• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
نماینده ولی‌فقیه در فارس؛

نحوه پرداخت زکات در جامعه تبیین شود

  • کد خبر : 54772
  • 15 دی 1401 - 23:14
نحوه پرداخت زکات در جامعه تبیین شود
نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد که نحوه پرداخت زکات در جامعه باید تبیین شود و به کارکردهای اجتماعی این مهم پرداخته شود.

آیت الله لطف‌الله دژکام عصر پنج‌شنبه ۱۵ دیماه در هجدهمین اجلاس سراسری زکات در شیراز بیان کرد: همه تعالیم دین به توحید باز می‌گردد و مرحوم آیت الله علامه طبابایی، دین را توصیف “لا اله الا الله” می‌داند و این نگاه توحیدی را باید در دنیا توزیع کنیم زیرا ما موحد هستیم.

او افزود: مردم باید برای خدا بایستند و از خدا مغفرت بطلبند و امروز در نظام جمهوری اسلامی آزمایش می‌شود که چه کسانی پای خدا ایستاده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: جبهه توحید در مقابل جبهه مشرکان باید قرار بگیرد و آنانی که زکات نمی‌دهند از مشرکان هستند.

او همچنین با اشاره به اهمیت زکات عنوان کرد: اگر فردی یک ذره از زکات را منع کند موقع مرگ مسلمان از دنیا نمی‌رود و این نشان دهنده اهمیت زکات است.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: زکات یکی از مرزهای بین مسلمانی و نامسلمانی است و برای تبیین زکات باید برنامه ریزی کنیم و جشنواره زکات اقدام خوبی در این زمینه است.

او عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل حکومت اسلامی را یک فرآیند می‌دانند و فرآیند اجرای حکم الهی زکات در جامعه از مراحلی می‌گذرد و برای اجرای آن به قانون نیاز داریم که دارای قانون هستیم اما باید نظارت بیش از قانون گذاری در بخش اجرایی مورد توجه قرار بگیرد و در خصوص زکات باید آئین‌نامه اجرایی داشته باشد زیرا موجب باز شدن دست شوراهای زکات خواهد شد.

سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور نیز در این اجلاسیه با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و ۸۰۰  میلیارد تومان زکات در ۹ ماهه امسال در کل کشور جمع آوری شده است، اظهار کرد: این رقم شامل  زکات واجب، مستحب ، فطریه و کفاره بوده است.

او با اشاره به اینکه این اجلاس هجدهمین اجلاس سراسری زکات است، افزود: این جشنواره با هدف آگاه سازی و مردمی سازی فریضه زکات برگزار می شود که در برنامه ریزی های کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در اولویت قرار دارد.

بختیاری در ادامه جریان سازی و فرهنگ سازی زکات از مطالبات این دست برنامه‌هاست، اعلام کرد: ۱۱ درصد از زکات جمع‌آوری شده در کل کشور در ۹ ماهه گذشته، زکات واجب و ۳۴ درصد زکات فطریه بوده است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز گفت: فارس از استان‌های نمونه حوزه زکات در کشور است و از زحمات کمیته امداد فارس برای برخورد پدرانه با ایتام قدردانی می‌کنیم.

او ضمن دعا برای تعجیل در ظهور امام عصر (عج) ادامه داد: برگزاری جشنواره زکات برای اولین بار در خارج از تهران و در شیراز برگزار شده است که امیدواریم کشاورزان ما با عمل به وظیفه زکات موجبات برکات این سرزمین را فراهم کنند.

استاندار فارس با اشاره به ۹ سال خشکسالی در فارس، بیان کرد: امیدواریم که بارش‌ها تا پایان سال زراعی ادامه یابد وی به مدیران استان فارس گفت: برپاداشتن نماز بهترین راه ارتباط خدا با بندگان است و مدیران اجرایی، قضائی، انتظامی و نمایندگان مردم اولین وظیفه آنها اقامه نماز و وظیفه دوم آنها پرداختن به زکات و استفاده از زکات در کمک به فقراست.

ایمانیه با اشاره به معنای وسیع زکات گفت: اگر افراد دارای ثروت، زکات را پرداخت کند، ارتباطات اجتماعی و صمیمیت‌ها در جامعه افزایش خواهد یافت و زمینه رحمت الهی در جامعه فراهم می شود.

او با بیان اینکه علاوه بر نماز و زکات به امر و به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم تاکید شده است، گفت: در قرآن کریم به پرداخت کنندگان زکات درود فرستاده می‌شود و استان فارس آماده حمایت از حوزه زکات با تمام ظرفیت‌های خود است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54772

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.