• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
معاون پژوهشی وزیر علوم خبر داد؛

برنامه وزارت علوم برای افزایش «رؤیت‌پذیری» فعالیت‌های علمی در دنیا

  • کد خبر : 55006
  • 20 دی 1401 - 11:55
برنامه وزارت علوم برای افزایش «رؤیت‌پذیری» فعالیت‌های علمی در دنیا
معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به اهمیت توجه به افزایش «رؤیت‌پذیری» فعالیت‌های علمی تاکید کرد: باید به اساتید و دانشگاه‌ها اجازه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را داد.

دکتر پیمان صالحی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در مورد ضرورت توجه به موضوع رؤیت‌پذیری یا Visibility گفت: رؤیت‌پذیری موضوعی بسیار مهم در دنیا است و فقط وابسته به مسائل علمی و پژوهشی نیست. می‌تواند مربوط به یک برند تجاری یا فرد باشد که بخواهیم در دنیا دیده شود. در دنیا عنوان می‌شود که اگر کسی رؤیت‌پذیر و visible نیست، انگار که وجود ندارد.

وی تاکید کرد: یک مدیر، یک شرکت، یک پژوهشگر، یک دانشگاه و یک گروه باید دیده شوند و در دسترس باشد. در ایران در حوزه رؤیت‌پذیری موضوعات علمی، چون تخصص نداشتیم، کم‌تر کار کرده‌ایم.

معاون پژوهشی وزیر علوم در پاسخ به این سوال که با توجه به محدودیت‌های شبکه‌های اجتماعی در ایران، چگونه می‌توان در جهت افزایش رؤیت‌پذیری فعالیت کرد؟ توضیح داد: همان‌طور که در مورد برخی حوزه‌ها اجازه داده شده است که در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند، به فراخور موضوع به اساتید و به دانشگاه‌ها نیز باید اجازه فعالیت در این شبکه‌های اجتماعی را داد.

وی افزود: این افراد بهترین‌های ما در ایران هستند. چرا یک دانشگاه نباید اجازه حضور در فیس‌بوک را داشته باشد؟ چه اشکالی دارد در آن فضا اطلاع‌رسانی انجام شود؟ در حالی که این افراد از مضرات این موضوع نیز آگاه هستند و خودشان می‌توانند بر این مسائل فائق بیایند. نباید نگرانی داشته باشیم که مثلاً دانشگاه تهران در این فضا فعالیت داشته باشد.

صالحی خاطر نشان کرد: موضوع رؤیت‌پذیری فقط به شبکه‌های اجتماعی ارتباط ندارد و موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد.

معاون پژوهشی وزیر علوم از برگزاری کارگاه‌های آموزشی رؤیت‌پذیری برای دانشگاه‌ها در بهمن‌ماه و اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: برنامه ما این است که در هر دانشگاه یا پژوهشگاهی، چند نفر را آموزش دهیم تا آن‌ها این موضوع را برای همه اعضای هیئت‌عملی آموزش دهند.

وی اظهار کرد: مقالات ما یک نوع رؤیت‌پذیری نیاز دارند، پژوهشگران، نوع دیگر و مؤسسات نیز به نوع دیگری و برآیند این‌ها به رؤیت‌پذیری کشور ما می‌انجامد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55006

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.