• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

۷۵واحد گلخانه ای در یک روستا در مرودشت

  • کد خبر : 56065
  • 08 بهمن 1401 - 12:10
۷۵واحد گلخانه ای در یک روستا در مرودشت
کارشناس زراعت مرکز جهادکشاورزی سیدان در مرودشت گفت: روستاي بزميان از روستاهاي تحت پوشش مركز جهاد كشاورزي شهر سيدان با دارا بودن  75واحد گلخانه که عمدتا توسط بانوان اداره می شود، نقش به سزایی در تامین نشا در شهرستان برعهده دارد.

به گزارش سحاب پرس وبه نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، محمدرضا امیری با بیان اینکه گلخانه های مذکور در اندازه های ۵۰ تا ۳۰۰۰ متری هستند ، اظهار کرد: ۶۳ واحد از این گلخانه ها کوچک مقیاس خانگی  و مابقی بزرگ مقیاس هستند و در مجموع حدود دوهکتار ( ۲۰ هزار مترمربع) مساحت دارند.

او بیان کرد: در گلخانه های مذکور بیش از ۲۵۰نفر از روستاییان که اکثرا بانوان هستند به صورت دائم و موقت مشغول به فعالیت هستند.

امیری با بیان اینکه سالانه  بیش از  ۲۴میلیون نشا در چهار نوبت در این گلخانه ها تولید می شود، تصریح کرد: نشا های تولیدی عمدتا گوجه فرنگی هستند و به ندرت نشا فلفل، بادمجان و سایرجالیزی ها نیز تولیدمی شود.

این کارشناس بیان کرد: نشاء تولیدی توسط بانوان  شاغل در این بخش از لحاظ سلامت و کیفیت جایگاه ویژه ای بین خریدارن دارد و علاوه بر تامین بخشی از نیازشهرستان به شهرستان و استان های همجوار نیز ارسال می شود.

امیری با اشاره به اینکه هر چهل روز یک بار در این گلخانه ها نشا کاری  می شود، ابراز کرد: عمدتا درفصل بهار و تابستان و گاها درفصل پاییز و زمستان نیز نشا کاری انجام می شود.

امیری، بازدهی بالا درفضای کم، اشتغال روستاییان و تولید نشا با کیفیت را از مزایای این گلخانه ها برشمرد.

او با اذعان به اینکه در فصل کشت جدید همه گلخانه ها برای ازسرگیری فعالیت خود به تامین نقدینگی نیاز دارند، افزود: تسهیل در اعطای تسهیلات به صاحبان این واحدها موجب رونق بخشی به فعالیت این گلخانه ها و اشتغال زنان و روستاییان خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=56065

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.