• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس؛

درخشش دانش آموزان فارس در جشنواره فرهنگی هنری علوی در کشور

  • کد خبر : 55464
  • 27 دی 1401 - 13:10
درخشش دانش آموزان فارس در جشنواره فرهنگی هنری علوی در کشور
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزان و فرهنگیان فارس در دومین جشنواره فرهنگی هنری علوی سراسر کشور موفق به کسب ۲۸مقام ارزشمند شدند.

علی رضا شادباش گفت: جشنواره ملی فرهنگی هنری علوی با هدف تعمیق آگاهی و معرفت دانش آموزان نسبت به سیره امیرالمؤمنین (ع) و معارف علوی و تحکیم اصول و مبانی دینی، به خصوص اصل مترقی ولایت فقیه با زبان فرهنگ و هنر برگزار شده است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از آموزش و پرورش فارس، او افزود: این جشنواره با مشارکت بنیاد بین المللی غدیر، وزارت آموزش و پرورش برای فرهنگیان و دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی تا دوازدهم متوسطه انجام شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: درس ما از غدیر باید این باشد که حقیقت ولایت را در عالم بشناسیم، «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» دقیقا بیانگر همین موضوع از سوی پیامبر اعظم (ص) بود، کسی که در محبت و محبت کردن به مردم به امیرالمومنین (ع) توجه دارد، قطعا در راه صراط مستقیم گام برداشته است.

شادباش با اشاره به اینکه در تربیت نسل جوان امروز باید دستورات رهبر معظم انقلاب را در قالب جهاد تبیین مد نظر داشته باشیم، گفت: امروز در همه جبهه‌ها باید جوانان را جذب کنیم، به همین منظور در گام اول باید استعدادهای جوانان خود را درک، کشف و سپس شکوفا کنیم؛ سپس با عمل خودمان صراط مستقیم را به آنها نشان دهیم.

او عنوان کرد: واقعه غدیر یک مکتب انسان ساز است که آرمان‌های انسانی بخوبی در آن تبلور یافته و راه هدایت از گمراهی را مشخص کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ادامه داد:  غدیر، یکی از بزرگترین وقایع تاریخ جهان است که تا قیامت مسیر خوشبختی و سعادت انسان ها را تعیین کرده است. یک فرصت طلایی برای درک بهتر معارف اسلامی و شناخت تاریخ اسلام و فصل ممیز تاریخ اسلام از تاریخ جاهلی است که بر همه مسلمانان واجب است غدیر را شناخته و فرهنگ و آموزه‌های آن را درک کنند.

شادباش خاطرنشان کرد: از ۲۲۲ اثر ارسالی به دبیر خانه جشنواره  در ده بخش شعر، داستان، فیلم کوتاه، دلنوشته، مقاله نویسی، نقاشی خط، نقاشی رنگ روغن، خوشنویسی، کتابخوانی و کتاب نویسی، تعداد ۲۴ اثردانش آموزی و تعداد ۴ اثر فرهنگیان  از سوی هیئت داوران حائز رتبه های اول، دوم، سوم  برگزیده و شایسته تقدیر شدند.

او افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی شناخت هرچه بهتر ارزش‌های اهل بیت به ویژه حضرت امام علی(ع) را به دنبال خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در تشریح اسامی  برگزیدگان این جشنواره در بخش دانش آموزی گفت: دانش اموز رها جعفری در رشته داستان از آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز ، نگین شاهسونی در رشته شعر از شیراز، محمد صالح کشاورز در رشته فیلم کوتاه مستند از شیراز رتبه‌های اول و ملیکا صالحی از آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز و امیر رضا محجوبی نیا در رشته نامه‌ای به پدرم از شیراز و امیر عباس حیدری در رشته کتاب سازی از شیراز رتبه های دوم را از آن خود کردند.

شادباش عنوان کرد: شیرین کریمی از آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز در رشته نامه‌ای به پدرم، فاطمه نادری از آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز در رشته داستان، یسنا حق شناس از آموزش و پرورش کازرون در رشته فیلم کوتاه  و تارا سادات مساوات از آموزش و پرورش جهرم در رشته خط شکسته نستعلیق و محمد رویین تن از آموزش و پرورش لامرد در رشته شعر رتبه های سوم را کسب کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ادامه داد:  دانش آموزان آوا ضرغام پور، آیدا تاجبخش، پریا اصدقایی، سوگند یوسفی ، محمد امین رنجبر ، عرشیا احمدی از آموزش و پرورش جهرم ، یگانه شرفی ، زهرا اسدی از آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز ، علیرضا تقی زاده ،آریا خسروی از آموزش و پرورش مرودشت ، محمد امین رزمی از آموزش و پرورش داراب و میلاد ساریخانی از آموزش و پرورش صفا شهر در رشته نامه ای به پدرم رتبه برگزیده و ابوالفضل صمصام نیا از آموزش و پرورش فیروز آباد در رشته شعر موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر شدند.

شادباش اضافه کرد: در بخش فرهنگیان سیما سلیمان پور از آموزش و پرورش ششده در رشته شعر، مرتضی پور شیرازی از آموزش و پرورش اوز در رشته مقاله نویسی ، و مجتبی رحم دار از آموزش و پرورش فسا در رشته خوشنویسی رتبه‌های دوم و امیر پژمان از آموزش و پرورش استهبان در رشته خوشنویسی نسخ  موفق به کسب شایسته تقدیر شدند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55464

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.