• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت؛

اجرایی بودن ۵۵۰۰ پروژه سلامت در کشور

  • کد خبر : 55846
  • 04 بهمن 1401 - 1:42
اجرایی بودن ۵۵۰۰ پروژه سلامت در کشور
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه ۵۵۰۰ پروژه عمرانی در بخش سلامت در سراسر کشور مراحل ساخت را طی می‌کند، بخشی از این پروژه‌ها را مربوط به استان فارس دانست.

دکتر بهروز رحیمی دوشنبه سوم بهمن در حاشیه بازدید از بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان اقلید در شمال استان فارس، پس از ارزیابی روند خدمت رسانی به مراجعین این مرکز درمانی ۹۶ تختخوابی، به خبرنگاران گفت: نگاه وزارت بهداشت، مراقبت از سلامت مردم به عنوان یک تکلیف حاکمیتی است؛ چرا که حوزه سلامت در زندگی تمامی اقشار جامعه نقش موثری دارد و از همین رو، هرگونه چالش در این حوزه مورد توجه قرار می گیرد.

رحیمی با بیان اینکه در حال حاضر هفت پروژه سلامت محور در شهرستان اقلید در حال ساخت است، افزود: این پروژه ها پیشرفت خوبی داشته که امیدواریم تا پایان سال و تعدادی نیز تا هفته دولت سال آینده، تکمیل و به بهره برداری برسد.

او رسیدگی به تجهیزات پزشکی و تقویت نظام شبکه را از جمله اولویت های مجموعه وزارت بهداشت خواند که با هدف فراهم آوردن زیرساخت های اجرای برنامه پزشک خانواده در سطح ملی، در حال پیگیری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه خدمت به مردم باید بی منت، با تمام توان و با جدیت باشد، گفت: اتفاقات خوبی در حوزه سلامت کشور انجام گرفته که با توجه به ضرورت «جهاد تبیین»، باید بازگو شده و اطلاع رسانی شود.

رحیمی در بخش دیگری از صحبت های خود به نقش پررنگ خیرین در توسعه خدمات سلامت اشاره کرد و گفت: این مشارکت را بسیار ارزشمند بوده و مجموعه وزارت بهداشت، قدردان آنان است.

براساس این گزارش، معاون وزارت بهداشت با مسئولان سلامت شهرستان‌های آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان، نظام سلامت را حوزه ای امیدبخش خواند که دستاوردهای چهاردهه پس از انقلاب در این حوزه، از افتخارات نظام اسلامی است.

رحیمی موفقیت کسب شده در طول سه سال دوران پاندمی کرونا را از جمله این دستاوردهای ملی و حاصل توجه به نظام مراقبت‌های بهداشتی کشور دانست و با تاکید بر ضرورت توجه به امر بهداشت و فرهنگ سازی در این زمینه، گفت: مسئولان باید به مسایل بهداشتی، رفتارهای سلامت محور و ترویج سبک زندگی سالم توجه بیشتری داشته باشند تا از میزان ابتلا به بیماری ها در جامعه پیشگیری شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55846

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.