• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس؛

برگزار مرحله نهایی مسابقه “سپهبدهای اخلاص” در فارس

  • کد خبر : 55081
  • 20 دی 1401 - 17:15
برگزار مرحله نهایی مسابقه “سپهبدهای اخلاص” در فارس
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که مرحله پایانی مسابقه تیراندازی سپهبدهای اخلاص در ۱۴ رشته و به مدت سه روز در منطقه عمومی دارنگون شیراز برگزار می‌شود.

امیر سرتیپ ابوالقاسم رضایی‌ سه شنبه ۲۰ دیماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این رقابتها از ۲۳ تا ۲۶ دیماه جاری و با حضور فرماندهان عالی رتبه ارتش و مقامات کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به تهدیدات امروز و پیشرفت ارتش‌های دنیا در حوزه نظامی و جنگ‌های حادث شده در منطقه، برای دست یابی به اهداف سیاسی و نظامی و از همه مهمتر حفظ نیروی انسانی در دیدگاه ارتش‌های جهان و از طرفی توجه ویژه فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی و دیدگاه دین اسلام در خصوص توجه به نیروی رزمنده، یکی از نیازهای اساسی هر رزمنده در میدان نبرد داشتن توان جسمانی بالا و مهارت کافی به کارگیری سلاح و جنگ افزار خودش است به نحوی که رزمنده بتواند در حداقل زمان با توجه به آموخته‌های خود هدف را مورد اصابت قرار داده یا دشمن را از پادرآورد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تجارب ارزنده سال‌های دفاع مقدس، ماموریتهای مستشاری مسابقات نظامی روسیه و عملیات های اشغالگران متجاوز در منطقه غرب آسیا بیانگر این واقعیت است که مهارت‎های فردی به ویژه در بکارگیری جنگ افزار در انواع ماموریتهای محوله از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

امیر رضایی گفت: موفقیت کارکنان جان برکف ارتش جمهوری اسلامی در مصاف با دشمنان قسم خورده نظام به آموزش صحیح و همه جانبه، میزان مهارت، شایستگی و ورزیدگی خدمه جنگ افزارهای اجتماعی و انفرادی و کاربرد صحیح بستگی دارد.

او خاطرنشان کرد: بنابراین فرماندهان زمانی در هدایت یگان موفق خواهند بود که از مهارت و شایستگی خدمه و جنگ افزارهای مختلف در تیراندازی اطمینان داشته باشند.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برقراری یک روش یکنواخت و دقیق جهت ارزیابی، آموزش آمادگی رزمی کارکنان پایور و وظیفه، مقاومت جسمانی یگان‌های، رزمی، پشتیبانی رزمی، پشتیبانی سرویس رزمی، مراکز آموزش فرهنگی و رزم مقدماتی نزاجا و حصول اطمینان از حسن اجرای برنامه‌های تفصیلی و آموزش‌های سالیانه از دلایل اصلی برگزاری این مسابقات است.

امیر رضایی گفت: ارزیابی عملکرد فرماندهان و مسئولان آموزش در زمینه ارتقاء سطح آمادگی نظامی و تیراندازی یگان‌ها، ایجاد رقابت سالم و سازنده در بالابردن کیفیت آموزش کارکنان جمعی در راستای فراگیری صحیح آموزش‌های نظامی، اجرای صحیح تیراندازی با سلاح‌های سازمانی در حالت‌های مختلف رزمی، ارتقاء سطح مهارت و شایستگی خدمه جنگ افزارهای انفرادی و اجتماعی در مراحل مختلف، ارتقاء سطح شایستگی رزمی و میزان اعتماد بنفس و بالابردن روحیه کارکنان جمعی، شناسایی بهترین‌ها در رسته‌های مختلف در سطح نزاجا از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

او بیان کرد: این مسابقات در ۱۴ رشته شامل تیراندازی با سلاح دقیق زن، تیربار، نارنجک دستی، نارنجک تفنگی، اس، پی، جی ۹، تفنگ ۱۰۶ میلیمتری، خمپاره ۶۰ میلیمتری، خمپاره ۸۱ میلیمتری، خمپاره ۱۲۰ میلیمتری، موشک ۱۰۷ میلیمتری، نفربر BTR، تانک چیفتن و تانک تی ۷۲ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55081

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.