• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

پویش مسیر بهبودی با بهبود ۳۶ بیمار درگیر اعتیاد

  • کد خبر : 54995
  • 19 دی 1401 - 22:00
پویش مسیر بهبودی با بهبود ۳۶ بیمار درگیر اعتیاد
مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس از ۳۶ بهبود یافته در دام اعتیاد با پویش مسیر بهبودی خبر داد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس، محمد رضا جعفری مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت : اعتیاد، زمینه ساز سقوط بسیاری از ارزش ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی می شود و بدین ترتیب، سلامت جامعه را به طور جدی به مخاطره می اندازد. در تهاجم و نفوذ فرهنگی، پدیده مواد مخدر، مهم ترین عاملِ به تباهی کشیدن و انحطاط اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی جوامع به شمار می رود.
وی گفت : از پی آمدهای اعتیاد، سلب آزادی است که انسان را از انتخابِ راه صحیح باز می دارد. اعتیاد، آزادی انسان را از بین برده، شخصیت انسان را به بند کشیده و انسان را برده نفس و محتاج مواد می سازد، در حالی که او فقط باید بنده خدا باشد. اعتیاد او را چنان اسیر خود می کند که هرگز از خود اراده ای ندارد. احتیاج به مواد، معتاد را زبون می کند، عزت نفس را از او می گیرد و او دیگر خودش نخواهد بود. معتادان به مواد مخدر در ظاهر آزادند، ولی از هر اسیری، اسیرترند، هر قدر هم قوی باشند.

جعفری گفت : در راستای مسئولیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیئت ورزش های همگانی استان فارس با اجرای پویش در مسیر بهبودی و با همکاری ،مشارکت خیرین و خیر اندیشان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در مدت ۹ ماه تعداد ۳۶ بیمار درگیر اعتیاد را با پیگیری ، خدمات اجتماعی و حمایت خیرین به کمپ های ترک اعتیاد معرفی نموده است.

وی گفت : با توجه به پیامدهای اجتماعی اعتیاد از پیامدهای رنج آورِ اعتیاد، محرومیت های اجتماعی است. فرد معتاد معمولًا نمی تواند از بسیاری مزایای اجتماعی بهره ببرد و در جامعه مطرود و ذلیل خواهد شد.
وی افزود : از دیگر عوارضِ زیان بار اعتیاد می توان به این موارد اشاره کرد: بر هم خوردن تعادل روانی، عدم توجه به اصول و مقررات جامعه، ضعف اراده، از بین رفتن احساس مسئولیت، ایجاد احساسات خصومت زا، بی قراری، عصیان گری، اضطراب دائم و احساس بی کفایتی و تنهایی، اختلال در خواب، بروز انواع بیماری ها و اختلال های روانی.

مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت : طی جلساتی با دعوت از خیرین جهت مشارکت در پویش در مسیر بهبودی با محوریت معرفی بیمار درگیر اعتیاد در محلات شیراز با مشارکت پایگاه های بسیج و همیاران شورا تعداد ۳۶ فرد گرفتار در دام اعتیاد از بند اعتیاد رهایی یافتند و ضمن پرداخت هزینه های اعتیاد بسته های حمایتی و معیشتی در اختیار خانواده های ایشان قرار گرفت .
جعفری ضمن تقدیر از مراکز ترک اعتیاد همراه در پویش مسیر بهبودی و تخفیف ویژه به معرفی شوندگان این پویش از خیرین و نیک اندیشانی که در این طرح مشارکت کردند تقدیر کرد .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54995

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.