• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
استاندار فارس؛

احداث شهرک با منازل یک طبقه در دستور کار دولت است

  • کد خبر : 55386
  • 24 دی 1401 - 19:24
احداث شهرک با منازل یک طبقه در دستور کار دولت است
استاندار فارس احداث منازل یک طبقه آن هم توسط متقاضی و ایجاد شهرک‌های جدید با خانه‌های یک طبقه را از سیاست‌های دولت سیزدهم اعلام کرد.

دکتر محمدهادی ایمانیه در صد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای مسکن فارس، به تاکید ویژه‌ی دولت مبنی بر احداث منازل یک طبقه اشاره و اضافه کرد: سیاست دولت مردمی، احداث منازل حتی المقدور یک طبقه، آن‌هم توسط متقاضی است؛ این امر در کاهش قیمت تمام شده و افزایش سرعت احداث منازل موثر خواهد بود، همچنین در احداث شهرک‌های جدید صرفا مجوزها باید یک طبقه صادر و از دیگر سو معیشت و اشتغال ساکنین این شهرک‌ها در همان نزدیکی میسر شود.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی استانداری فارس ایمانیه با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم توجه ویژه به روستاهاست، گفت: برای شرکت در جهش نهضت ملی مسکن در روستاها سبز شدن فرم “ج” کفایت می کند و نیازی به سابقه سکونت وجود ندارد.

استاندار فارس از موافقت دولت برای استفاده‌ قسمتی از زمین های کشاورزی در حوزه مسکن خبر داد و افزود: دولت سیزدهم برای حمایت از احداث منازل مسکونی؛ به شرطی که کشاورزان در زمین‌های خود به صورت معمولی کشاورزی یا نسبت به احداث گلخانه اقدام کنند، مجوز ساخت یک واحد مسکونی حداکثر در ۵۰۰ متر آن زمین واگذار می‌شود؛ برای رعایت قانون استفاده از سایر زمین در حوزه‌ی کشاورزی ضروری است.

وی بر لزوم توجه به این نکته که زمین کشاورزی باید معیشت محور باشد تاکید و اضافه کرد: درصورتی که بخشی از زمین‌ها در مسیر کشاورزی و تاسیس گلخانه قرار بگیرند، مابقی زمین را می‌توان به حوزه مسکن اختصاص داد.

استاندار فارس از تهاتر زمین برای تامین آب، برق و گاز در طرح نهضت ملی جهش مسکن خبر داد و اضافه کرد: این مسئله در قالب بخشنامه به استان‌ها ابلاغ شده، لذا دستگاه‌های مربوطه این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کنند؛ همچنین همه انشعاب‌های حامل‌های انرژی باید به صورت جداگانه برای هر واحد مسکونی در نظر گرفته شود.

وی با گلایه از نوع برخوردهای متنوع در مسیر احداث منازل مسکونی در شوراها و شهرداری‌های استان فارس خاطرنشان کرد که شوراها و شهرداری های سراسر استان حداکثر مساعدت وسرعت را در صدور پروانه با متقاضیان داشته باشند.

استاندار فارس بر ترویج مسئله خود مالکی در بحث جهش ملی مسکن تاکید و خاطرنشان کرد: در صورتی که امتیازات مصوب و تسهیلات مقرر به افراد واجد زمین واگذار شود، احداث منازل مسکونی زودتر به سرانجام می‌رسد و به مرور زمان توسط شخص تکمیل می‌شود.

وی ضمن اشاره به تاکید دولت بر احداث منازل یک طبقه اضافه کرد: سیاست دولت مردمی، احداث منازل حتی‌المقدور به صورت یک طبقه آن‌هم توسط متقاضی‌ست؛ این امر در کاهش قیمت تمام شده و سرعت احداث موثر است، همچنین در احداث شهرک های جدید صرفا مجوزها باید به صورت یک طبقه صادر شده و معیشت و اشتغال ساکنین آن هم در همان نزدیکی میسر شود.

ایمانیه خواستار اصلاح بافت‌های فرسوده با کمک دفاتر تسهیلگری شد و اضافه کرد: توجه به مسکن نیروهای مسلح به صورت ویژه گام بلندی در پیشرفت نهضت جهش ملی مسکن است.

استاندار فارس توافق با مالکان اراضی خارج از محدوده را به شرطی که مالکان زمین‌های خود را به نام دولت ثبت کنند میسر دانست و گفت: دولت نیز پس از ثبت زمین، سهم مالک را به وی واگذار خواهد کرد، لذا از این ظرفیت نیز به صورت شایسته استفاده شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55386

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.