• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
شهردار شیراز خبر داد؛

برنامه جامع عملیاتی شیراز ١۴٠۴ وارد فاز عملیاتی شد

  • کد خبر : 54977
  • 19 دی 1401 - 16:35
برنامه جامع عملیاتی شیراز ١۴٠۴ وارد فاز عملیاتی شد
شهردار شیراز اعلام کرد که برنامه جامع عملیاتی شیراز ١٤٠٤ با ٤٥ راهبرد، ٥٥ سیاست، ٦ ماموریت و ٩٨٦ پروژه عمرانی وارد فاز عملیاتی شده است.

محمدحسن اسدی دوشنبه ١٩ دیماه در یک کنفرانس خبری توسعه، تقویت و هوشمند سازی حمل و نقل درون شهری، حفظ محیط زیست و سلامت و آب، گسترش فضای سبز، مدیریت پسماند، افزایش ایمنی و مدیریت بحران، ماموریت‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری با رویکرد مسجد محوری و محله محوری، تلاش مستمر برای بروز و ظهور مظاهر انقلاب اسلامی با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع)، تحول اقتصادی، طرح جامع باغ‌ها و افزایش شفافیت را از جمله ماموریت‌های این برنامه ۴ ساله اعلام کرد.

او گفت: اصلاح فرآیندهای خدمات رسانی و بهینه کردن آن، سبک سازی، چابک سازی و پیاده سازی نظام جامع سرمایه انسانی، افزایش درآمدهای پایدار و میزان سرمایه گذاری، بازآفرینی بافت‌های فرسوده قدیمی، ساماندهی حریم شهر و جامعیت بخشی به طرح تفضیلی و احیاء و باز زنده سازی بافت‌های شهری از دیگر ماموریت‌های پیش بینی شده در قالب این برنامه است.

شهردار شیراز همچنین خاطرنشان کرد: در کنار ماموریت‌های ششگانه پیش بینی شده در این برنامه، بحث فرهنگ شهروندی در شیراز که مغفول مانده با رویکرد ترویج و ارتقای آن متناسب با شهر یک مذهبی دنبال خواهد شد.

اسدی در خصوص نحوه بهره مندی از اعتبارات و تسهیلات صندوق توسعه حرم‌های مطهر هم عنوان کرد: منابع وارده به این صندوق ناچیز است اما با بهره مندی از تسهیلات بسیار خوبی که پیش بینی شده، می توان انتظار داشت که اقدامات خوبی در بافت‌های اطراف حرم شکل گیرد.

او همچنین با بیان اینکه بودجه پیش بینی شده در شهرداری شیراز برای سال آینده، ٢١ هزار و میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: سهم عوارض و بخش ساختمانی در این بودجه ٣٧ درصد است و مابقی بودجه از دیگر منابع درآمدی تامین می‌شود.

شهردار شیراز همچنین میزان افزایش بودجه سال آینده را  ۳۶.۵ درصد اعلام کرد و گفت: در افق برنامه شیراز ١۴٠۴، شیراز به شهری مذهبی و برخوردار از شاخص‌های پایدار، زیبا و سرآمد در غرب آسیا که دارای شهروندانی عزتمند و با سبک زندگی ایرانی اسلامی است، تبدیل خواهد شد

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54977

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.