• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
قادری:

عدم دست‌اندازی به منابع صندوق توسعه ملی از نقاط قوت بودجه ۱۴۰۲ است

  • کد خبر : 55781
  • 02 بهمن 1401 - 14:01
عدم دست‌اندازی به منابع صندوق توسعه ملی از نقاط قوت بودجه ۱۴۰۲ است
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عدم دست‌ اندازی به منابع صندوق توسعه ملی و مولد سازی اموال دولتی را از نقاط قوت لایحه بودجه سال آتی قلمداد کرد.

جعفر قادری در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بیان کرد: در وهله اول تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران توسط اتحادیه اروپا را محکوم کرده و اگر این اقدام جدی شود قطعا ما نیز مقابله به مثل خواهیم کرد.

وی گفت: بودجه سال آینده نه انقباضی است و نه انبساطی. رشد بودجه زیر ۳۰ درصد بوده و با توجه به تورم ۴۰ درصدی سال گذشته رشد مناسبی داشته است. درست است که بودجه عمرانی حدود ۲۶ درصد افزایش یافته است اما باید به این نکته توجه داشت که عمده طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی باید به بخش خصوصی سپرده شده و مجلس شورای اسلامی باید بستر سرمایه‌ گذاری بخش غیردولتی برای تکمیل پروژه‌ها را فراهم کند.

نماینده مردم شیراز در ادامه اظهار کرد: همانطور که اشاره شد ما نسبت به پیش‌بینی برنامه از سهم مالیات عقب بوده و رشد ۵۹ درصدی مالیات‌ها در بودجه سال آینده گام بلندی در این حوزه است. بدون این‌که به نرخ مالیات‌ها اضافه شود باید پایه‌های مالیاتی افزایش یابد و جلوی فرار مالیاتی گرفته شود. عدم دست‌ اندازی به صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه سال آتی یک نقطه قوت است که سال‌ها مجلس شورای اسلامی این موضوع را درخواست می‌کرد. شکل‌گیری صندوق توسعه ملی و عدالت در استان‌ها قدرت مانور بیشتری به استان‌ها می‌دهد که از منابع بودجه بهتر استفاده شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مولد سازی اموال و دارایی‌های دولتی در لایحه بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته و تکمیل طرح‌های آبی و طرح‌های مسکن برای حمایت از خانواده‌ها باید مورد توجه مجلس شورای اسلامی باشد. از سوی دیگر باید عدم تعادل بین تولید و مصرف حامل‌های انرژی مورد توجه مجلس قرار گرفته و خلأ ناترازی پر شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55781

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.