• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

بستری ۱۱۴ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های فارس

  • کد خبر : 5492
  • 08 مرداد 1399 - 18:39
بستری ۱۱۴ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های فارس
آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می دهد، ۱۱۴ بیمار نیز به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به افزایش آمار ثبت مبتلایان به کووید ۱۹ در فارس طی روزهای اخیر در استودیو سلامت دانشگاه، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس، ۲۱۲ هزار نفر از مردم استان تحت آزمایش های این بیماری قرار گرفتند که تا امروز ۳۱ هزار و ۶۹۰ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

دکتر «عبدالرسول همتی» اعلام کرد: ۱۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد و دو شهرستان در وضعیت سفید قرار دارند.

او با بیان اینکه متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ هم استانی در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند، مجموع موارد مرگ و میر مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدا تاکنون را ۴۷۶ نفر اعلام کرد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه، هم اکنون ۹۳۵ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان بستری هستند و ۲۷ هزار و ۴۲۶ نفر نیز در فارس با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص یافته و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر همتی ۴۷۶ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون را ۲۱۸ مورد مربوط به شیراز؛ ۲۶ مورد مرودشت، ۲۱ مورد کازرون، ۱۲ مورد داراب، ۹ مورد آباده، ۸ مورد قیروکارزین، ۶ مورد اقلید، کوار، لامرد، ممسنی و پاسارگاد هر کدام ۵ مورد، زرین دشت، خرم بید استهیان و زرقان هر کدام ۴ مورد، سپیدان و ارسنجان هر کدام سه مورد، مُهر و فیروزآباد هر کدام دو نفر، کوه چنار، رستم، نی ریز ، خرامه، سروستان و بیضا هر کدام یک نفر عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های استان اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه اساتید اپیدمیولوژی دانشگاه بر این عقیده اند که استفاده حداکثری مردم از ماسک موجب ۶۰ درصد از موارد بستری و ۷۰ درصد از موارد فوت کاهش پیدا می کند، بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه فارس همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، یادآور شد: خوشبختانه با رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم آمار رو به کاهش است، اما آمار مرگ و میر در استان کاهش چندانی نداشته که با همدلی و همکاری مردم شاهد تغییر این آمار خواهیم بود.

دکتر همتی ابراز امیدواری کرد تا با رعایت استفاده از ماسک به عنوان یک توصیه مهم و ساده از سوی مردم، سلامتی را به خود، خانواده و جامعه هدیه دهیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5492

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.