• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس؛

مطالبه‌گری احزاب مانع غفلت مسئولان است

  • کد خبر : 56000
  • 07 بهمن 1401 - 20:59
مطالبه‌گری احزاب مانع غفلت مسئولان است
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس خطاب به فعالان سیاسی گفت: هر نامزدی را که حمایت کردید باید پس از انتخابات نیز مطالبه گری خود را از وی داشته باشید و حمایت خود در دوره آتی را مشروط به کارآمدی کاندیداهای مدنظر قرار دهید زیرا عدم مطالبه گری احزاب به نوعی  سبب غفلت مسئولین می شود.

اسماعیل محبی‌پور در جلسه با اعضای شورای مرکزی حزب جمعیت اسلامی فرهنگیان، رابطه بین دولت و احزاب را یک رابطه متقابل دانست و با بیان اینکه احزاب و دانشجویان می توانند موذن جامعه باشند، گفت: تاکنون پنج جلسه با حضور طیف های مختلف سیاسی استان شامل اصولگرا و اصلاح‌طلب، برگزار شده اما این اولین جلسه‌ای‌ست که با حضور اعضای جریان و حزب خاصی برگزار می‌شود که امیددارم این روند ادامه دار باشد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از استانداری فارس، محبی‌پور رابطه دولت و احزاب را متقابل دانست و ضمن بیان اینکه احزاب دولت ها را تشکیل می‌دهند و دولت‌ها نیز فضای کار را برای احزاب فراهم می‌کند، ادامه داد: احزاب در واقع هم بعنوان رصد کننده، پایش کننده و روشنگر هستند و هم حامی دولت محسوب می شوند، دولت هم متقابلاً در راستای تقویت احزاب یکسری خدمات را ارائه می‌کند و گاهی مواقع احزاب صرفأ کارکرد انتخاباتی دارند در حالی که این حداقل کارکرد احزاب و نه تنها کارکرد آنان است.

وی اضافه کرد: تشکل های سیاسی در این راستا باید به طور جدی بازنگری شوند تا کارکرد واقعی خود را پیدا کنند و بعد از روی کار آمدن دولت ها احزاب باید روند مطالبه گری و پیگیری خود را داشته باشند تا دولتی که بر اساس حمایت آن حزب روی کار آمده است خود را پاسخگو و مسئول بداند، در این صورت نیز دولتی کارامدتر خواهیم داشت.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری فارس معتقد است که همانطور که احزاب و تشکل های سیاسی در زمان انتخابات از دولت های خاصی حمایت می کنند نیاز است مطالبه گری بعد از انتخابات را هم پیگیری کنند تا دولت خود را پاسخگو به این اعضا و ستادها بداند ، حیات سیاسی یک جامعه به فعالیت های مردم نهاد، سمن‌ها ، احزاب ، تشکلها و جریان‌های سیاسی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه نگاه ما به احزاب حامیان دولت نزدیک تر است و این جریان باید بیشتر و نزدیکتر به ما کار را دنبال کنند، عنوان کرد: ۹۵ درصد از خواسته ها و مطالبات اعضا در این نشست در قالب آموزش و پرورش بود که بعضاً نکات قابل پیگیری است، اما دامنه فعالیت شما بسیار فراتر از آموزش و پرورش باید باشد در حقیقت فرهنگیان رصد کننده و همچنین هدایت کننده های خوبی هستند.

وی افزود: فرهنگیان در شهرها و روستاها هم تشکیلات دارند و به همین دلیل هم کسانی که کاندیدا می شوند در زمان انتخابات سراغ فرهنگیان می آیند و شعار هم زیاد می دهند که برای فرهنگیان چه کارهایی را پیگیری می کنند و این نشان دهنده وسعت کار اهالی این حوزه است.

محبی‌پور احزاب را موذن جامعه دانست و گفت: باید مشخص کنند در چه زمانی مسئولان چه کارهایی را باید انجام دهند و اگر به این صورت عمل کنند باعث می شود که انتخاب شوندگان به شما وعده های پوشالی ندهند چون می‌دانند که مطالبه گری شما ادامه دار است و فردا در قبال وعده های خود باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=56000

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.