• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

آتش به جان رشته کوه های بمو شیراز افتاد

  • کد خبر : 5516
  • 08 مرداد 1399 - 13:34
آتش به جان رشته کوه های بمو شیراز افتاد
رییس سازمان آتش نشانی شیرازاز وقوع آتش‌سوزی در رشته کوه های بمو خبر داد و گفت: تلاش برای مهار این حریق توسط نیروهای آتش نشانی ، امدادی و مردمی ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز محمد هادی قانع رییس سازمان اتش نشانی در این باره اظهار داشت: آتش‌سوزی در عرصه های منابع طبیعی منطقه بمو رأس ساعت ۱۲:۰۲ امروز از سوی به سازمان آتش نشانی اعلام شد و ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله ۳۵ نفر آتش نشان و ۷ دستگاه خودرو آب رسان و پشتیبان به همراه تجهیزات تخصصی از ۴ ایستگاه به محل حادثه اعزام کرد .

محمد هادی قانع در ادامه سخنان خود گفت :آتش سوزی از ساعاتی پیش به جان ارتفاعات بمو (بالاتر از پلیس راه شیراز مرودشت،پشت پادگان چشمه بیدی) افتاده و در حال حاضر تمامی نیروهای امدادی سازمان آتش نشانی برای خاموش کردن این حریق در تلاش هستند.

وی با بیان اینکه عدم دسترسی خودروهای آتش نشانی به کانون اصلی آتش، کار را برای خاموش سازی این حریق دشوار کرده بود، افزود: آتش نشانان از تیم های تخصصی کوهستان ، اطفا حریق و تیم عملیات ویژه سازمان آتش نشانی شیراز به چند گروه تقسیم شدند و با همکاری پرسنل نظامی به اطفا مشغول شدند.

قانع اضافه کرد: در حال حاضر پس از تلاش نفسگیر ۴ ساعته آتش نشانان،آتش سوزی در این منطقه بطور کامل مهار شده و آتش نشانان هم اکنون در حال لکه‌گیری آتش ارتفاعات بمو هستند.

رییس سازمان آتش نشانی در پایان تأکید کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما و وزش بادهای تابستانی و نیز خشک بودن مراتع و وجود استعداد آتش سوزی در اراضی ملی منطقه عملیات اطفای آتش سوزی به سختی انجام شد و کشاورزان، دامداران و اهالی روستاها باید از هرگونه بی‌احتیاطی و روشن کردن آتش در کنار مراتع خودداری کرده و در صورت شعله‌ور کردن هیزم و کاه و کلش، از خاموش شدن محل اجاق و آتش اطمینان حاصل کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5516

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.