• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس؛

اجرای نقشه مهندسی فرهنگی نباید زمین بماند

  • کد خبر : 54851
  • 17 دی 1401 - 16:13
اجرای نقشه مهندسی فرهنگی نباید زمین بماند
نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس، با اشاره به اینکه نقشه مهندسی فرهنگی توسط این شورا مصوب شده است، تاکید کرد اجرای این سند نباید زمین بماند و نباید آن را رها کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام شنبه ١٧ دی ماه در شورای فرهنگ عمومی فارس بیان کرد: نقشه مهندسی فرهنگی در همین شورا تحت عنوان یک مصوبه به نتیجه رسید و اگر برای اجرای آن جدیت نداشته باشیم، جای دیگری جدیت نخواهد داشت و به فراموشی سپرده می‌شود.

او با تاکید بر اینکه جهت دهی حرکت فرهنگی فارس با این نقشه دنبال خواهد شد، عنوان کرد: این سند اگر قرار است سال آینده در مبحثی خاص دنبال یا اصلاح شود باید در همین جلسه دنبال شود نه اینکه رها شود و ندانیم در عرصه فرهنگی چه می‌کنیم و این کار خوبی نیست.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: کسی که نقش خود را به درستی در اجرای این سند ایفا نکند، موجب رها شدن سند می‌شود و این نقش برای ائمه جمعه هم باید پررنگ دنبال شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه با سبک دستوری و کدخدایانه رفتار کردن نمی‌شود به نتیجه رسید، عنوان کرد: باید انگیزه در افراد ایجاد شود تا این سند با جدیت دنبال شود.

او همچنن اضافه کرد: در خصوص برنامه‌های فرهنگی، معمولا ما مشق شب امتحانی هستیم و این مشکلی است که باید حل شود. مثلا اگر برای ولادت حضرت زهرا(س) کاری نکرده باشیم الان دیر شده است، لذا برای ایام شهادت احمد بن موسی(ع)، نیز برنامه‌ها باید با جدیت دنبال شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه نقش آفرین اصلی برای اجرای برنامه‌ها، شورای تبلیغات اسلامی است، گفت: شورای فرهنگ عمومی نسبت به اجرای چند مناسبت اهتمام داشته است اما نمی‌توان همه برنامه‌ها را در آن گنجاند و عمده یا کل مناسبت‌ها در شورای تبلیغات اسلامی فارس دنبال شود.

آیت‌الله دژکام مجددا تاکید کرد: تقسیم کار و هماهنگی لازم در برگزاری مناسب‌ها به جد دنبال شود تا شاهد ناهماهنگی نباشیم.

او بر لزوم تقسیم کار فرهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در فارس هم تاکید کرد و در خصوص موضع شورای فرهنگ عمومی استان در باب حجاب هم که در این جلسه سئوال شد؟ گفت: نوع مواجهه با این موضوع را باید بررسی و به گونه‌ای تنظیم کنیم که هم به حساسیت‌های مذهبی پاسخ داده شود و هم متناسب با وضعیت نظام و هم تامین کننده نظرات رهبری باشد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: به ارائه دیدگاه در سطح استان نیاز داریم نه اینکه محدود به جلسات شود و این مهم در سطح رسانه‌ها دیده شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54851

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.