• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10

آغاز به‌کار مرحله دوم پویش «ایران همدل» از عید غدیر / تکریم نیازمندان، تکلیف همگانی است

  • کد خبر : 5538
  • 09 مرداد 1399 - 18:20
آغاز به‌کار مرحله دوم پویش «ایران همدل» از عید غدیر / تکریم نیازمندان، تکلیف همگانی است
رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور از آغاز به مرحله دوم پویش «ایران همدل» به‌منظور توزیع بسته‌های معیشتی و كمك به نیازمندان در سراسر كشور از عید غدیر خبر داد و گفت:‌ این مرحله از پویش تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور امروز، ۹ مردادماه در رزمایش احسان و تعاون فارس با تأکید بر اینکه تکریم نیازمندان یک تکلیف همگانی است، گفت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان، رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه در کشور آغاز شد که ما نیز پویش «ایران همدل» را برگزار کردیم.

وی رزمایش مواسات و همدلی و ایران همدل را بزرگ‌ترین رزمایش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در رابطه با کمک‌رسانی به مردم دانست و افزود: اخیراً بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیداری که با نمایندگان مجلس یازدهم داشتند، تصمیم گرفته شد به‌عنوان نهضت تعاون و ادامه رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه، مرحله دوم پویش «ایران همدل» را اجرا کنیم که این پویش از عید غدیر به‌صورت رسمی آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

بختیاری با بیان اینکه استان فارس مثل همیشه در این زمینه جلودار بوده و مرحله دوم این پویش از امروز در این استان آغاز شده است، گفت:‌ در این مرحله و امروز همزمان با روز عرفه، ۸۰ هزار بسته معیشتی که ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان است، در اختیار نیازمندان استان فارس قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با تصریح اینکه در مرحله اول رزمایش همه نهادها، خیران و مؤسسات خیریه پای کار آمدند، گفت: در مرحله اول رزمایش سپاه و ۵۳ هزار پایگاه بسیج در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته ۳۰۰ هزار تومانی میان نیازمندان توزیع کردند.

وی بیان کرد:‌ همچنین آستان‌های قدس رضوی و حضرت معصومه(س) و احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و بقیه مراکز و بقاع متبرکه، مراکز نیکوکاری‌، هلال احمر و مساجد کارهای بزرگی انجام دادند و این وحدت و هماهنگی و یکدلی که در کشورما ایجاد شد ایران را در دنیا سرافراز کرد.

بختیاری ادامه داد: علاوه بر این‌ها در مرحله اول رزمایش و در ماه مبارک رمضان کمیته امداد در کل کشور با عنوان اطعام مهدوی بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان کمک مردمی را جمع‌آوری کرد که از این مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان کمک نقدی بوده و مابقی کمک غیرنقدی بوده است و در نهایت موفق شدیم بیش از ۱۱ میلیون غذای گرم را از محل این کمک‌ها میان نیازمندان توزیع کنیم.

وی اضافه کرد: از محل این کمک‌ها بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بسته ۲۰۰ هزار تومانی در اختیار نیازمندان قرار گرفت و ۵۰۰ هزار بسته نیز توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام توزیع شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه مرحله دوم پویش ایران همدل از مرحله اول بسیار قوی‌تر اجرا خواهد شد، گفت: البته برای این کار بسیج جلودار شد و توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی را شروع کرد.

بختیاری در ادامه به در پیش‌رو بودن عید قربان اشاره کرد و گفت: کسانی که مایل هستند می‌توانند نذورات خود را از طریق کد ستاره ۸۸۷۷ مربع به حساب کمیته امداد واریز کرده تا از محل کمک‌های آن‌ها گوسفند خریداری شده و گوشت آن میان نیازمندان توزیع شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5538

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.