• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

تمهیدات ستاد مدیریت بیماری کرونا در فارس برای برگزاری عزاداری‌های محرم

  • کد خبر : 5533
  • 09 مرداد 1399 - 18:16
تمهیدات ستاد مدیریت بیماری کرونا در فارس برای برگزاری عزاداری‌های محرم
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به تمدید محدودیت‌های کرونایی در این استان برای یک هفته دیگر، مصوبات و تمهیدات این ستاد برای برگزاری آیین‌های عزاداری ایام محرم در فارس را را تشریح کرد.

عبدالرضا قاسم‌پور، با اشاره به آخرین مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: مجالس عزاداری ماه محرم با تاکید بر برپایی این مراسم‌ها در فضای باز و همچنین رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، رعایت کاهش زمان مراسم، تجمع حداقلی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده مستمر از ماسک برگزار شود.
وی ادامه داد: کارگروه مراسم عزاداری محرم با مسوولیت اداره کل تبلیغات اسلامی این استان، مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و مردمی ذی‌ربط ذیل کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مدیریت بیماری کرونا تشکیل شده است و وظیفه هماهنگی، نظارت و اجرای دستورالعمل‌های ویژه عزاداری را بر عهده دارد.

پذیرایی در آیین‌های عزاداری ممنوع است
معاون استاندار فارس گفت: پذیرایی در جریان برگزاری آیین‌های عزاداری ممنوع است و اطعام و نذورات صرفاً مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در پخت و پز و بسته‌بندی به صورت بیرون بر در ظروف غیر مشترک توزیع می‌شود.
قاسم‌پور با تاکید بر لزوم برگزاری مراسم در فضای باز افزود: در مورد برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای سربسته باید مجوز کارگروه استانی اخذ شود و تنها به فضاهایی که دارای شرایط بهداشتی و مدیریتی باشند، مجوز برگزاری مراسم داده می‌شود.
وی بیان کرد: مسوولان برگزاری آیین‌های عزاداری باید نسبت به رعایت ضوابط کامل بهداشتی، تعداد شرکت کنندگان، زمان برگزاری و نحوه پذیرایی متعهد باشند.

فضای باز مراکز آموزشی، ورزشی و بوستان‌ها در اختیار هیات‌های مذهبی قرار می‌گیرد
معاون استاندار فارس اظهار داشت: در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مصوب شده است، فضای باز مدارس، دانشگاه‌ها، بوستان‌ها و زمین‌های ورزشی در اختیار هیات‌های عزاداری قرار داده شود.
قاسم‌پور افزود: این تصمیم در نشست اخیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور، روسای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، هیات‌های مذهبی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس و مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان حضور داشتند، اتخاذ شد.

مجریان برگزاری آزمون سراسری مکلف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند
وی، همچنین در مورد مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا پیرامون برگزاری آزمون سراسری، گفت: آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها در موعد مقرر و به مدت چهار روز برگزار می‌شود و مجریان این آزمون در فارس مکلف به رعایت کامل همه دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، هستند.
وی ادامه داد: ناظران و بازرسان استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به جد بر رعایت این دستورالعمل‌ها نظارت می‌کنند.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان داشت: دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها دغدغه و نگرانی در مورد برگزاری این آزمون نداشته باشند.

مراسم دعای عرفه به صورت مجازی برگزار می‌شود
قاسم‌پور همچنین با اشاره به در پیش بودن مراسم روز عرفه افزود: تاکید شده با توجه به شرایط و وضعیت استان فارس در بحث بیماری کرونا، برنامه‌های مربوط به دعای عرفه در این استان با استفاده از فضای مجازی برگزار شود.

تمدید یک هفته دیگر محدودیت های کرونایی
وی، همچنین اظهارداشت: محدودیت‌های کرونایی در این استان تا هفته آینده تمدید شده است و مترو و همه خطوط اتوبوس‌های درون شهری از هفته آینده بازگشایی می‌شوند و با اعمال نظارت‌های شدید در صورت عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عدم استفاده مسافران از ماسک و همچنین رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی نشدن محیط، مجدداً تعطیل خواهند شد.
قاسم‌پور ادامه داد: در حال حاضر از ۳۶ شهرستان استان فارس، ۱۹ شهرستان دارای وضعیت قرمز و داشتن شرایط ویژه، ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد یعنی شرایط هشدار و ۲ شهرستان هم در وضعیت سفید یعنی شرایط احتیاط قرار دارند.

بنا بر آخرین آمار اعلام شده تا ظهر امروز (هشتم امردادماه ۹۹) تاکنون ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۳۴۳ نفر رسید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5533

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.