• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛

میزبانی هفدهمین جشنواره شعر فجر به شهرراز رسید

  • کد خبر : 54791
  • 16 دی 1401 - 15:00
میزبانی هفدهمین جشنواره شعر فجر به شهرراز رسید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه شیراز، میزبان هفدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر خواهد بود، این انتخاب را به واسطه حضور بزرگان شعر و ادب فارسی در شهرراز، بسیار مناسب و دقیق ارزیابی کرد.

حمیدرضا قائعی، جمعه ۱۶ دی در جمع خبرنگاران، از برگزاری آئینی با عنوان افتتاحیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در روز شنبه هفدهم دی با حضور جمعی از شاعران خبر داد و گفت: این رویداد به همت خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس برگزار می‌شود.

قانعی گفت: در این آیین، محمود اکرامی‌فر، ناصر فیض، مصطفی محدثی خراسانی، محمود حبیبی کسبی و رضا اسماعیلی از تهران و ایوب پرندآور، غلامرضا کافی، محمدعلی جهاندیده، محمد مرادی، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین انصاری‌نژاد و حاج احد ده‌بزرگی از شیراز شعر می‌خوانند.

این مقام فرهنگی استان، افزود: علاقه‌مندان برای حضور در این آیین می‌توانند ساعت ۱۵ به آدرس چهار راه حافظیه، سالن سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس مراجعه کنند و این مجلس به‌صورت زنده از تلویزیون اینترنتی کتاب به نشانی ketab.tv و آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی aparat.com/khaneketab/live نیز پخش می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر آثاری را که برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۰ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل کشور منتشر شده‌ باشد، در پنج گروه ادبی شعر کلاسیک، شعر نو (قالب‌های نیمایی و سپید)، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهش‌های حوزه شعر) ارزیابی می‌کند.

قانعی خاطر نشان کرد: برگزیدگان هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، زمستان ۱۴۰۱ در مراسم اختتامیه، معرفی و به برگزیدگان، علاوه‌ بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54791

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.