• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس؛

فاز دوم شهرک صنعتی اقلید برای واگذاری آماده می‌شود

  • کد خبر : 55991
  • 07 بهمن 1401 - 16:14
فاز دوم شهرک صنعتی اقلید برای واگذاری آماده می‌شود
به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، فاز دوم شهرک صنعتی اقلید برای واگذاری به سرمایه گذاران آماده می‌شود.

سید مصطفی هاشمی در نخستین میز خدمت شهرستانی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در شهرستان اقلید با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات میز خدمت در بررسی و رفع مشکلات صنعتگران، گفت: باتوجه برگزاری جلسات میز خدمت در مرکز استان و اثربخشی این جلسات در حل مشکلات صنعتگران، برگزاری جلسات میز در شهرستان‌ها نیز برنامه ریزی شده که نخستین جلسه آن در شهرستان اقلید برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، هاشمی افزود: در برنامه‌ای زمان بندی، میز خدمت در تمامی شهرستان‌ها برگزار تا مشکلات صنعتگران در همان شهرستان پیگیری و بررسی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: همچنین با هدف احصای مشکلات، بازدیدهای میدانی نیز همزمان با جلسات میز خدمت انجام می‌شود.

هاشمی گفت: شهرک‌های صنعتی اقلید بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید فراهم کرده‌اند و سرمایه گذاران از این ظرفیت ایجاد شده می‌توانند در راستای توسعه صنعتی شهرستان استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: معتقدیم باید از تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات صنعتگران و فعالان صنعتی استفاده کنیم و این موضوع باید در در اولویت سایر دستگاه‌های دیگر نیز باشد.

هاشمی در ادامه با اشاره به ایجاد شش شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و یک شهرک صنعتی غیردولتی در شهرستان اقلید، گفت: شهرستان اقلید از لحاظ آمار تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شده، رتبه نخست استان فارس را به خود اختصاص داده به نحوی که در این شهرستان هم اکنون، شهرک‌های صنعتی اقلید ۱ و ۲، و نواحی  صنعتی تیمارجان ،خنجشت، حسن‌آباد و سده و نیز شهرک صنعتی غیر دولتی محبت گستر راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶۵ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک‌های صنعتی اقلید منعقد شده که شهرک صنعتی اقلید یک با دارا بودن ۱۱۱قرارداد بیشترین تعداد قرارداد و پس از آن ناحیه صنعتی تیمارجان با ۲۳قرارداد، ناحیه صنعتی سده با ۱۲ قرارداد، ناحیه صنعتی خنجشت ۱۰ قرارداد و حسن آباد ۸ قرارداد و اقلید۲نیز با یک قرارداد در جایگاه‌های بعدی قراردارند.

هاشمی با یادآوری اینکه در قالب این قراردادها جمعا ۵۸ هکتار زمین به متقاضیان واگذار شده است، اضافه کرد: ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در این شهرک‌های صنعتی با اشتغالی افزون بر ۴۲۰ نفر، در مرحله بهره برداری قرار دارند.

او با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی اقلید در مجموع ظرفیت استقرار پنج هزار واحد تولیدی صنعتی صنفی خدماتی و کارگاهی فراهم شده است، گفت: با توجه به اینکه در افق توسعه صنعتی شهرستان شهرکها و نواحی صنعتی از جایگاه ویژه‌ای برای جذب و استقرار سرمایه گذاران برخوردار هستند توسعه زیرساخت ها نیز متناسب با جذب سرمایه گذار در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از شهرک صنعتی اقلید یک نیز به متقاضیان واگذار و این شهرک جز شهرک‌های صنعتی تقاضا محور شهرستان قرار دارد کار توسعه این شهرک صنعتی نیز در مرحله انجام است که امیدواریم با الحاق اراضی اطراف شهرک صنعتی و رفع مشکلات موجود در این زمینه  بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم شود.

همچنین در جلسه میز خدمت شهرک های صنعتی اقلید مشکلات صنعتگران در زمینه تسهیلات بانکی ،مهلت ساخت وساز ،طرح توسعه ۲واحدصنعتی،رمپ ورودی شهرک های صنعتی تیمارجان و حسن آباد، طرح توسعه شهرک صنعتی اقلید۱ بررسی و تصمیم گیری شد.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55991

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.