی مربوطه برای بررسی ارسال خواهد شد، مرکز تماس ناظرین نیز موظف است که همه طرح‌ها را مجددا در فاصله زمانی مشخص به صورت تلفنی نظارت کند.

او با اشاره به انجام نظارت میدانی نیز اظهار کرد: پس از صحت سنجی تلفنی، فرایند صحت سنجی میدانی با حضور ناظر فنی در محل طرح توسط اپلیکیشن انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: ثبت آمار اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌ها در سامانه رصد از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که معیار ارزیابی اشتغال ایجادی امسال خواهد بود.

خداپرست گفت: براساس نظارت‌های انجام شده برای تمام استان‌های کشور در سامانه ملی رصد با جامعه آماری بیش از ۱۰ هزار نفر،اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با بیش از ۹۰ درصد نسبت به جمعیت استان و تعهد اشتغال در صدر صحت سنجی اشتغال کشور قرار دارد.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=56231

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.