• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
1

رقابت آینده سازان والیبال و بسکتبال کشور در شیراز

  • کد خبر : 55092
  • 20 دی 1401 - 23:14
رقابت آینده سازان والیبال و بسکتبال کشور در شیراز
رقابت های دانش آموزی در رشته‌های والیبال و بسکتبال، نیمه دوم بهمن ماه به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

بخش زیادی از ستارگان آینده ورزش کشور از دل مسابقات دانش آموزی بیرون می آیند و برگزاری چنین رقابت هایی از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است. بر همین اساس، در سال جاری رقابت های دانش آموزی کشور در مقاطع و رشته های مختلف برگزار شده و رقابت های دو رشته پرطرفدار، از ماه آینده در سالن مجموعه ورزشی شهید دستغیب شیراز برگزار خواهد شد.

در همین ارتباط، ناظر روابط عمومی فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور در نشست هم اندیشی با خبرنگاران ورزشی شیراز گفت: اگر در رشته های والیبال و بسکتبال در سطح بین المللی حرفی برای گفتن داریم، بخش اعظمی از این موفقیت را مرهون ورزش دانش آموزی هستیم.

سعید علی آبادی افزود : ورزش دانش آموزی بهترین مسیر برای طی کردن ورزش قهرمانی، کشف و پرورش استعدادهاست. از این رو وزارت آموزش و پرورش روی مسابقات ورزشی دانش آموزان تاکید زیادی دارد و همه ساله در ۱۴ رشته ورزشی برگزار می‌شود.

وی با بیان این نکته که رسانه ها نقش مهمی در توسعه ورزش دانش آموزی دارند، اظهار داشت : دانش آموزان ورزشکار در آینده نزدیک  شالوده تیم های ملی را تشکیل می دهند و همین موضوع، لزوم توجه بیشتر رسانه های جمعی به ورزش دانش آموزی را نشان می دهد.

علی آبادی ضمن بیان این مطلب که آکادمی ملی ورزش دانش آموزی در حال شکل گیری است، افزود : مصوبه تازه ای در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که بر اساس آن، از فدراسیون ورزش دانش آموزی در هر رشته ای، یک نفر به عضویت هیئت رئیسه فدراسیون مربوطه در خواهد آمد و در مجمع های فدراسیون حق رای خواهد داشت. این یعنی نفوذ آموزش و پرورش در فدراسیون های ورزشی که می تواند نقطه عطفی در تحقق اهداف ورزش دانش آموزی باشد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به میزبانی شیراز در مسابقات ورزشی کشور در رشته های والیبال و بسکتبال گفت: آموزش و پرورش ازجمله دستگاه هایی است که یک فدراسیون ورزشی در درون خودش ایجاد کرده است و ارتباط خوبی با سایر فدراسیون های  ورزشی کشور دارد.

حمیدرضا شعبانی افزود: متولیان اصلی انعکاس رویداد های ورزشی استان، خبرنگاران حوزه ورزشی خبرگزاری ها و روزنامه ها هستند و ما دست یاری به سمت همه دوستان  ورزشی در حوزه رسانه دراز می کنیم.

به گزارش ایسنا، رقابت های ورزش دانش آموزی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در رشته های بسکتبال، فوتسال، فوتبال، والیبال، هندبال، دو و میدانی، ژیمناستیک، شطرنج، تنیس روی میز، بدمینتون، طناب زنی، شنا، کشتی و ورزش زورخانه ای برگزار می شود. مسابقات بسکتبال و والیبال در بخش دانش آموزان پسر از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه سال جاری و برای دانش آموزان دختر هم در همین ۲ رشته از ۲۳ بهمن تا ۲۹ همین ماه در سالن شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55092

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.