• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس؛

توجه به سرمایه‌گذاری در گردشگری متناسب با ظرفیت‌ها نیست

  • کد خبر : 55079
  • 20 دی 1401 - 17:03
توجه به سرمایه‌گذاری در گردشگری متناسب با ظرفیت‌ها نیست
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: فارس و شیراز از نظر صنعت گردشگری می‌تواند حرف اول را در کشور بزنند اما متأسفانه به اندازه ظرفیت‌هایی که داریم برای سرمایه گذاری در این صنعت توجه کافی نشده است.

عبدالعلی کریمی سه‌شنبه ۲۰ دیماه در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتل‌داری و تجهیزات وابسته و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در شیراز اظهار کرد: استان فارس به ویژه شیراز از نظر صنعت گردشگری می‌تواند حرف اول را در کشور بزند. اما متأسفانه به اندازه ظرفیتی که استان و شهر شیراز دارد توجه‌ کافی به سرمایه گذاری در این صنعت در استان فارس نشده است.

او ادامه داد: دشمن طی ماه‌های اخیر تلاش کرد تا به این صنعت ضربه وارد کند؛ پیش از اغتشاشات اکثر هتل‌ها رزرو شده بود و گردشگران بسیاری صف کشیده بودند که به ایران و منجمله شهر شیراز سفر کنند اما متاسفانه ضربه دشمن باعث ایجاد اغتشاشات شد و ضربه‌ای که خودی‌ها به کشور وارد کردند هم به این موضوع دامن زد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با بیان اینکه در حوزه گردشگری هرچه هزینه کنیم نتیجه خواهیم گرفت و به رونق این صنعت کمک خواهد شد، عنوان کرد: نمایشگاه بین‌المللی شیراز فرصتی برای جبران زیان‌ها و آسیب‌های است که در ماههای گذشته به حوزه گردشگری وارد آمد.

کریمی گفت: ضربه‌ای که در این مدت به صنعت گردشگری وارد شد می‌طلبد تا از فرصت باقی مانده بهره ببریم و حرکتی به صنعت گردشگری دهیم. نباید مایوس شویم باید با توسعه گردشگری داخلی تلاش کنیم تا این صنعت به اوج و ظرفیت بالای خود برسد.

او همچنین با بیان اینکه تا پایان سال که اوج سفرهای داخلی است چیزی باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: هرچه هزینه کنید نتیجه خواهیم گرفت و به رونق این صنعت کمک خواهد شد. که با برگزاری این نمایشگاه در شهر شیراز بتوانیم بیش از پیش داشته‌های کشور و استان را معرفی کنیم.

شیراز کانونی برای رویدادهای گردشگری کشور 

سید مؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس نیز اظهار کرد: این نمایشگاه، فضایی برای جمع شدن و پاتوقی برای حضور و گردهم آمدن فعالان در حوزه گردشگری است.

او ادامه داد: این نمایشگاه قرار بود در تاریخ ۲۳ تا ۲۶ آذرماه برگزار شد اما به دلایلی این نمایشگاه با تعویق برپا شد؛ البته تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم نمایشگاه را در سال آینده در آذرماه برگزار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اضافه کرد: با این حال نمایشگاهی که دچار ناملایماتی شده بود در یک فضای بسیار خوب همدلی بین بخش‌های خصوصی و دولتی که با تمام توان پای کار ایستادند شکل گرفت تا امروز شاهد برگزاری این رویداد باشیم‌.

به گفته محسن‌نژاد، این فضای همدلی و همکاری باعث شد شیراز و فارس مثل همیشه کانونی برای رویدادهای گردشگری کشور باشد؛ این شایسته شیراز است و حداقلی برای این کلانشهر است که می‌تواند مرکز تردد گردشگران در سطح داخلی و بین‌المللی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فازس همچنین بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز تأکید کرد و گفت: در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی داریم و ضروری است تدابیر لازم برای انجام سرمایه گذاری، ساخت هتل و سالنی برای برگزاری جلسات در این مکان اتخاذ شود تا شاهد برگزاری هر چه بهتر رویدادها در این مکان باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55079

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.