• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

اولین رهاسازی حق آبه تالاب‌های پایین دست سد درود زن

  • کد خبر : 55684
  • 29 دی 1401 - 16:19
اولین رهاسازی حق آبه تالاب‌های پایین دست سد درود زن
اولین مرحله از رهاسازی حق‌آبه تالاب‌های پایین‌دستی سد درودزن، با حضور جمعی از مسئولان و فعالان زیست محیطی در استان فارس، انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس پنجشنبه ۲۹ دی در حاشیه اولین رهاسازی حق‌آبه تالاب‌های پائین‌دستی از سد درودزن، گفت: احیای تالاب‌ها مطالبه مردمی است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از محیط زیست فارس، عطا پورشیرزاد ضرورت تداوم تخصیص حق آبه تالاب‌ها برای احیا و ممانعت از خشکیدگی آنها خاطرنشان کرد: خشک شدن منجر به تبدیل تالاب به کانون ریزگرد خواهد شد و تاثیرات وسیع و عمیقی بر زیست بوم و جوامع محلی اطراف تالاب‌ها دارد که یکی از آنها شورشدن اراضی کشاورزی است.

او با قدردانی از استاندار به عنوان رئیس ستاد احیای تالاب‌های فارس، اثرات مخرب برداشت بی‌رویه از چاه‌های آب بر خشکیدن تالاب‌ها را یادآوری و اضافه کرد: کشاورزان باید در برداشت آب دقت کنند زیرا با کاهش سطح آب های زیر زمینی، تالاب ها از بین می روند و از طرفی ضمن کاهش آب چاه‌ها نهایتا منجر به شور شدن آب آنها خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، با اشاره به ‌اهمیت توجه به منافع مردمی در احیای تالاب‌ها از مردم خواست تا با مشارکت موثر زیست بومی برای حفاظت و حراست از تالاب ها با دست اندرکان حفظ تالابها، همراه و هم سو شوند.

پورشیرزاد با این رهاسازی و ادامه دار بودن آن به میزان صد میلیون متر مکعبی که در ستاد احیا تالاب‌های استان مصوب شده این امیدواری وجود دارد که بزرگترین انجیرستان دیم جهان از خشکی نجات یافته و از طراوت این آب استفاده کند.

وی ادامه داد: دستگاه های همکار با اداره کل محیط زیست استان همکاری شایسته ای در موضوع رهاسازی حق آبه تالاب دارند البته امیداست این همکاری با جدیت ادامه یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با قدردانی از جوامع اطراف تالاب‌ها، گفت: مردم به سطحی از آگهی در خصوص خطرات محیط زیستی دست‌ یافته اند که امروزه مشارکت و حمایت موثری از طرح های محیط زیستی  و احیایی دارند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55684

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.