• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
دادستان مرکز استان فارس خبر داد؛

ایجاد قرارگاهی برای ساماندهی سد معبر در شیراز

  • کد خبر : 55104
  • 21 دی 1401 - 14:04
ایجاد قرارگاهی برای ساماندهی سد معبر در شیراز
دادستان مرکز استان فارس از راه‌اندازی قرارگاه مشترک برای هم افزایی و همکاری در راستای ساماندهی وضعیت سد معابر شهر شیراز خبر داد.

سید مصطفی بحرینی چهارشنبه ۲۱ دیماه در هجدهمین نشست کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه فارس، گفت: باید همزمان با اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه و ساماندهی وضعیت سد معابر شهری، موضوع شناسایی و برخورد با متخلفانی که به هر شکل در این زمینه موجب اخلال نظم شهری را ایجاد می‌کنند، پیگیری و دنبال شود.

او افزود: با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز، قرارگاه امنیتی و اجتماعی احمد ابن موسی (ع) سپاه فجر استان فارس، شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی و مسئول تلاش می‌کنیم تا با راه‌اندازی قرارگاهی مشترک با هم افزایی و انجام اقدامات لازم، وضعیت سد معابر در شهرهای شیراز و صدرا را ساماندهی کرده و در همین راستا بحث جلوگیری از توقف خودروها در حاشیه معابر اصلی شهری ممانعت کنیم.

بحرینی با اشاره به وظیفه قانونی دادستانی در موضوعات مرتبط با حقوق عامه، گفت: دادستانی مرکز فارس از فعالیت اشخاصی که در معابر اقدام به فروش اغذیه کرده و موجب تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی می‌شوند و همچنین مراکز نگهداری و عرضه غیر مجاز دام و محصولات دامی و طیور در حاشیه راه‌ها و معابر عمومی با همکاری مراکز بهداشت شیراز، اداره کل دامپزشکی استان فارس و سایر دستگاه‌های مسئول جلوگیری می‌کند.

دادستان مرکز فارس نظارت بر اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌های مسئول در ساماندهی نظم شهری و پیشگیری از سد معابر را از وظایف فرمانداری شیراز دانست و گفت: در این زمینه لازم است فرمانداری شیراز به صورت مستمر بر اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌های مسؤل نظارت و همکار لازم را در این خصوص داشته باشد.

او در این نشست که به میزبانی شهرداری شیراز برگزار شد؛ به ارتقاء آگاهی و فرهنگ عمومی در خصوص تبعات اجتماعی، ترافیکی، بهداشتی و نظم شهری ناشی از سد معابر نیز اشاره کرد و بیان کرد : معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با همکاری شهرداری شیراز و با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز فارس، فضای مجازی، بیلبوردهای شهری، ارسال پیامک، نصب تابلو، بنر وغیره در راستای پیشگیری و ارتقای فرهنگ عمومی و آگاهی بخشی به مردم در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.

بحرینی همچنین از راه‌اندازی شعبه‌ای ویژه برای رسیدگی به جرایم مربوط به سد معابر عمومی و اخلال در نظم شهری از سوی دادستانی عمومی و انقلاب مرکز فارس خبر داد و گفت: مجوزهای قضایی لازم برای برخورد با تخلفات و جرایم مربوط به سد معابر به صورت مستمر از سوی دادستانی مرکز استان صادر خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55104

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.